* EIGEN DRUMSOUNDS *

Een beetje minder gelikt dan jou drums maar toch,

Een atari-game-achtig deuntje uit m'n Micro Q, de atari kon iets van 3 sid achtige geluidjes door elkaar vouwen (FM).

ikariwarior.mp3

Druid

[Opmerking]Het is niet de tune van een bestaand spel... maar ikari warrior was een naam die bij me was blijven hangen.[/Opmerking]

Druid

PS: heb het ook verkeerd gespelt zie ik...

Digifunk klinkt lekker!
Cool hoe je die lekkere ongedwongen sfeer opwekt. wordt dat nog een volledige monosynth track? 't inspireert mij in elk geval weder.

greetz Naton.

Ook wat mono 'drumsounds' en percussie sounds: gelardeerd met andere monosynth klanken.

He 6,

Goed bezig geweest. Vinnem tof.

dank :)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Digifunk klinkt lekker!
Cool hoe je die lekkere ongedwongen sfeer opwekt. wordt dat nog een volledige monosynth track? 't inspireert mij in elk geval weder.
do yer thang zouk zegguh nate... die toms in je monodrumtrak klinken wel ok :D

wel 6 trak, klinkt allemaal heel vet!
bestaater toevallig een "synth cookbook" of zoiets waarin zo'n dingen staan en die men kan leren?

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door cloudman
wel 6 trak, klinkt allemaal heel vet!
bestaater toevallig een "synth cookbook" of zoiets waarin zo'n dingen staan en die men kan leren?

greetz

cloudy

ik ben zo'n 'book' nog nooit tegen gekomen...
het 'geheim' is gewoon vaak doen, kunnen analyseren en vooral abstract denken... :)

Fragment uit "Fade to Grey" drums komen geheel uit mijn System 100. Gesampled en afgespeeld met de MPC60.

Origineel geplaatst door 6 trak
het 'geheim' is gewoon vaak doen, kunnen analyseren en vooral abstract denken... :)

ik ook niet. ik ga de komende dagen dus nog wel wat lekker prutsen ;)

@pim: klinkt lekker vet! (behalve dat tweede geluidje vind ik niet zo overweldigend)
maar fade tot grey is dan ook een van de cult-nummers he :)
anyways, cool dat je dat gemaakt hebt.

Origineel geplaatst door Pim
Fragment uit "Fade to Grey" drums komen geheel uit mijn System 100. Gesampled en afgespeeld met de MPC60.

klinkt erg goed idd...

erm... wat betiteld cloudman eigenlijk als zijnde het 2e geluidje? :confused:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak

Cloudy,

Zoek is op b.v. http://www.proxis.be met het isbn nummer 1870775708 . Ben het boekje met dat nummer nu aan het lezen, en het is wel handig. Het is ook niet erg duur.
Er zijn wel meer van dit soort boeken, maar inderdaad, het helpt heel goed als je je synth geluiden analyseerd door verschillende parameters te veranderen b.v., ervaring is heel belangrijk (of ook wel veel kennis), en je ideen ook.

Proxis heeft de meeste boeken die er zijn volgens mij wel, maar http://www.amazon.com heeft misschien meer en heeft vaak meningen van gebruikers op hun site staan, en ook betere omschrijvingen. http://www.bn.com is ook goed.

Origineel geplaatst door Unic
Doe me een plezier en maak hier ff een te gekke track van!!! vind het geweldig klinken namelijk:okdan:

Die track is al af.

En waar is de track te vinden? Dat stukje smaakt naar meer, ik ben benieuwd naar de hele versie. Fade to Grey blijft een goed nummer.

Trouwens, een nummer dat ook heel geschikt voor een remix is, is 'Sleepwalk' van Ultravox. Komt uit dezelfde tijd en is natuurlijk door dezelfde mensen geschreven. Zit een ontzettend goede drive in, volgens mij valt daar ook iets moois mee te maken.

Back