Chipsforbrains kaapt XoXboX site

Beetje goedkope manier om big bucks te verdienen....
in importeur/distributieland komt dit wel vaker voor.....

jammer! :stupid

zou zijn tijd idd beter voor andere dingen gebruiken, alhoewel de Tweet-a-twat :D
staat geen richtprijs bij! ;)

Die gast achter chipforbrains heeft al geruime tijd een steekje los zitten. Chahae Yasaena heet ie. En google toont alleen maar klachten als je naar hem zoekt.

Hij schijnt echt ergens in China te zitten.
Op de forums van Adafruit wordt al een tijdje voor hem gewaarschuwd dus misschien is dit zijn manier om wraak te nemen.

ik heb persoonlijk alleen maar zeer goede ervaringen met CY - goede vlotte leveringen, ook wel eens een knopje zus en slidertje zo, als ik die net nodig had i.p.v. en heel kitje. en altijd vriendelijk en vlot contact.
al heel wat spulletjes weer netjes gemaakt met de onderdelen van TT.

wat hij nu heeft gedaan met die website lijkt me niet echt bedoeld om de site te gelde te maken, maar meer om adafruit dwars te zitten/ te treiteren. zo'n actie zal ook niet uit de lucht komen vallen. op dat forum hangt iedereen de vermoorde onschuld uit en ze zijn het allemaal weer heel erg met elkaar eens, would-be juristen die eens even alles uit de kast trekken zelfs.
hier ook meteen de grootste woorden, ook van mensen die misschien even aan hun eigen recente gedragingen zouden kunnen denken.....

het is een vreemde zaak, maar ik zou m eerst even volgen en misschien eens kijken wat er verder allemaal speelt en nog gaat gebeuren, alvorens te beginnen over eikels, mongolen en dergelijke.

heb trouwens een tweet-a-twat besteld. ik word alweer een dagje ouder.

en nu naar de :koffie:

als ie trouwens echt in china zit, hebben ze hem natuurlijk zo gevonden!

Laatst gewijzigd:
Koop ook een echte tb-303, klinkt veel mooier.

ik vind het een hilarische grap van hem

en idioot dat iedereen bij adafruit er zo serieus over doet

moeten ze maar weten, de manier dat ze hem zwart gemaakt hebben om een misverstand

fucking americans haha

hij kan beter zijn eigen zaakjes in orde brengen, heb al weleens contact met hem gezocht over bepaalde spullen die hij verkocht, OF geen antwoord, OF een grote bek terug. die gast spoort echt voor geen meter joh

ik heb eigenlijk nooit problemen met Cy gehad.
wat ik wel weet van hem, hij laat zich niet de kaas van de boterham eten.

ik denk niet dat de zaken in dit geval zo zwart/wit liggen als dat ze worden voorgespiegeld.

en als je dingen uit china koopt, houd dan rekening met chinese kwalitiet.
het lijkt wel of mensen dat voor het gemak soms maar even vergeten.

:mega:

Ik heb ook verschillende keren prettig te maken gehad met chipsforbrains en ook met Adafruit ( eerste productie model x0xb0x )

Vreemde zaak. Is het wel chipsforbrains?

Attachments

• foto.jpg
    foto.jpg
    51,2 KB · Bekeken: 60
misleidende titel heeft deze topic..

hij heeft niets gekaapt, enkel een variant op de url geregistreerd

die van adafruit zijn echt een bende kleine kinderen als je het mij vraagt..
zo hebben ze vorig jaar iemand gebanned van hun forum (niet zo maar iemand trouwens) omdat hij een groupbuy deed bij Cy, met behoorlijk wat gevolgen voor een project die toen op het forum gaande was (cpu upgrade). Uiteindelijk had die persoon al een hele tijd contact met Cy en was het hoofdzakelijk zijn schuld (door onwetendheid) dat Cy in het begin geen credit gaf aan adafruit. Tenminste, die indruk had ik toch.
ipv met geduld te wachten tot die persoon het misverstand kon ophelderen met Cy hebben ze hem meteen gebanned en een grote "campagne" gestart tegen Cy.. De manier waarop vond ik al behoorlijk grof, dat zal Cy vast ook wel gevonden hebben, vandaar dat hij geen gevolg meer gegeven heeft aan hun eisen en er nog een schepje bovenop gedaan heeft (gewoon omdat hij het kan en niets te verliezen heeft)
Nog zo'n 10 keer over en weer gemailed met ze over die beslissing van die persoon te bannen, ze wilden er maar niet op terugkomen, en deden niet anders dan eenzijdig halve waarheden verkondigen (soms zelfs tegenstrijdig) en mij proberen met een schuldgevoel op te zadelen omdat ik "die lugubere chinese bedrieger" verdedig en hun harde werk niet help beschermen (volledig negerend dat ze gewoon het exacte circuit van een 303 'gestolen' hebben, en het enige dat ze zelf eraan veranderd hebben trekt op niet veel: beperkte OS, slechte keuze USBchip en CPU)

vind dan ook onbegrijpelijk dat er zo'n heisa om gemaakt wordt en dat iedereen gewoon meedoet.

ik heb ook wel eens gelezen dat er een sort nep CY is.

de spullen die ik er (paar jaar geleden) heb gekocht, via ebay,
waren echt super. geen gelul mee gehad, heel mooi gemaakt.
echt te gek, die vintage knoppen die ze nieuw maken en nieuw gemaakte custum faders.
geniaal dat ze het kunnen (en willen) regelen.

misschien is het meer zoals Leo zegt.
een sarcastische grap, die ''lost in translotion'' is gegaakt.

tja..of het is een gekke genie, die af en toe een steekje los heeft : )
heet need voor needs; chipsforbrains : ) : )

Back