Ik heb al m'n 303 knopjes vervangen

sander

_
Met dank aan Senso voor alle drukknopjes. :okdan:
Ik heb ze bijna allemaal vervangen. (alleen niet start/stop, back, pich en time mode knoppen).

Het ging vrij makkelijk en was dus binnen een paar uur gebeurd. Nu doen ze het dus weer als nieuw :)

Ik had met die ouwe knoppen problemen met programmeren en verwisselen van pattern.
Ik moest dan meerdere keren drukken of juist 1 druk was goed voor 3 drukken ofzo.
Dus das een neetje lastig programmeren.

Oftwel een aanrader voor iedereen. Durf je het niet aan, kan ik het wel voor je doen. (geldt ook voor de overige XOX apparaten).

Helaas geen foto's, want m'n broer heeft ongevraagd m'n camera mee gejat :(

idem
heb het onlangs ook gedaan
durfde het eerst niet aan maar achteraf viel het wel mee
waren het originele ALPS knoppen?
Van mij niet, moest stukje afschuren om de grijze knopjes erop te krijgen.

http://www.switch.to/bassline kijk hier es, daar staat een dustcover op
is handig hoor, dan moet je voor een LANGE tijd geen knopjes meer vervangen :halleluja

ooit zal er ik nog blauwe kingbright leds bijsteken, als ik ze voor een goede prijs vind natuurlijk ;-)

Het waren niet de originele ALPS knoppen. Tenminste ze verschilde wel een beetje.
Aan de onderkant niet de 2 plastic pinnetjes die een klein stukje de printplaat in gaan. (overbodig, knop zit al met 4 soldeer pinnen vast). Een andere kleur (ik geloof bruin aan de bocenkant) en en het gedeeltje waar je de plastic drukcabs op bevestigd is ietsje pietsje anders.

Maar kwa afmetingen is de knop gelijk en kwa werking ook. :D

Ik heb het een tijdje geleden ook laten doen door Zoe. Veel knopjes reageerden heel slecht. Met name de knoppen om de timing van de sequence te programmeren en dat is dan knap lastig om iets te krijgen zoals je het hebben wilt. Bepaalde knopjes moest ik heel hard indrukken voordat ze überhaupt reageerden en als ze dan reageerden, maakten ze gelijk 4 of 5 keer achter elkaar contact. Nu is het weer helemaal perfect en hij werkt weer alsof ie nieuw is. Zeker een aanrader voor mensen die ook last hebben van brakke knopjes :okdan:

Oja, ik zal nog eens effe kijken of ik ook zo'n stofkap ga maken. Ik bedek nu na gebruik de 303 zelf.
Maar in iedergeval bedankt voor de link.

Heb er ook af en toe last van dat ik de pattern knopjes iets verder moet indrukken voordat hij het reageerd dus binnenkort tijd voor vervanging... en als ik dan toch gelijk vervang lijkt het mij niet onverstandig om er dan ook maar een stofhoesje in te plaatsen maaaaar waar kan je zoiets krijgen???? Of is het van een bepaald materiaal wat makkelijk te verkrijgen is..

gr. Mario

http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/303-mods.html

I make the dust guard from plastic sheet cut from a 3M overhead transparency protector. These consist of two sheets of clear plastic sheet 200 mm x 300 mm, bonded together, with two white cardboard fold-out strips. They are readily available from office supply shops and are labeled "3M Flip Frame (tm) Transparency Protector".

Gaten

Gaten

Het maken van die gaten is een ware hel..

Moet je eigenlijk zo'n automatisch snij-apparaat voor hebben (Roland bouwt die dingen ook trouwens.. hehe)

En als je nauw gewoon een stuk plastic gebruikt als van een plastic zak. Dan leg je dat gewoon over de knoppen heen en vervolgens plaats je de kapjes op de knopjes. Dan zit het plastic dus geklemt tussen knopje en kapje.
Hoef je dus geen gaten te maken.

Origineel geplaatst door sander
En als je nou gewoon een stuk plastic gebruikt als van een plastic zak. Dan leg je dat gewoon over de knoppen heen en vervolgens plaats je de kapjes op de knopjes. Dan zit het plastic dus geklemt tussen knopje en kapje.
Hoef je dus geen gaten te maken.

hé wat ga je dan doen met die leds?

nuja die leds zijn wel leuk: gewoon gaatje maken met passer punt en erover duwen (dankzij de eivorm wordt het gat groter)

die gaatjes maken valt ook nog mee, met een hamer en een doorslag is het mij al gelukt. (maar de plastic soort stak wat tegen.

zal es jouw idee proberen sander, lijkt me wel te doen, met HEEL flexibel plastix
bovendien zal je tb dan een ontzettend lastig geluid maken als je op een knopje drukt (kraak plastic kraak)

Back