Mackie of Motu

303zalig303

gebruikte oscillator
Hallo iedereeen
Ik zit met een nogal belangrijke beslissing in men leven : men eerste geluidsinterface. :okdan: Ik zit met twee stuks in men hoofd, de Motu Ultralite en de Mackie Onyx 1620, maar ik kom er niet uit voor welke ik nu juist moet gaan.

Wat ik wil gebruiken in combinatie met men audio interface is een Fostex Model 80, 8 sporen bandopnemer.

Als ik voor de Motu ga heb ik 8 ins en 8 outs. Naast de Motu zou ik dan men Fostex 454-mixer gebruiken met zen tape outs. Een patchbay zou er dan voor kunnen zorgen dat ik de tape out en tape in naar de 8-track-tape kan sturen. Maar ik lees her en der vehralen over Motu's die over de jaren stuk gaan etc.
Is de Ultralite ook instaat om in combi met Volta/Silent Way gebruikt te worden ?

Als ik voor de Mackie ga heb ik de Fostex tafel niet meer nodig en heb ik een all in one + externe tape recorder. Lees ik het goed dat de nieuwe onyxen hun analoge eq wel kunnen routen naar de computer, iets wat het vorige type niet kon :
16x2 FireWire routing, including aux sends and pre/post EQ assignment for all channels
? En hoe hard zal ik mijn 4 monobussen missen die op mijn Fostex zitten ?

Maar natuurlijk is de grootste twijfel de kwaliteit van de converise : Motu of Mackie ?
Of is het een Mackie 1640/Motu 828 waar ik voor moet gaan ??

Dank om te lezen :)

RME FIREFACE 800 is ook erg leuk!

Maar om op je vraag te beantwoorden, ik werk zelf met een Mackie ONYX 800R en ben daar behoorlijk content mee. Heb geen ervaring met de Motu.

Ik zou gaan voor een Motu UltraLite mk3 (Firewire of Hybrid)
Sowiezo tof ivm je Cuemix FX mogelijkheden qua reverb eq en compressie. Flexibel qua routing/mixes. Compact, hang er een een eenvoudige analog-to-adat (bijv 8 kanalen mic pre van Behringer of Presonus) aan en je hebt eenvoudige uitbreiding van je systeem die ook allemaal via je cuemix lopen.

Mbt dat kapot gaan...houdt rekening met het feit dat je altijd de negatieve dingen hoort en niet de positieve dingen net als met moorden en berovingen. Je ziet nooit in het 8uur journaal dat er vandaag 16.478.998 mensen NIET neergestoken zijn of vermist. Ik draai al jaren met Motu en nogsteeds, nu weer een setupje in elkaar aan het zetten en met goed lezen en het op de goede momenten updaten/upgraden van alles heb ik zelf nog nooit problemen gehad ermee. Neemt niet weg dat er altijd wat kan gebeuren natuurlijk.

Het is minder hands-on dan een Mackie maar de mogelijkheden zijn erg gaaf vind ik. En het compacte vind ik ook erg fijn ervan, ingebouwde midi poorten etc...

ik heb een Ultralite (icm MBP) en ondertussen "functioneren we samen". Kwaliteit laat niks te wensen over, stevig kastje, nooit driverproblemen: aansluiten en gaan. Buspowered is geniaal, en kompakter gaat het gewoon niet. Mooi. Negatief: De bediening op het kastje zelf is horror, je ziet nooit precies op het display wat je nu wilt of kunt instellen, en in CueMix kom ik ook niet altijd uit de voeten. Verder is er geen "mute" knop en gaat de volumeknop met te kleine stapjes, en is de functie gedeeld voor koptelefoon en main out. Beide is vervelend in livegebruik.

[edit] Als je de Fostex behoudt voor de mic preamps, dan zou ik zeker voor de Mackie gaan (begin niet in 2011 "kastjes op elkaar aan te sluiten"), hetzij, je wilt een portable interface waarmee je live optreedt. Anders inderdaad MOTU 828 of 8Pre

Back