Wat ik nou zo vreemd vind Raphie, je weet altijd perfect uit te leggen hoe de kicks en basjes gemixt moeten worden, er staan heel wat topics vol en de tips die je geeft zijn altijd heel goed en nuttig. Maar in veel mixen van je, waaronder deze is het niet echt terug te horen. Alsof je de theorie heel goed beheerst, maar de praktijk nog niet helemaal ofzo.
Ik vind de track verder wel ok, loopt lekker, als ik dit in een of andere gare undergroundtent zou horen zou ik hier uren op uit m'n plaat kunnen gaan. Althans, dat kan ik me goed voorstellen!
Maar ik erger me in deze productie mateloos aan de kick. Die piekt echt enorm boven de 100Hz, ik gok ergens 130Hz of zelfs hoger. Onder de 100Hz bevat de kick nauwelijks meer energie, wat best wel belangrijk is, juist voor een kick!
Op een bepaald moment komt je basje op de afterbeat, dat basje heeft suuuperveel laag. Echt een dikke bult op 50Hz ofzo, waardoor je basje onder je kick doorschiet en het zwaartepunt dus constant op de afterbeat ligt. Het klinkt mij echt in de oren alsof je je eigen speakers niet kent.
Ik zou zeggen, zeker met dit soort muziek, beetje meer mellow kickje pakken, beetje 808 feel erin, maar met wat attack van een overgecompreste 909 bv. Kick die lekker laag doorloopt, niet al te lang door laten klinken en je afterbeatbasje er lekker op aan laten sluiten, voor een lekker stabiele lage fundering in je track!