an1x to nord modular

justin

Shauna
Heb een vraagje de geluiden die je bijv maakt met een an1x kun je die ook maken met bijv een nord modular als je de tabellen hebt van de osc,lfo etc etc?

Zijn de geluiden dan hetzelfde alleen ieder synth heeft zijn eigen klank,maar dat maakt niet zoveel uit.

Origineel geplaatst door Cozko
:gaap:

Dit is toch een grap of niet...?

:confused:

vertel ff zal wel niet!!!komt mischien dom over,maar er is toch wel een standaard?Kom op

Omdat geen synth hetzelfde is kun je iig niet PRECIES hetzelfde geluid uit bijv. een an1x en een NM krijgen. om maar een simpel voorbeeld te noemen: een doodgewone zaagtand op de an1x met alleen de sustain omhoog en het filter open klinkt waarsch. iets anders dan precies dezelfde instellingen op de NM. Daarom zijn synths juist zo leuk:) ze hebben allemaal een eigen soort klankkarakter.

wat voor tabellen bedoel je karakterstieken van de verschillende onderdelen?
dan zou je gelijk hebben maar zo werkt het helaas met de modular niet ik geloof dat je met reaktor al een stuk verer kan komen.

maar de algoritmes van beide bakken zijn toch wel erg verschillend van elkaar dus grote verschillen in klank blijf je zeker horen.

ik zelf dacht dat de nordlead en de nord modular de zelfde engine zouden hebben. maar na het exact namaken van een patch van de nordlead op de modular hoorde je toch nog enig verschil.

Oke! heel erg bedankt:)

Met de Nord Modular kun je in principe allerlei andere synths nabouwen. Inderdaad gewoon door te kijken hoe die synth is opgebouwd.
Toch zal het altijd anders klinken, want iedere 'synth-ontwerp' klinkt immers 'anders'.
Hoewel je met een beetje handig programmeren misschien wel in de buurt kunt komen van wat je wilt. Als je die bakkies naast elkaar hebt staan, weet je snel genoeg waar je aantoe bent.

Persoonlijk denk ik dat je de NM moet zien als een apart instrument. Er zijn zoveel sounds voor te downloaden. Dus misschien zit er wat tussen .... dat kun je dan weer veranderen ... totdat je tevreden bent. ;)

Origineel geplaatst door synthiaks
Omdat geen synth hetzelfde is kun je iig niet PRECIES hetzelfde geluid uit bijv. een an1x en een NM krijgen. om maar een simpel voorbeeld te noemen: een doodgewone zaagtand op de an1x met alleen de sustain omhoog en het filter open klinkt waarsch. iets anders dan precies dezelfde instellingen op de NM. Daarom zijn synths juist zo leuk:) ze hebben allemaal een eigen soort klankkarakter.

bedankt,dacht koop ik een modular dan kan ik vast wel dezelfde sound maken,niet dus:)

Wel vergelijkbare dus, met veel meer mogelijkheden t.o.v. de An!!!

... waarschijnlijk ook betere (smaak), maar in ieder geval heb je veeeeeel meer mogelijkheden.

Oke elke synth klinkt anders,maar stel dat ik detabel van een string heb vanuit de an1x en die voor ik in in de modular dan krijg ik wel een string!

toch en geen gitaar om het maar zo te beschrijven,

en als ik een wat specifieker sound heb zal ie er op lijken maar met de karakterestieke sound van de modular toch?

dit was eigelijk wat ik bedoelde!!!:D

Origineel geplaatst door justin
Oke elke synth klinkt anders,maar stel dat ik detabel van een string heb vanuit de an1x en die voor ik in in de modular dan krijg ik wel een string!

en als ik een wat specifieker sound heb zal ie er op lijken maar met de karakterestieke sound van de modular toch?

tja ik weet niet hoe bekend je bent met synths maar vergelijk het maar met golfvormen. als je van verschillende synths de zelfde golfvrm pakt(dus alleen de golf) dan zal ie toch net ff andeers klinken als de andere. het filter bepaald voor het grootste deel het karakter van een synth

áls je weet hoe je een synth moet programmeren, kun je met iedere 'vergelijkbaar-opgebouwde' synth ongeveer hetzelfde bereiken. Als je dus weet hoe je op de An een stringgeluid maakt, is dat ook op de NM of JP8000, Juno, Motif ... etc etc min of meer hetzelfde.

Maar iedere synth heeft z'n eigen karakter, zoals EDP al aangeeft (osc/filter)

Re: an1x to nord modular

Heb een vraagje de geluiden die je bijv maakt met een an1x kun je die ook maken met bijv een nord modular als je de tabellen hebt van de osc,lfo etc etc?

Zijn de geluiden dan hetzelfde alleen ieder synth heeft zijn eigen klank,maar dat maakt niet zoveel uit.

maar dit soort dingen staan ook gewoon in de handleiding danwel andere bijgeleverde boekjes :geslaagd:

En een NM moet toch een toevoeging zijn op hetgeen wat je al hebt; als je strings van de an1x mooi vind, gebruik je die en ga je toch niet proberen dat op de NM te bereiken? Die heeft veel meer in z'n mars... :)

Origineel geplaatst door Cozko
áls je weet hoe je een synth moet programmeren, kun je met iedere 'vergelijkbaar-opgebouwde' synth ongeveer hetzelfde bereiken. Als je dus weet hoe je op de An een stringgeluid maakt, is dat ook op de NM of JP8000, Juno, Motif ... etc etc min of meer hetzelfde.

Maar iedere synth heeft z'n eigen karakter, zoals EDP al aangeeft (osc/filter)

ja dat bedoel ik:D

Jep

Nope

Jep.

Back