Soundfonts, hoe werkt dat?

Niet.

SoundFonts zijn zipjes met een stel samples en een setje instellingen.

stap 1) haal die zooi uit elkaar met iets als SFArk of zo - probeer http://www.members.shaw.ca/glitch/misc.html maar eens
stap 2) converteer de .wav files naar iets wat de emax slikt
stap 3) herprogrammeer de hele meuk zelf

Succes!

Mik http://www.emxp.net/ eens op een ouwe computer, haal een SCSI PCI kaart, knoop de zooi aan elkaar en slacht 2 kippen als offer voor Baron Samedi.

Samplen kan, maar dan mag je op 't ding zelf nog alles op maat gaan knippen.

Of stop een soundblaster kaart in je pc, gebruik je die als sampler.

EMXP heeft minimaal XP nodig. Als SCSI kaart zou ik een Adaptec nemen, dat is het meest trefzeker. Neem niet de eerste de beste maar zoek er eentje waar je geen verloopstekkers of wat dan ook voor nodig heb, dat maakt het alleen maar ingewikkelder. Let erop dat EMXP niet naar de harddisk kan schrijven als die in de Emax zit. Als je naar die disk wilt schrijven zul je hem eruit moeten schroeven.

Ik heb zelf een IDE Zip in een Windows XP machine en een SCSI Zip aan mijn Emax. Dat is een vrij soepele oplossing die werkt zonder extra kaarten of verloopstekkers.

Overigens is de Emax lib ook gewoon als Emax images te verkrijgen volgens mij, dus ik zou inderdaad de Soundfonts gewoon vergeten.

EMXP heeft minimaal XP nodig. Als SCSI kaart zou ik een Adaptec nemen, dat is het meest trefzeker. Neem niet de eerste de beste maar zoek er eentje waar je geen verloopstekkers of wat dan ook voor nodig heb, dat maakt het alleen maar ingewikkelder. Let erop dat EMXP niet naar de harddisk kan schrijven als die in de Emax zit. Als je naar die disk wilt schrijven zul je hem eruit moeten schroeven.

Ik heb zelf een IDE Zip in een Windows XP machine en een SCSI Zip aan mijn Emax. Dat is een vrij soepele oplossing die werkt zonder extra kaarten of verloopstekkers.

Overigens is de Emax lib ook gewoon als Emax images te verkrijgen volgens mij, dus ik zou inderdaad de Soundfonts gewoon vergeten.

Ik heb een externe scsi drive, die kan ik dan dus gewoon aan de pc knopen?

Zou moeten kunnen maar ik ga het niet met zekerheid zeggen. De website van EMXP heeft het niet over harddisks, alleen maar over removeable drives. Dat kan theoretisch ook een harddisk zijn, maar als je het echt zeker wilt weten zou ik het de maker van EMXP even vragen. Die spreekt gewoon Nederlands (en zit volgens mij zelfs hier op het forum).

ik heb nog een stapel SBLive! kaartjes van Creeative, is dat nog nuttig op de e.o.a manier?

Waarom eigenlijk een oude pc? En niet mijn nieuwe pc een scsi kaart in zetten?

Omdat een SCSI PCI kaart niet in een moederbord past waar alleen PCI-X in zit, omdat USB->SCSI/FW->SCSI niet gaat werken (of een hoop gezeik met zich meebrengt omdat het net niet hetzelfde is), en omdat Windows XP een OS is waar het zeker op gaat werken.

Back