LAMM memory moog

Zou een goede locale tech die upgrade ook niet kunnen doen, voor een heel stuk minder dan ?
En veel sneller......

dat lang meegaan is natuurlijk een goed argument, als dat dan inderdaad gegarandeerd is.

"The last three years I also had to wash all 17 boards of the Memorymoog."

Ongelooflijk! Ik ben ooit als bordenwasser begonnen. Die baan had ik dus nooit moeten opgeven.

Tja ik vind het echt to much 3400eu vragen en 6 maanden wachten....Het is ook een beetje tactiek om het allemaal heel dik en belangrijk te laten lijken. Ik zeg niet dat de LAMM niet goed is maar "ge kent ook overdrijven Rudi"

Ongelooflijk! Ik ben ooit als bordenwasser begonnen. Die baan had ik dus nooit moeten opgeven.

17 borden wassen en daar € 800,- voor vangen is niet slecht lijkt mij, dat doe ik in een paar minuten;)

Even simpel rekensommetje [ correct me if i'm wrong ]
6 weken = +/- 30 dagen
Dat is dus minder dan 150 euro bruto per dag
En daar komt ook nog de componenten bij.............
Nu zal het wel niet zo wezen dat die echt volle dagen per memmoog maakt.
Maar IMHO vind ik het wel netjes

for the next 25 years
without problems and meanwhile I need around 6 weeks
Tot je hem terug hebt 6 maanden dus , maar wat hij aan werk heeft 6 weken.
Even weer verder rekenen.........
6 weken = anderhalve maand.
Als die er nog 3 in wachtrij heeft , en die van jou erbij, zit je al aan een half jaar.
Vakantie's en ander werk/reparaties niet meegerekend.

Tot je hem terug hebt 6 maanden dus , maar wat hij aan werk heeft 6 weken.

"23 oktober 2009 heb ik mijn memorymoog op gestuurd ik hoop dat hij in februari 2011 klaar is voor 3400"

Volgens mij is dit bijna anderhalf jaar.

ik weet niet zoveel van reparatiekosten maar volgens mij heb je voor 3400 euro een memorymoog als je die in de USA kan kopen

ik heb zelf nooit een memorymoog gehad, omdat ik m altijd veel te duur vond en daarbij verhalen had gehoord over de onbetrouwbaarheid. ik heb wel eens bedankt voor een mooie memorymoog voor 2500 dmark.

maar volgens mij is de memorymoog een geweldige synth, maar het is er ook zo eentje op de breuklijn van nieuwe technologie, dus onbetrouwbaar.
als ik het goed begrijp, is de LAMM het veranderen van een tamelijk onbetrouwbare oude synth met potentie in een zeg maar nieuwe synth die volledig betrouwbaar en inzetbaar is. dat is wel iets om bij stil te staan.

maar er zullen inderdaad vast meer techneuten zijn die iets moois van de mm zouden kunnen maken, voor minder. ik weet niet of Rudi bepaalde rechten heeft op bepaalde upgrades....
en dan nog de opslagkosten! anderhalf jaar, ook niet goedkoop.

Een kostbaar instrument zo maar uit handen geven, kweet zo net nog nie.
Als die gast failliet gaat of nog erger, gaat verhuizen (zonder jou het nieuwe adres te melden) en alle in reparatie zijnde synths gaat verpatzen en mooi weer van je geld gaat spelen,wat dan.
Ben je mooi in de aap gelogeerd.
Een lokale reperateur waar je elk moment onverwachts kunt binnen stappen heeft toch meer mijn voorkeur.

rudi is volgens mij wel een zeer betrouwbaar persoon, met een "grundlichkeit" waar echt weinig op is aan te merken. de hoeveelheid werk aan uren en ervaring die hij erin stopt zal zeker kloppen , en ook geldt weer: niemand hoeft voor niets te werken en kwaliteit kost geld.
anderszijds stuur ik mijn minimoog niet naar hem , omdat ik met een minder uitgebreide update/ revisie alhier ook zeer tevreden ben en het blijft altijd weer een kwestie van zelf afwegen wat de kosten en baten voor je zijn.
tav angst dat je je apparatuur niet meer terug krijgt heb ik in nederland wel eens behoorlijk peentjes gezweet, bij RL nooit last van gehad ( wel een beetje van schrik voor het opsturen zelf , maar gelukkig is toen ook dat goed verlopen )

Wat ie met de Mini doet is echt vet!! Hij maakt hem volledig Midi knoppen included!

Hij heeft de rechten op de software van de Voyager! waarschijnlijk is daardoor ook de Voyager oldschool uit ontstaan omdat ie ruzie heeft met Moog in de USA. Ik denk dat ze hebben gedacht "zoek het maar uit we maken een volledig analoge voyager zonder digitaal gebeuren. Maar dat is speculatie van mijn kant.

nou , het wordt wel "soapig",
dacht dat de 'old school" vooral bedoeld was voor een aantal ouwe puristische knarren die perse volledig analoog wilde hebben. en toen dachten ze" hé , daar verkopen we en misschien ook wel een paar honderd van " ( zoiets als met de voyager-XL, denk ik )
leuk om wat te brainstormen over de wel en weets in synthland :
drop hier u laatste roddels : ...........
;)

Wat ie met de Mini doet is echt vet!! Hij maakt hem volledig Midi knoppen included!
bedoel je dat alle knoppen midicontroller ( 0-127 of msb+lsb ) ) ontvangen ? , of ook sturen ? interessant

nou , het wordt wel "soapig",
dacht dat de 'old school" vooral bedoeld was voor een aantal ouwe puristische knarren die perse volledig analoog wilde hebben. en toen dachten ze" hé , daar verkopen we en misschien ook wel een paar honderd van " ( zoiets als met de voyager-XL, denk ik )
leuk om wat te brainstormen over de wel en weets in synthland :
drop hier u laatste roddels : ...........
;)

bedoel je dat alle knoppen midicontroller ( 0-127 of msb+lsb ) ) ontvangen ? , of ook sturen ? interessant

Rudi riep toen ik daar was "ik heb de rechten op het OS dat het digitale deel van de Voyager bestuurd" en "die lui van Moog kunnen de kloten krijgen het blijft van mij"

en de rest is speculatie

Rudi riep toen ik daar was "ik heb de rechten op het OS dat het digitale deel van de Voyager bestuurd" en "die lui van Moog kunnen de kloten krijgen het blijft van mij"

da's heel mooi beschreven , zou zo 1 op 1 in " de film " kunnen. legendarisch, smullen..

Back