Hey een probleem, hoe sluit ik een Alpha Juno aan op mijn laptop zodat ik hem zowel met de pianoroll als met de audio recorder in FL kan gebruiken. Ik heb google afgezocht, de zoekfunctie gebruikt maar ik kon het antwoord niet in duidelijke taal vinden.
Wat heb ik verder nodig, ik neem aan een midi kabel (midi naar usb?) Wat nog meer?
Is de pc connectie met een Alesis micron makkelijker? Want dan koop ik liever een micron (heel andere type synth maarja)
En ja ik ben een totale beginner, ik heb nog nooit eerder een hardware synth gehad.
Alvast bedankt.
Wat heb ik verder nodig, ik neem aan een midi kabel (midi naar usb?) Wat nog meer?
Is de pc connectie met een Alesis micron makkelijker? Want dan koop ik liever een micron (heel andere type synth maarja)
En ja ik ben een totale beginner, ik heb nog nooit eerder een hardware synth gehad.
Alvast bedankt.
. Wat je nodig hebt is inderdaad een MIDI interface - een USB-MIDI kabel; maar als je van plan bent in de toekomst nog meer apparatuur te kopen zou ik gelijk kijken naar een iets grotere USB MIDI interface (2x2 of 4x4). Als je die hebt: USB MIDI in in Alpha Juno MIDI out. Voila - je kunt nu al met de piano roll aan de slag en je kunt inderdaad je plugins aansturen. Sluit AJ MIDI in aan op USB MIDI out, zet MIDI Local op OFF, en je kunt ook FL Studio je AJ laten aansturen. (local off is zodat het MIDI-signaal niet twee keer getriggerd wordt, anders pingpongt 't terug van de computer naar de AJ en da's niet wat je wil).
) heb je een audio interface nodig. W elke je moet kopen hangt van je budget af en wat je er op aan wil sluiten, maar het mooie is dat audio-interfaces vaak ook al gelijk een MIDI-interface erin hebben, dus hoef je die niet perse erbij te kopen.
) - laat even weten welke.
!