Genelec 6010A AWM

mldn

Ingeburgerd
Voor mijn home studio ben ik op zoek naar een setje compacte monitors. Nu ben ik tegen een setje Genelec 6010A aangelopen, deze kwam ik tegen via youtube en werden gebruikt door rizza van wu-tang....volgens hem 1 van de betere speakers die er zijn in compacte versie.

Hoe denken jullie hierover ?
zouden jullie hier ook voor kiezen?
of is er misschien een tegenhanger, voor minder geld?
Daarnaast zit ik er misschien aan te denken om een goede koptelefoon te kopen...iemand advies?

Laatst gewijzigd:
Heb je deze ondertussen aangeschaft? Zo ja, hoe zijn je ervaringen? Ik ben namelijk ook zoek naar deze speakers voor in de woonkamer.

Voor mijn home studio ben ik op zoek naar een setje compacte monitors. Nu ben ik tegen een setje Genelec 6010A aangelopen, deze kwam ik tegen via youtube en werden gebruikt door rizza van wu-tang....volgens hem 1 van de betere speakers die er zijn in compacte versie.

Hoe denken jullie hierover ?
zouden jullie hier ook voor kiezen?
of is er misschien een tegenhanger, voor minder geld?
Daarnaast zit ik er misschien aan te denken om een goede koptelefoon te kopen...iemand advies?

Als je bass wilt horen moet je ze niet kopen. Hij heeft namelijk een lower cut-off < 73 Hz. Verder durf ik er niet veel over te zeggen.

in compacte speakers misschien wel de beste, maar niet echt veel laag nee.

Wat is je budget ? Vallen daar krk's in ?

Qua koptelefoon raad ik de AKG K701 aan (gaat tot heel laag), wel eerst even weekje in laten spelen, daarna een genot om op af te mixen vind ik. is veel over te vinden hier op synthforum, gebruik de zoekfunctie maar eens op k701.

Ik zoek in ieder geval een goed compromis in kwaliteit en compactheid (vrouw vs. producer) zodat ik in de woonkamer toch nog een beetje kwaliteitgeluid heb. Bovendien moeten ze wit zijn en er moet een rooster voor zitten (vrouw en kind). Minder in het laag is dan op zich niet zo erg. Ik denk dat ik er voor ga binnenkort.

Back