hardstyle (distorted) kicks

finner10

Nieuwkomer
Haloo,

Ik ben al een tijd beezig met hadrstyle maken maar ik vind niet egt goede kicks.
Ik probeer ze ook zelf te maken maar dat gaat niet goed.

Heeft iemand zin en tijd om mij een beetje uit te leggen hoe ik goede distorted kicks kan maken?
Of heeft iemand een sample-pack voor me? (het kan zijn dat ik de pack die je stuurt al heb want ik heb nogal veel gezocht)

Hartstikke bedankt alvast!
greetz,
Finn.

Hoi welkom alhier....dit is al meerdere malen behandeld op het forum....gebruik even de zoekfunctie en je zal zien dat er al een grote draad over is.:okdan:

hey, bedankt voor snelle reactie :)
oke dan, wat kan ik het beste intypen?

Hier ff wat resultaten op hardstyle

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=129709&highlight=hardstyle

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=87083&highlight=hardstyle

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=59584&highlight=hardstyle

Maar probeer gewoon wat het is gratis...;) Je kan nog distorted invoeren etc. Gewoon doen er is genoeg leesvoer over...en het mooie is dat als je post in een thread waar veel in gepost is dat ook veel mensen je kunnen helpen. Succes.

tip voor de kick
als je met een analoge tafel werkt, kan je de gain echt tot over het rood sturen, en krijg je gekijk die distorted kick, wees niet bang, je tafel kan daar tegen, let wel NIET doen met een digitale tafel!
Makkelijker is eerlijk gezegd ze sampelen van bestaande tracks
honderde platen starten met een vrije kick die heel makkelijk te sampelen is, dze zijn dan zowiezo al gemasterd, gecomprest....en klinken meteen goed!

tip voor de kick
als je met een analoge tafel werkt, kan je de gain echt tot over het rood sturen, en krijg je gekijk die distorted kick, wees niet bang, je tafel kan daar tegen, let wel NIET doen met een digitale tafel!
Makkelijker is eerlijk gezegd ze sampelen van bestaande tracks
honderde platen starten met een vrije kick die heel makkelijk te sampelen is, dze zijn dan zowiezo al gemasterd, gecomprest....en klinken meteen goed!

Ja goed hoor...promoot jij ff lekker diefstal....iemand anders heeft keihard gewerkt en geneuzelt om een BD goed te krijgen en ach jat jij die ff....ik weet dat het gebeurd al decennia lang met de komst van de sampler maar nog steeds vind ik dat zo´n gemakzucht van de mens. Ik kan dan ook geen respect opbrengen voor iemand die muziek maakt puur met gemasterde samples van een ander.
Vraag je aan zo iemand wat is synthese dan klappen ze dicht...vasn termen als ADSR, LFO en modulatie hebben ze geen kaas gegeten...nee lekker makkelijk shit slepen in Ableton en wauw moet je eens horen hoe goed het klinkt...

<sorry moest er ff uit.

Allemaal al bedankt voor jullie reacties! :okdan:

Ik snap natuurlijk dat als je een liedje maakt van samples die andere gemaakt hebben, dat je het liedje dan niet 100% zelf hebt gemaakt.

Maar ik ben pas 15 jaar, werk nu bijna 1 jaar met fl studio en weet er tog al wat vanaf, maar ik heb simpelweg de skills er nog niet voor om de kicks, laat staan andere effecten te maken.Met andere woorden, wil ik een beetje muziek maken, moet ik wel samples gebruiken. Natuurlijk doe ik ook kloten met allen Plug-ins en die rotzooi maar veel snap ik er nog niet van :P

Ja goed hoor...promoot jij ff lekker diefstal....iemand anders heeft keihard gewerkt en geneuzelt om een BD goed te krijgen en ach jat jij die ff....ik weet dat het gebeurd al decennia lang met de komst van de sampler maar nog steeds vind ik dat zo´n gemakzucht van de mens. Ik kan dan ook geen respect opbrengen voor iemand die muziek maakt puur met gemasterde samples van een ander.
Vraag je aan zo iemand wat is synthese dan klappen ze dicht...vasn termen als ADSR, LFO en modulatie hebben ze geen kaas gegeten...nee lekker makkelijk shit slepen in Ableton en wauw moet je eens horen hoe goed het klinkt...

<sorry moest er ff uit.

Echt wat een vooroordelen, kan jezelf wel nadenken of zeg je altijd na wat een ander zegt? :r

<sorry moest er ff uit

Back