Dik vintage materiaal

Een andromeda zal zeer zeker stijgen in prijs, al is het alleen voor de onderdelen.
citaat: Jammer dat het een zwarte syrinx is. Een paarse is toch leuker.Laat hij die van mij nu toevallig net hebben, hij is tenminste zo slim om de zeldzaamste te houden ;)

images

is niet alles illusie .

Het is kopen en dan weer snel verkopen , stel je voor dat het ding er in 1 x mee kapt :D

Geen probleem... heb je genoeg onderdelen om andere liefhebbers met kapotte synth blij mee te maken;)

Het is kopen en dan weer snel verkopen , stel je voor dat het ding er in 1 x mee kapt :D

angst is sowieso niet de beste leidraad om dingen te doen.
als iets kapot gaat, laat je het maken als je dat wilt, dat geld ook nog voor vintage synthesizers.
niets is eeuwig , en jaren plezier van iets hebben is al waardevol op zichzelf
mijn mening.
wil je een bepaald instrument en heb je de kans, kun je er toch vrij veilig gewoon voor gaan. zeker als er veel discrete componenten inzitten.
daarnaast kan het handig zijn een paar reserveonderdelen te verzamelen, bijzondere voicechip of zo.

't Is en blijft een vraag en aanbod spel.. je moet het maar net nodig hebben. Heb echt weken lopen zoeken naar een onderdeel en was bereid de hoofdprijs te betalen... dan kom je er ook achter dat een synth zijn waarde al heeft aan onderdelen... houdt elkaar in stand... gelukkig maar anders zou die vintage zeepbel zo in elkaar knallen.

Heb 20 jaar terug ofzo mijn PG300 nieuw voor 150 gulden bij Peter Verspuy gescoord.. als ik de inflatie dan koppel aan de prijsstijging komt het wel een beetje erg scheef uit.
150/2.20371=68euries tegen 295.. je bent geschift als je em daar voor gaat halen...
Mensen moeten zelf weten wat ze er voor vragen maar uiteindelijk bepaalt de koper de verkoopprijs door de knoop door te hakken of niet.. en als een ander er mee aan de haal gaat... so it be... er komt wel weer een andere kans.

er komt wel weer een andere kans.
er zijn instrumenten waar de kansen wat kleiner zijn . bv jp8, ems spul solinastringsynth sh5 etc , de wat betere en in kleinere oplage uitgebrachte synth's met name.
daar is het nu vaak " blij dat ik hem Kan kopen.
kan zijn dat ik de enige ben die dat zo beleefd, dat sluit ik niet uit:D

er zijn instrumenten waar de kansen wat kleiner zijn . bv jp8, ems spul solinastringsynth sh5 etc , de wat betere en in kleinere oplage uitgebrachte synth's met name.
daar is het nu vaak " blij dat ik hem Kan kopen.
kan zijn dat ik de enige ben die dat zo beleefd, dat sluit ik niet uit:D

Hmmm.. die JP8 die laatst te koop stond bleef wel erg lang staan... zal niet in detail treden... ben zelf ook in bezit van en heb er 3 jaar terug toch heel wat minder voor neergeteld en doe ik misschien daarom wel nooit meer weg.

dankzij het net , en de crises, is op dit moment, meer dan 3 jaar geleden, de "halve geglobaiseerde wereld" geinteresseerd in vintage synth's..

DX7 is en blijft altijd leuk spul en ontzettend ondergewardeerd in prijs... zeker in tegenstelling tot analoog... maar zal wel weer met oplages ed te maken hebben.

DX7 is en blijft altijd leuk spul en ontzettend ondergewardeerd in prijs... zeker in tegenstelling tot analoog... maar zal wel weer met oplages ed te maken hebben.

idd en mensen hebben toen de tijd hun arp 2600 verkocht om de DX7 te kopen, of zelfs
ingeruild en dan nog bijbetalen :)
Wat kan het toch raar lopen in synthland .

vind eigenlijk wel veel dx7 terug in een ni programma fm7/8.
dat onderscheid is er wel tav "analoge" vintage
of is er toch ook echt veel klankverschil tussen de diverse types met 6 operatoren ?

vind eigenlijk wel veel dx7 terug in een ni programma fm7/8.
dat onderscheid is er wel tav "analoge" vintage
of is er toch ook echt veel klankverschil tussen de diverse types met 6 operatoren ?
Ja dat wel maar met het label vintage trek je nu eenmaal meer aandacht :) met VET !!! trouwens ook ;)

Ja dat wel maar met het label vintage trek je nu eenmaal meer aandacht :) met VET !!! trouwens ook ;)

Met een Jen Brio die hier te koop staat trouwens niet... dat wordt geen boter bij de vis.. zelfs niet voor 40 euro vrees ik.:)

tis plant aardig he, bij vet denken de veel mensen eerder aan ossewit en zo

Heb 20 jaar terug ofzo mijn PG300 nieuw voor 150 gulden bij Peter Verspuy gescoord.. als ik de inflatie dan koppel aan de prijsstijging komt het wel een beetje erg scheef uit.
150/2.20371=68euries tegen 295.. je bent geschift als je em daar voor gaat halen...

Mijn ouders hebben hun huis in 1969 compleet verbouwd gekocht voor fl 12.500,-
waarde nu ongeveer € 400.000,- compleet uitgeleefd.
:Z:Z:Z nog meer te zeveren ?
Ik heb mijn Elka Synthex M gekocht voor fl 600,- een jaar of 12-13 geleden, dus waarde is nu € 100,- of wat ?
Er zijn mensen die hun TB 303 destijds nieuw hebben gekregen, waarde daardoor is nu geld bijgeven ?
Zag trouwens net nog dat de PG 300 verkocht is.......voor € 295,- :gaap:

Back