Trance! (work in progress)

DJ Jarno

Ingeburgerd
http://soundcloud.com/dj-jarno/dj-jarno-project-12011

Ik hoor graag jullie tips! Gemaakt met cubase studio 4! Thanks voor het luisteren.

"DJ Jarno" are u taking the fucking piss man?!?! :D

"dutch house" & "trance" ?!?

Dit is niet heel erg best.

Met trance heeft het ook niets te maken.

In het nummer zit geen variatie. Het kabbelt maar verder. De lead is een zurderige melodielijn die alleen maar een herhaling is van zetten.

Deze weggooien en starten met wat niews. leg jezelf op om per 4 maten iets te wijzigen en zorg voor een goed fundament (een lekkere baslijn).

Paul

Ik vind die sound meer een reclame achtig iets.
Maare los van dat, ik hoor de kick zeg maar alleen met de sub aan.
Luister em via PC speakers (Philips SPA 5300)
Zonder hoor je vooral een closed hat, een heel erg op de achtergrond een soort kick..

Trouwens, die andere track op je soundcloud vind ik heel wat beter.
Kan wel wat moois gaan worden. Zou in die lead wat meer variatie in de pitch doen!

als je dit nu maakt met cubase Studio 4, waarom gebruik dan bijv niet HALION player (bijv House Kit II) voor je drums? zet je kick daar op -8db peak en mix daar de rest van je instrumenten uit die kit omheen, zal je zien dat je drums in een keer als heel anders klinken

als je dit nu maakt met cubase Studio 4, waarom gebruik dan bijv niet HALION player (bijv House Kit II) voor je drums? zet je kick daar op -8db peak en mix daar de rest van je instrumenten uit die kit omheen, zal je zien dat je drums in een keer als heel anders klinken

Die heb ik tot nu toe nog niet gebruikt ( ben eigenlijk pas een paar maanden bezig). Thank, ga ik doen! Zitten daar ook arpeggio's in?

Idd. Met de juiste sounds kan dit een Ferry Corsten achtig deuntje worden. Iets meer *oomph* en *euphoria* d'r in.
Misschien een paar gelikte vocals?. I.e.g. even meer naar Trance luisteren en jat maar wat ideeën!.

:okdan:

ja, arpache

Super wist ik niet, thanks! De software is zo complex dat het je muzikaliteit remt! Dat is jammer! Heb je nog andere tips m.b.t. Dit soort nummers maken in cubase?

Idd. Met de juiste sounds kan dit een Ferry Corsten achtig deuntje worden. Iets meer *oomph* en *euphoria* d'r in.
Misschien een paar gelikte vocals?. I.e.g. even meer naar Trance luisteren en jat maar wat ideeën!.

Ga de sounds uit de andere synth halen! Oomph en euphoria zijn geluiden binnen deze synth?

Waarom koop je dan van die complexe software als je er niet mee om kan gaan.

Waarom ga je dan niet eerst aan de slag met veel minder compexe (lees: ook goekoper en vaak gratis) software?

Paul

Ga de sounds uit de andere synth halen! Oomph en euphoria zijn geluiden binnen deze synth?

Hey, de jongen is enthousiast, laat hem lekker prutsen!. De tijd dat mensen house probeerden te maken met een Casio Sk'tje, een Boss 550 en een Yamaha PSR liggen ver in het verleden. :D

Nee, die termen zijn geen geluiden, maar verwijzen naar karakteristieken van de muziek die je wilt maken. Oomph=punch, power, kracht. Die haal je uit de bassdrum en een bass-sequentie. Op elkaar afstemmen in een 'groove' en met compressie laten 'pompen'.

Euphoria=geluk; het idee dat de muziek je ergens mee naartoe neemt, je zweeft erop mee zeg maar.
Iets waar Trance behoorlijk goed ik kan zijn.

Hier is een nummer met een simpele structuur waar je de elementen rustig geintroduceerd krijgt:

En hier een met een nogal symfonische sound:

Ferry kan dat ongelofelijk goed. :P

Waarom koop je dan van die complexe software als je er niet mee om kan gaan.

Waarom ga je dan niet eerst aan de slag met veel minder compexe (lees: ook goekoper en vaak gratis) software?

Paul

Mijn pa werkt hiermee om bands op te nemen.

Maar het melodietje is gewoon 100% Walhalla van Gouryella. En we worden in de zeik genomen volgens mij.

Scherp Tactic
Ik vrees dat een rechter hier idd geen moeite mee heeft ;)

Tip: Je mag best dingen gebruiken van anderen, maar vermeld dat op z'n minst. Officieel moet je natuurlijk toestemming vragen van de maker, maar dat is pas echt belangrijk als je er geld mee wilt gaan verdienen. (formeel doet dat niet terzake uiteraard)

Paul

Maar het melodietje is gewoon 100% Walhalla van Gouryella. En we worden in de zeik genomen volgens mij.

Het is een bekende melodie, ik zal de rechter alvast bellen! :mega: Volgens mij gebruikt Tiesto hem ook in een nummer. Maar de techniek onder de knie krijgen is prio 1, voordat ik mijn creativiteit kan losgooien. :eureka:

Oh ja en trouwens ik neem niemand in de zeik! Beetje jammer zo'n opmerking naar iemand's hoofd gooien die net begint! :smeris:

Back