Slijtage verf rond pots 303 voorkomen

bazzie

No pain no gain
Ik heb nu een aantal dagen een TB in mijn bezit die in mooie staat is en dat zou ik graag zo houden. In het begin dacht ik dat het relatief makkelijk was om niet teveel rond de pots te hangen met mijn vingers. Maar aangezien ik nogal vingers heb van een groot kaliber heb is de aanraking met de verf onvermijdelijk.

Dan dacht ik erop om misschien zo een dun doorzichtig filmlaagje te bestellen (dat filmlaagje op je gsm als je een nieuwe koopt, zoiets). Een beetje de afmetingen doen met een passer en dan uitsnijden met een cuttermes en dan mooi rond de potjes te kleven..

Weet iemand waar ik zoiets, het goedkoopst kan kopen? En of dat dit überhaupt wel zal helpen?

Groetjes

Ik heb net zo'n TT303, ik heb al manieren zitten bedenken hoe ik die slijtage sporen juist wel snel krijg :)

Je kan van die witte handschoentjes dragen..........shit erop plakken wat je er dan weer vanaf gaat trekken lijkt mij niet zo slim, je weet nooit wat de plaklaag met je verf gaat doen..

Kleeft veel smoother als bv agressieve kleefband allesinds. Merk je ook als je dat laagje eraf trekt. Je stelt een vraag. De eerste 2 antwoorden zijn totaal off topic. Hou het voor jezelf dan.

die beschermfolie voor bv mobiele telefoondisplays, lijkt me inderdaad een redelijke oplossing
korte nagels houden en gewoon normaal , niet te agressief gebruik helpt ook wat
vraag me af of er ook zoiets als fixeer voor bv houtskooltekeningen zou kunnen.
maar voor de zekerheid zou ik voor die folie gaan, lijkt me het veiligst

plakfolie of spuitvernis? Meerdere lagen… Of heel misschien bestaat er van die doorzichtige verwijderbare plastic, hoe heet 't ook alweer, waar 't autoforum tegenwoordig vol mee staat…
Plastidip.
Koop anders een TT303 en slijt die front, en als ie ooit weer mooi moet zijn wissel je de fronts en verkoop je beiden :-D - of zijn die niet 100% gelijk?

Nagels kort houden, niet zuipen en er mee klooien. Ze aan de bovenkant alleen beet pakken.

808's hadden toch zo'n standaard plastic dinges voor er overheen? Is dat er ook niet voor de TB? Of gewoon een geplastificeerde kopie met uitsparingen maken. Lijkt me het minst agressief.

In Zwitserland zit een dude die alu cases maakt voor de TB. Je kan ook de TB daar in zetten en dan de originele mooi houden.

Zoveel geld zal ik niet besteden. Net even wat rondgesurft. Ga het gewoon kopen voor een willekeurige gsm. Is er al voor 2,5 euro. Het resultaat zal ik ook even posten!

Ik zou zelf niks op een tb303 plakken, als je niet tevreden ben over je folie en je wil hem er afhalen... (ooit)

Het is geen TB Gorilla hé..

Zoveel geld zal ik niet besteden. Net even wat rondgesurft. Ga het gewoon kopen voor een willekeurige gsm. Is er al voor 2,5 euro. Het resultaat zal ik ook even posten!

Volgens mij als zn plastic er los op ligt en schuift. Dan slijt het juist er af..

de displayfolie gaat er ,dacht ik, zonder restjes gewoon vanaf.blijft alleen geen jaren zitten. schuiven doet het niet
heb het ook op m'n strobetuner geplakt.
het lijkt veel op dat spul wat in de fabiek ook standaard op de lcd's wordt geplakt. moet ook jaren kunnen blijven zitten en verwijderbaar zijn zonder restjes. dient alleen ter voorkoming van krasjes voor de verkoop

Laatst zag ik iemand met een mint 808 en 303 live spelen in bxl, die had een "overlay" velletje uit doorzichtig plastic gemaakt.
ik heb zelf eens 2 fotos van mn 303 naast elkaar gelegd, dit is het resultaat:
45715_1580376307273_4607071_n.jpg

ondertussen is het veel erger, maar dat kan me niet echt schelen eerlijk gezegd ;)

op een flamencogitaar plakken ze transparant (redelijk) dik plastic.
als ze dat niet doen dan zit door al die passie en heftige gitaartechnieken de
halve gitaar onder de putten en is de lak laag kapot!

ik zou stevig soort doorzichtig plastic met plaklaag in een rondje knippen en er een gat in het midden maken. knop er af, sticker plakken, knop er weer op en hopla: Flamenco 303 !!

voor 15 euro koop je in een gitaar /flamenco winkel een vel....en anders in de kantoor teken knutsel boek handel

ik wou dat ik zoveel achter mijn spullen zat dat de lak er af lag…
Mijn spul blijft er na 15 jaar als nieuw uitzien. Dat is eerder zonde.

Misschien is dit spul een oplossing, gebruiken autotuners om hun velgen te beschermen en/of een ander kleurtje te geven. Soort spuitbus met vloeibaar rubber dat opdroogt en later gemakkelijk en zonder resten te verwijderen is.

www.plastidip.nl

Enne, wel oppassen met aanbrengen natuurlijk :).

in de gitaarwereld maken ze zelfs nieuwe gitaren expres vintage oud en afgeragd. dat heet Relic Guitars:

Back