arnomusicman
Radiation!
Vind het wel een goeie vraag, ik ervaar hetzelfde bij veel tracks.. heel veel automation, sends, inserts, group tracks die weer zijn doorgestuurd naar group tracks, sidechaining enz
Opzich geen probleem als je er mee bezig bent, maar pak ik 3/4 weken later het project er weer bij, dan is het wel even zoeken ja.
Ben ook concreet op zoek naar goede manieren om custom views snel op te kunnen roepen in Cubase5
Veel sporen kun je overzichtelijk houden door te werken met Folders in Cubase.
Zo werk ik altijd met templates. Mijn standaard template is in principe een weergave van alle instrumenten en tracks waarmee ik kan/wil werken.
Zo deel ik mijn recording grid grofweg als volgt in:
>Audio
>>Gitaren
>>>Akoestische gitaren
>>>Rhythm gitaren
>>>Solo gitaren
>>Basgitaar
>>Vocals
>>>Lead vocals
>>>Backing vocals
>MIDI
>>Hardware MIDI
>>>Synth A
>>>Synth B
>>>Synth C
>>>FX Program Changes
>>VSTi
>>>VSTi A
>>>VSTi B
>>>VSTi C
>Group Channels
>FX Channels
>Busses (Hardware outputs naar de console)
etc.
En onder al die folders dan het aantal kanalen audio/midi wat je daar maar wilt hebben op die audio/MIDI poort. In mijn setup beschik ik over 12 hardware audio I/O en 96 MIDI kanalen op 6 I/O.
Deze template helemaal opbouwen kost je eens een (half) uurtje, maar je bent er vanaf dat moment helemaal vanaf! Bij het maken van de template maak je ook meteen al je routings in orde van audio inputs, outputs, groepen, MIDI poorten en kanalen. Dat sla je dan als template in Cubase op, en je hebt er jaren profijt van!
Dat kun je dan allemaal zover je wilt open- en dichtklappen. Zo kun je een song met wel 80 tracks dichtklappen tot een paar tracks. Door enkel open te klappen waar je op dat moment aan werkt, houd je overzicht.
Laatst gewijzigd: