LAMM memory moog

Als we dan toch bezig zijn vind ik bijvoorbeeld 4k voor een jupiter 8 ook een hele hoop geld!
En een CS80 voor 9500, wie legt dat er nou voor neer?

Blijkbaar betaald een liefhebber wat het voor hem waard is.

Ofwel, de discussie die je nu teweeg wilt brengen gaat nergens over, ik zeg :slotje:

dat van die jupiter en memoryplus begrijp ik nog. een analoog met die kwaliteit geluid en hoeveelheid voices kost ook nieuw wel ongeveer zoveel. dat van die cs80 begrijp ik minder, neem aan dat het verschil van 4000+ boven de moog en roland vooral komt doordat ie zwaarder is ? ( kwestie van smaak natuurlijk ook )

Laatst gewijzigd:
Tja die LAMM upgrade kost al 2500eu!!! of meer inmiddels?? Zeg dat je deze mee kan nemen voor 5500 dan betaal je 3000 voor de Memory Moog...toch niet zo heel onredelijk! En een LAMM upgrade is een gewild gebeuren..en een test voor je geduld want de wachtrij is opgeklopt tot 6 maanden..

Prijzen zijn niet te flauw maar er is wereldwijd vraag naar en de mogelijkheid om via het internet wereldwijd aan te bieden, origineel al een heel duur ding deze Moog en ze zijn nou eenmaal zeldzaam..

En een CS80 voor 9500, wie legt dat er nou voor neer?

Ik doe dat.....en denk dan tegelijkertijd: koopje van de week, vetste polysynth ooit gebouwd als het tenminste de sound is die je zoekt, Kenton aan boord en volledige service gehad,, waar dacht je zo'n ding dan voor te kopen ? de tijd van € 2000,- is helaas voorbij.
Ik heb er 12-13 jaar geleden een laten staan voor 1000 Canadese dollars, jammer maar helaas.

Lees dan ook wat ik daarna schrijf:

Dat jij zoveel geld neerlegd voor een synth, prima hoor, niet mijn bankrekening.
Met alle respect maar als jij dan daarbij denkt dat het het koopje van de week is vind ik je niet goed wijs, guy.
Je hoeft je aankoop overigens niet te rechtvaardigen t.o.v mij hoor.

Lees dan ook wat ik daarna schrijf:

Dat jij zoveel geld neerlegd voor een synth, prima hoor, niet mijn bankrekening.
Met alle respect maar als jij dan daarbij denkt dat het het koopje van de week is vind ik je niet goed wijs, guy.
Je hoeft je aankoop overigens niet te rechtvaardigen t.o.v mij hoor.

Die liefhebber denkt koopje van de week, € 5000,- meer is nog een koopje......

tis inderdaad hoe graag je hem hebt.
blijft de vraag wat een cs80 nou zoveel meer waard maakt dan een memorymoogplus, een jp8 etc
met name het gewicht heeft mij altijd afgeschrikt. de sound is zeker oke.

Waar ik me zorgen om maak bij een CS 80 is de kans op panne en de (nu) zeldzame chips.......het gewicht is belachelijk, maar als je hem hebt staan merk je daar verder niets meer van.

Jupiter 8, LAMM, Chroma, T8, Prophet 5 rev 2-3, Synthex, Matrix 12, Obees, noem maar op, je kunt ze niet met een CS 80 vergelijken, stapel ze allemaal op elkaar en ze komen nog niet bijna in de buurt van een een CS 80, dat is mijn mening....al die andere synths zijn natuurlijk ook geweldig.....maar als ik er maar een mocht houden wist ik het wel.

tis inderdaad hoe graag je hem hebt.
blijft de vraag wat een cs80 nou zoveel meer waard maakt dan een memorymoogplus, een jp8 etc
met name het gewicht heeft mij altijd afgeschrikt. de sound is zeker oke.

ik heb dat met de jp8 , met groove midi.
lekker handzaam, goede sound, degelijk gemaakt , en snel ter plekke waar ik heen wil in het sounduniversum.
zo heeft iedereen z'n zint.

ik heb dat met de jp8 , met groove midi.
lekker handzaam, goede sound, degelijk gemaakt , en snel ter plekke waar ik heen wil in het sounduniversum.

En daar gaat het om en het is voor iedereen toch weer anders......als voorbeeld ik
gebruik mijn Jupiter 8 zelden, ik snap daar de hele hype omheen ook niet.
Jupiter 8 € 4500,- en bv een OB-8 die ik zelf 100x gaver vind qua geluid € 2000,-
Het blijft dus een kwestie van persoonlijke smaak, zullen vast ook mensen zijn
die een CS 80 helemaal niks vinden.

jupiter 8 is een super synth en dat is de memorymoog ook natuurlijk!
MAAR als ik dan zie wat bijvoorbeeld een KORG trident kan, die je voor 1000,00 euro kan vinden....

Op het moment is er een Canadees die een cs60 los verkoopt, ook de voiceboards. Altijd handig als je een cs bezit. CS-80 is in mijn ogen de vetste polysynth die er is. Ik zou er ook 9500 Euro voor over hebben. Ieder z'n ding heh:)

ik ben blij dat ik de cs sound niet boeiend vind. gewoon niks aan.

en ik begrijp ook niet dat iemand een synth voor 3400 laat upgraden. zo'n brakke bak is een memorymoog toch niet? en wordt ie nou echt zo veel beter ervan??

dat gezegd hebbende, geef ik wel een kapitaal uit aan een soort konijnenhok met een joystick en een speldenkussen.

gelukkig gaat het niet alleen om geld, maar ook om persoonlijke smaak.

ik ben blij dat ik de cs sound niet boeiend vind. gewoon niks aan.

en ik begrijp ook niet dat iemand een synth voor 3400 laat upgraden. zo'n brakke bak is een memorymoog toch niet? en wordt ie nou echt zo veel beter ervan??

dat gezegd hebbende, geef ik wel een kapitaal uit aan een soort konijnenhok met een joystick en een speldenkussen.

gelukkig gaat het niet alleen om geld, maar ook om persoonlijke smaak.

Leuke info van Rudi

I have to replace
more than 800 parts to make sure the Memorymoog is
running
for the next 25 years
without problems and meanwhile I need around 6 weeks

en waarom de prijs omhoog is gegaan.

ps. Why is your price increased from 2600 to 3400.
Because I have to replace additional 80 plugs and 60
capacitors and 20 ICs.
The last three years I also had to wash all 17 boards
of the
Memorymoog.

Ik hoop dat hij dan weer als nieuw is.
Heb zelf nog wat reserve cems liggen dat wel.

Met me andere memorymoog die ik 6 jaar geleden bij rl music had gekocht krijgt nu wel kuren.
Dus ik ben blij dat ik een goed werkende memorymoog binnenkort weer in me bezit hebt.

Back