dance with somebody (remix)

Chainthunder

Ingeburgerd
hey,
ben ook een tijdje bezig met een remix.
het is nog niet af maar ben benieuwd wat men ervan vind
alle feedback en tips zijn welkom!

het is gemaakt in cubase 5 virus ti2 NI maschine.

gr william

Attachments

• Dance with somebody (remix).mp3
    5,9 MB · Bekeken: 74
Laatst gewijzigd:
Ok, niet mijn stijl maar een paar dingen.

- Kick staat veel te hard
- Zang is veel te zacht
- Instrumentatie bij refrein en couplet is hetzelfde, breng wat verschil. Sowieso is de hele song hetzelfde nu.
- Te weinig partijen naar mijn idee, 2 partijen die homogeen spelen met een zachte andere partij is wat weinig. (Kan wel mits partijen de voorgrond opeisen; ondanks dat de bas & lead hard staan blijven ze een achtergrond partij)
- Probeer variatie in te brengen in je synth partijen, bijvoorbeeld mbv automatie. Ik hoor wel een reverb die af en toe iets meer op de voorgrond treed (toch?) maar dit is niet voldoende.

Voornaamste punt is, de song ontbeert variatie. Voor dat we beginnen over productie dingen is dit heel belangrijk :)

remixen is altijd gevaarlijk... Hoe dicht wil je bij het origineel blijven?

Ik luister nu het origineel en heb het gevoel dat daar veel meer akkoorden in gebruikt worden.

Voor het overig herken ik mijn mening in die van Jelle, je kick is te stevig en zang te zacht.

iets meer een groove brengen zo ook recht doen aan 't origineel, nu is het een 4-to-the-floor.

In mijn oren passen de akkoorden ook niet helemaal bij de zang

Heb je de oorspronkelijke akkoorden gebruikt?

Paul

wel leuk, maar het klinkt nog steeds ontzettend keyboard achtig, een remix is meer dan een kick en een supersaw lead die de akkoordjes van het orgineel in slaat. denk aan minimaal 4 of 5 instrumenten, een fatsoenlijke drumpartij, beetje met glitch spelen om de vocals een twist te geven, wat low pass filters etc etc.

All of the above

heb 't nog niet geluisterd, maar wel een goeie keuze om deze te remixen, da's iig al een goed begin :)

Indien mogelijk de acapella zien te fixen, geen idee verder hoe/waar je dat vind.

ja ik laat de basslijn zo als het is daar kun je wel goed mee werken als basis en de melodielijn ga ik helemaal veranderen.

@ptaurus : ik heb gewoon wat noten gespeeld die mij wel goed in de oren klonken.
meschien zit ik er dan wel naast haha.

nja thnx voor de feedback!

zo die laatste akkoorden van elke loop wringen enorm... ai,
verder tja, vind moeilijk te oordelen want irriteer me al aan t soort muziek :P...
misschien klikt t ook een beetje statisch hakkerig (hoe noem je zo iets) ... wat variatie
in note lengte of timing zou misschien helpen

ja ik laat de basslijn zo als het is daar kun je wel goed mee werken als basis en de melodielijn ga ik helemaal veranderen.

@ptaurus : ik heb gewoon wat noten gespeeld die mij wel goed in de oren klonken.
meschien zit ik er dan wel naast haha.

nja thnx voor de feedback!

Misschien is het toch beter om de oorspronkelijke akkoorden te behouden (die zijn van dit soort nummers vrij makelijk te vinden op het internet). Dan heb je in elk geval een soort van herkenbaarheid.

Vervolgens kun je dan op deze basis je uitleven.

Zo zou ik het aanpakken. Mijn gehoor laat mij in de steek voor wat betreft het zelf uitvinden van (nieuwe) akkoorden. Daar zou ik ook niet zeker van zijn.

Paul

Het intro is leuk maar daarna lijkt er iets mis te gaan met de akkoorden/toonsoort. De zang mag niet ondergeschikt zijn aan de backing track. Verder trek ik het trance niet zo maar dat is persoonlijk. Voor de rest veel respect voor de totale productie, dat doe ik je niet na (commentaar geven is veel eenvoudiger :)

Wil je dit a.u.b. geen trnace nioemen , dit is keyboard bruiloften en partijen gepriegel :) dank u :)

Dit is GEEN trance.

Als pogging voor een starter, prima, maar:

1) Stem is te zacht en klopt niet met de akkoorden
2) Weinig variatie in de melodie (alles "gelooped")
3) Instrumentatie is zoals ingeleverd wordt met de software, geen effecten, geen progressie
4) Als "remix" is dit "geen" remix maar gewoon een eigen versie van een originele track met behouding van de originele structuur

Niet dat remixen makkelijk is hoor, maar als je toch dit nummer wil remixen "in de stijl van" raad ik je aan de "Junior Vazquez" edit remix van dit nummer te beluisteren:

Het klinkt niet goed je hebt niet continu de juiste akkoorden te pakken maar vooral de kick is zo vervelend dat ik track nog voor de helft heb moeten afzetten.
Aangezien je de Maschine en Virus gebruikt had je ook wel wat meer tijd in de sounds en variatie kunnen steken.
Best een leuke track kan het worden maar dan zul je er veel tijd aan moeten besteden.

Acapella staat op de originele 12 inch...
Kijk, da's al bijna een hint van de makers dan :)

Zou denk ik gewoon proberen goeie loops eruit te filteren.. gewoon de locators op 1 bar afstand van elkaar zetten, Loop-mode aan, en dan het nummer door scannen letterlijk, tot je een loop tegenkomt die zo onwijs lekker loopt.. en dát vervolgens uitbouwen tot een nieuwe track, zij het met die sample, zij het van scratch opnieuw opbouwen (of een combi van die 2) en dan de zang erbij pakken. Mja dit zal voor iedereen wel weer anders zijn

succes!

Back