Betaalbare analoge effecten voor over analoge drums te gooien gezocht

Status
Please reply by conversation.

SirSickSik

zwaar behaard lid
Ik ben op zoek naar betaalbare analoge effecten om over mijn analoge drums te gooien (Jomox Mbase01 en Airbase. Stompbox formaat (desnoods DIY, vind ik ook vet!) of een 'ingebouwde "Did it yourself", analoge, alle FX in één 19" rackformaat :P) .

De volgende effecten zouden erg relaxt zijn:
-filter (modulatie opties erg relaxt :P Zowel mono als stereo zijn interessant->kicks en snare hebben bij mij eigen kanalen)
-dikke distortion/overdrive/tube
-compressor (met thresh, ratio, attack&release en gain)
-phazor
-chorus
-reverb (mbase wil ik als bas-synth gebruiken)
-ringmod
-welk ander analoog effect ook maar vet en ranzig zou kunnen klinken :P

mocht iemand willen weten voor wat voor soort muziek ik dit wil gebruiken, kan je me website checken:
www.myspace.com/sirsicksik

De eerste (audimated) player heeft zo'n 110 tracks, voor snel mijn laatste nummers te checken, ga naar de myspace player verder de pagina af.

SirSickSik

oja, prijs-richting en extraatje van mijn kant..

oja, prijs-richting en extraatje van mijn kant..

oja, betaalbaar is voor mij zo'n beetje tot 100 euro.. hangt een beetje van af wat voor effect het is..
DIY projecten van/door anderen ben ik ook in geinteresseerd (graag met mogelijke tips over hoe ik m aan zou kunnen passen naar eigen smaak)

Voor mensen die hun apparatuur verkopen om juist digitaal te gaan (ik ga nu juist richting analoog :P), ik heb zo'n 300 tal vst's gemaakt die je zo van me mag hebben (plus eventuele correspondentie over wat ik later weer uit me mouw schut).

Alvast dank!

tot 100 euro, voor dat allemaal? Mag blij zijn als je er ééntje vindt laat staan al die dingen die je noemt....dat kan natuurlijk nooit, nog niet als je het zelf maakt.

wat ik dus bedoelde te zeggen.. XD

wat ik dus bedoelde te zeggen.. XD

ho ho ho, wacht ff!
wat ik bedoel is die prijs voor een enkel effect.. wat ik heb neer gezet is gewoon wat voor verschillende soorten effecten ik nog zoek of in geinteresseerd ben. Ik heb al een Boss metalzone pedaal die al erg vet klinkt over de mbase, maar hij is het toch net niet helemaal. Aangezien ik nu ook nog de airbase erbij heb, zou ik voor die kick in ieder geval dus ook nog een distortion willen hebben.

In de loop van de tijd hoop ik gewoon een mooi setje effecten bij elkaar kan sprokkelen die ik desnoods bij elkaar in zou kunnen (laten) bouwen.. Wat betreft een al bestaand 'all-in-one' apparaat kan de prijs vanzelfsprekend omhoog, want daar komt een hoop meer bij kijken..

Waarom ik DIY wil? ten eerste omdat ik het vet vind, ten tweede omdat er vast wel iemand iets gemaakt heeft waar die weinig mee kan omdat het iets te veel 'kapot' maakt.. Daarnaast heb ik via via gehoord over allerlei 'oer-simpele' ringmods gemaakt van oude rekenmachineschermpjes en distortion circuits die om en nabij niets kosten... desnoods zijn het enkel circuitboards waar ik nog de ingangen aan moet zetten (dat kan ik denk ik nog wel haha)

Oftewel, om de gemoederen weer eens te sussen (het blijft me hier overkomen). Ik ben niet op zoek naar state-of-the-art effecten waar je mond van open valt.. Ik wil me kicks laten kraken, schuren, gieren, zuigen,blobberen etc etc.. en lekker met de knoppen spelen.. Wie heeft er nog DIY-"scrap" over? :okdan:

sik

kzou ask jouw was een tuberack unit regelen extra crisp ..
kheb een h&k ganiac
en een jackson dual tube distortion

evt te koop voor je heb een dual overdrive marschal amp [ vraagprijs was 90 doe een bod]

enpedaaltjes [phaser/ chorus enso hoeven egt niet meer dabn 40 a50 eu te kosten;
ik heb een floor unit boss be 5 tsjek mar eens kocht ik egt rielex prijsje 4 fx in a unit [1/2 digi & analoog
handson met knobbies dus !

en voor reverbs ,..neem je gewoon een multi fx unit bv digitech studio 400 / quad soms 150eu
zit veel leuks in iig
sc6

rocktron?

rocktron?

kom ineens op marktplaats een heleboel rocktron pedalen tegen van iemand uit leiden (mooi, kan ik m er eerst ff doorheen gooien XD)
Iemand daar bekend mee?

had bijna een rocktron amp met distortion gekocht, leek me best mooi ding zo. Ging alleen niet door maar ze zijn inderdaad niet al te duur, ik zou eens gaan proberen anders. Eventueel heb ik denk ik nog een Electrix MOFX te koop, ik doe er eigenlijk veel te weinig mee namelijk. Goedkope DIY projecten kun je zelf ook wel maken hoor, best leuk en vaak in detail uitgelegd hoe deze te maken zijn...maar die zijn vaak ook niet; "superb" is mijn ervaring.

Okee kijk verschillende effecten voor onder de 100 per effect, klinkt stukke logischer!
Zal alleen die metalzone weer dumpen, das niet alles(zelfs niet voor gitaar als je metal wilt spelen).
Ik zal dan eerder naar een lekker vunzige overdrive kijken... Ik heb een EDS bass overdrive met buisje en die is echt fantasties op den kick :mega: Verder ook lekker EH big muff, MXR spul, zvex(jammer dat et wat duurder is maar als je daar is wat van tegenkomt is geweldig) Oh en ik vindt een EH small stone voor het geld echt een geweldig phaser. Kortom gewoon is wat kopen, verkopen als het niet bevalt en wat rommelen... Ook tof een crybaby kopen die dan omdraaien en freake maar!

gelezen...

gelezen...

Ik zit rond te lezen en wat betreft de distortion gaan er verhalen beide kanten uit..
Mensen die de distortion heel iel vinden en voornamelijk een volume/gain boost en anderen zeggen weer dat ie kan gieren (zelfs in een en de zelfde threads).
Lees nu ook dat die digitaal is..en ik wilde eigenlijk juist voor een analoge FX gaan..
De hele midi-besturing is echter zeeeer relaxt :P
Ik sequence ook al mijn airbase en mbase (patches) vanuit mijn mpc2000XL via mijn nord G2 en heb in mijn G2 een 'glitch' effect gemaakt, dus nog een gesequenced FX zou echt te grappig zijn :P
Hangt er een beetje om hoeveel je er voor wilt hebben denk ik..
Is er trouwens ERGENS een audiosample te horen??:D Krijg geen enkele site te zien waar samples staan...(zelfs niet op youtube..)
sik

nee das vreemd, geen youtube of niks, of je het wat vindt moet je natuurlijk zelf bepalen. Als je even PB't, zoek ik eens uit wat ik er voor heb betaald/wil hebben. Misschien woon je in de buurt en anders kan ik je wel een snippt sturen...

Persoonlijk vindt ik de distortion wel bruikbaar maar mijn sherman is toch net iets bruter (uiteraard). Ik vindt zelf de flanger, vibrato en delay wel super..veel mogelijkheden en erg LIVE

hey hilltree, heb jij nog niet iets liggen.. Ik snap jouw view op DIY wel, ik volg jou projectjes al jaren, super vet! maar ik heb echt teveel andere zaken om dit er ook nog naast te zitten doen..laat staan het feit dat paar maanden geleden de laatste electronica-onderdeeltjes zaak in de stad failliet is gegaan waardoor ik naar andere steden moet..
Ben jij niet geinteresseerd om tegen betaling een 'kick-crusher' in elkaar te zetten (met meervoudige distortion opties)?
sik

Hehe.
Ik heb mijn inbox vaker vol met zulke verzoekjes.
Ik moet helaas mededelen , dat ik helemaal niet zoveel diy spullen thuis heb liggen hoor.
Ik vind ontwikkelen en uitzoeken leuk , en dat plaats ik natuurlijk hier uitgebreid op het forum .
En daarvan maak ik hoogsten 1 experimenteer versie , en daarna 1 uiteindelijke versie.
Dus geen series/ dozen vol met TMK's of filters :)
Ik kan je helaas niks zo leveren.

Status
Please reply by conversation.
Back