E-Spectro feat. Trox - You Call It Magic (Raphie RemiXXX)

Johndoe11

Gedeactiveerd account
http://soundcloud.com/raphiegrooves/e-spectro-feat-trox-you-call-it-magic-raphie-remixxx

Vind de reverse fx en ride gedelayed met SC leuk en jij ook geloof ik want hoor 'm nu al voor de 12 keer langskomen ;) das t enige puntje van kritiek.
Vocal is netjes gemixed wederom. Luisterd lekker weg deze vocaltrens. Goeie sound en op/afbouw. Doet de trick denk ik wel. Maar dat komt door de sounds. Post f t origineel ;)

Het orgineel

http://soundcloud.com/nuevadigital/e-spectro-trox-you-call-it-magic-original-mix-remix-contest-preview

Beukt erg lekker hier.... lekker sfeertje..

Die vibrato in de vocals klinkt een beetje onnatuurlijk in het begin... maar zal wel aan mij liggen.

Die Brand New Heavies mix die je eerder vandaag postte was erg goed gedaan.. ook de vocals... zelfde zangeres???

nee, hier heb ik alleen maar de accapella gebruikt van de orginele track hierboven is mijn inzending voor deze remix comp.
dus de vocals kan ik weinig aan doen (behlve de verbetering die je al hoort t.o.v. het orgineel) :D

Voor de Brand New Heavies track ThnX! was een znageres waar ik vandaag voor het eerst mee samenwerkte. Heb haar geholpen met een demotrack en zij heeft wat leuks voor me ingezongen, maar dat komt binnenkort wel.

Owh ja, vergeten te vragen, als je op soundcloud zit en me een beetje wil helpen, dan zou ik het erg op prijs stellen als je deze track zou willen toevoegen aan je favorites

helpt in de charts en voor exposure.

Normaal doe ik nooit mee aan remixcomps, maar wil nu ook wel eens een goede kans maken :D

ThnX guys :okdan:

http://soundcloud.com/raphiegrooves/e-spectro-feat-trox-you-call-it-magic-raphie-remixxx

okok. tnx for the reference. t origineel is wel meer van deze tijd. (drums)
Maar jou melodielijn en vocal processing spreekt me dan weer meer aan.
Je mix is goed maar ergens doet t t niet in vergelijking.
Dus ik zeg; change the drumsamples voor wat meer body.]
Maar t past toch wel weer heel erg in dit stijltje zoals t is.
grtz.

Drums zijn geen samples maar geprogrammeerd (als ingeslagen midi instrumenten) ik gebruik geen samples of loops...... ieder tickje, plopje, clapje, tommetje, shakertje is dus gewoon een midi noot.

Het orgineel met toolroom tech house loopje is juist veels te veel "me too" van deze tijd

Voor mij is er niet zoiets als van "deze tijd" iets is goed of niet.

Lekker nummer, vocals zijn goed maar de vibrato is te artificieel en kinkt af en toe wat iel... Maar verder is zeker leuk voor de dansvloer.

ik revoice m'n MPD18 naar het midi kanaal van de desbetreffende synth en zet dan een loop aan van 16 maten of zo en begin dan geluidje voor geluidje in te slaan, te quantizen, beetje verschuiven, FX erop, weer gaten, compressie etc etc....
Alles blijft tot mixdown volledig live en editable. wil ik dus een rimshotje toch een 16e naar voren of achter kan ik dat zo in de pianorol weer aanpassen.

sample loops en oneshots doen het niet voor mij
de FX op oneshot samples kan ik prima zelf maken
Wat ik in sampleloops hoor wil ik zelf kunnen programmeren, zodat alles uniek van mij blijft :D

Dat is voor mij nou juist de kick van het produceren, dat je van een kale synth met wat midi kanalen tot een volwassen productie komt.

Micro DJ'en met Vengeance samples en een NEXUS/Sylenth leadje em basje eroverheen spelen kan iedereen, daarom klinkt al die zooi ook hetzelfde. Mijn tracks klinken anders (het moet je smaak zijn) maar ik klink liever oldskool dan dat ik samples stapel. Vind het ook belangrijk dat m'n tracks organisch blijven klinken.

Maaruh, ik heb de file ff geupdate met een nieuwe versie, iets minder "In Your Face", meer dynamiek / diepte (past wel mooi bij beetje poppy feel) en nog wat extra ear candy :D

@Pablo, de samples zijn zoals in de orginele track die ik eronder heb gepost, waren, helaas al processed samples geen droge vocals.

ik revoice m'n MPD18 naar het midi kanaal van de desbetreffende synth en zet dan een loop aan van 16 maten of zo en begin dan geluidje voor geluidje in te slaan, te quantizen, beetje verschuiven, FX erop, weer gaten, compressie etc etc....
Alles blijft tot mixdown volledig live en editable. wil ik dus een rimshotje toch een 16e naar voren of achter kan ik dat zo in de pianorol weer aanpassen.

sample loops en oneshots doen het niet voor mij
de FX op oneshot samples kan ik prima zelf maken
Wat ik in sampleloops hoor wil ik zelf kunnen programmeren, zodat alles uniek van mij blijft :D

Dat is voor mij nou juist de kick van het produceren, dat je van een kale synth met wat midi kanalen tot een volwassen productie komt.

Micro DJ'en met Vengeance samples en een NEXUS/Sylenth leadje em basje eroverheen spelen kan iedereen, daarom klinkt al die zooi ook hetzelfde. Mijn tracks klinken anders (het moet je smaak zijn) maar ik klink liever oldskool dan dat ik samples stapel. Vind het ook belangrijk dat m'n tracks organisch blijven klinken.

Maaruh, ik heb de file ff geupdate met een nieuwe versie, iets minder "In Your Face", meer dynamiek / diepte (past wel mooi bij beetje poppy feel) en nog wat extra ear candy :D

@Pablo, de samples zijn zoals in de orginele track die ik eronder heb gepost, waren, helaas al processed samples geen droge vocals.

Ja, ik heb dat gelezen... Je hebt over het algemeen goede creatieve productie's en ook je BNH track klinkt lekker. :okdan:

Werken met vocals is het moeilijkst om te doen in een track, zelfs als ik doe ben ik minimaal 2 uur bezig totdat ik redelijk tevreden ben, en dan nog 10 uur of meer bezig met alleen de aanpassingen.

klopt, heb ik ook wel hoor, maar ik heb nu een "processing chain preset" in cubase gemaakt, die de meeste stemmen er toch wel direct "innagelt" vaak zit het hem in de juiste low cut en een beetje compressie.

Thnx de track is nu vervangen door de master van de definitieve versie
zit nu een heerlijke diepte in, op headphones helemaal (zelfs voor een 128kbs MP3 :D )
Ben hier wel erg blij mee

beetje "touch me - Rui da Silva" achtig.... origineel is wel iets dieper (dus voor mijn smaak beter)

ik heb het al vaker gezegd, ik zou graag iets diepers horen uit je spulletjes. Zo komt de kwaliteit van de sounds er veel beter uit dan in trance.... maarja moet je natuurlijk zelf weten....

Back