Arp 2600 op MP

Bij gitaren zit je ook nog met de varianten; sommige varianten zijn erg zeldzaam. Synths zijn door de band genomen wat meer "grote oplage zonder variant". Al heb je bij bv de SH-101 ook nog wel kleurvariaties. Ik neem het woord paars niet in de mond. Dus bij synths ga je niet zo snel aan "slechts 6 exemplaren gemaakt" zitten als bij gitaren.

Dat gezegd zijnde zijn de vraagprijzen van die ebayman m.i. redelijk keihard van de pot gerukt.

dan is 10.000 voor een toekomstige jp8 opeens veel minder vreemd toch
De Synthi, VCS3 en CS80 zijn al hard op weg :P

Als geen toetsenist haak ik steeds verder af van het hele vintagegebeuren.....
Met modulair vind ik het veel leuker om geluiden te maken dan op een doorsnee synth en komen er steeds meer 1 op 1 kloon (voornamelijk filter) en exotische modules bij.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik zo op het gehoor niet hoor of het nou ARP, Moog, EMS of een Yamaha DX is waar het geluid uitkomt.

tip: bij ems komt het uit 2 kleine speakertjes, links en rechts aan de voor/bovenkant van het apparaat.

Ach ja leuk al die verhaaltjes rond een synth , ik heb zelf 2 x een Kurzweil K250 staan waarvan 1
van stevie wonder was en de andere van Keith Emerson.
1 Kurzweil k250 is gemodiviseerd. speciaal voor Stevie Wonder bij de ander
K250 zit een extra bodenplaat in omdat Keith Emerson nog al ruig speelde.
Ik heb deze synths toen overgenomen van Christopher Yavelow die
werkte bij kurzweil Europa .
Verder gaat het hierom de eerste 2 Kurweils die uit de fabriek zijn gekomen ,
toch hebben ze een hoog serienummer maar dit was meer om de aandeelhouders
gerust te stellen dat er veel zijn verkocht.

Het gaat hier dus om twee exemplaren die vrij uniek zijn en met pijn in mijn hart wil ik ze
wel verkopen voor 4500 euro per stuk.

http://www.google.nl/#hl=nl&biw=115...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=6aa15f4f1cb38de0

Laatst gewijzigd:
Bij gitaren zit je ook nog met de varianten; sommige varianten zijn erg zeldzaam. Synths zijn door de band genomen wat meer "grote oplage zonder variant". Al heb je bij bv de SH-101 ook nog wel kleurvariaties. Ik neem het woord paars niet in de mond. Dus bij synths ga je niet zo snel aan "slechts 6 exemplaren gemaakt" zitten als bij gitaren.

Dat gezegd zijnde zijn de vraagprijzen van die ebayman m.i. redelijk keihard van de pot gerukt.

over die prijzen kan en durf ik bekans niets meer op te merken.
ten aanzien van de aantallen: 1000 multimoogs, misschien de helft nog van over in goede staat , na ruim 30 jaar= 500 stuks.
wereldwijde belangstelling voor synthesizers+ toegenome welvaart en huidige crises
dit delen door 500 en voila: de huidige gekte-vraagpijzen.
zoiets ?
( zou de belangstelling drastisch dalen of de welvaart kelderen, dan denk ik dat de prijzen zullen dalen. lijkt me vooralsnog , voor middenlange termijn een redelijke zekerheid. )

Kleine $23k voor een 1963 stratocaster......
Wat maakt deze gitaar zo speciaal: de sound, beperkte oplage, collectors item, verzamelaarswoede?

Als je linkshandig bent en snel $500k armer wil zijn... klik hier ....

Die onderste is idd bullshit en ongeveer 50 a 100x te duur. Een Les Paul van die leeftijd kan echter wel 300-400k waard zijn. Die stratocaster lijkt ongeveer de marktprijs.

Die dingen zijn natuurlijk vooral zoveel waard omdat ze zoveel waard zijn. Een aandeel is waard wat men ervoor betaald dat kan de ene dag 100 euro zijn de volgende dag 10,- zonder dat er iets fysiek gebeurd is. Voor oude wijnen, en dus ook Gibsons/Fenders is dat ook zo (buiten dat de prijzen stabieler zijn en dus wellicht zekerder als beleging), en zonder twijfel is dat ook zo in de nabije toekoemst (indien al niet nu) voor vroege minimoogs of oddysseys, VCS3s.

Back