Project inbouwen?

Stabby

Ouwe rot
Ik ga me binnenkort eens wagen aan een paar projectjes van Hilltree. Nu ben ik niet zo zeker hoe zo'n project best kan ingebouwd worden in de behuizing. Hoe hecht je bijvoorbeeld best de PCB vast zodat ie niet gaat loskomen?

Ik vraag me verder ook af hoe je een batterij compartiment kan inbouwen in een aluminiumkast? Ik zou graag een klepje hebben om de batterij te kunnen vervangen zonder het ding te moeten openvijzen.

Elk advies is welkom :okdan:

Eens goed rondzoeken leert dat er ontzettend veel verkrijgbaar is op dat gebied. Tot aan complete batterijcompartimenten aan toe (ook klepjes). Ik zou zelf voor een standaard behuizing met batterijcompartiment gaan dan.
In de meeste kant en klare behuizingen zitten ook al tig bevestigingspunten voor schroeven etc. Is het een kunstofkastje kan het printje ook wel op de bodem en dan verricht een lijmpistool wonderen om het op zijn plaats te houden. Is het een metalen kastje dan kan een kunstof plaatje/sheet tussen print en kastje een sluiting verhinderen. Of afstandsbusjes, die heb je ook nog, maar dan moet je wel weer schroeven.
Heb je connectoren die je door de behuizing vastschroeft en die op de print zitten gesoldeerd is dat ook een bevestigingsmogelijkheid (zie je bij veel 19" rack apparatuur).

Back