Nieuwe 8-bit monosynth uit Denemarken

wat een BRUUT ding!!!

jammer dat die relatief zo duur is zeg. Maar zo iets moet ik echt nog wel hebben.

wat een BRUUT ding!!! jammer dat die relatief zo duur is zeg. Maar zo iets moet ik echt nog wel hebben.

Moet jij zeker doen is toch precies je straatje en je weet ten minste zeker dat niet iedereen zo'n ding heeft.

go 4 it:)

OK, smaken verschillen. Maar dan zou ik liever 10x voor die Evolver gaan dan deze 'schavuit' hoor.

Origineel geplaatst door fuse
OK, smaken verschillen. Maar dan zou ik liever 10x voor die Evolver gaan dan deze 'schavuit' hoor.

Mijn idee. Dat ding doet geloof ik 675 ofzo en is toch wel heel veel meer synth als dit. Neemt niet weg dat als deze droid 100 euro zou kosten ik 'm lekker zou bestellen 8o)

Als ze die dingen op voorraad hebben? zou ik het er wel voor over hebben om even naar Denemarken te gaan. Zijn er misschien nog meer mensen(?) die er zo over denken?

Origineel geplaatst door NOISE FX
Als ze die dingen op voorraad hebben? zou ik het er wel voor over hebben om even naar Denemarken te gaan. Zijn er misschien nog meer mensen(?) die er zo over denken?

Stuur ze ff 'n mailtje, dan weet je het meteen.

Origineel geplaatst door n0_key
Mijn idee. Dat ding doet geloof ik 675 ofzo en is toch wel heel veel meer synth als dit. Neemt niet weg dat als deze droid 100 euro zou kosten ik 'm lekker zou bestellen 8o)

Zijn er dan nog andere alternatieven? Want ik denk dat ik met deze sound een hoop kan doen.

Bouw zelf een SID m.b.v. www.ucapps.de. Er zit zelfs een wavetable functie in tegenwoordig...

http://www.ucapps.de/midibox_sid.html

mbsid_cs1.jpg

mbsid_cs2.jpg

Bouw zelf een SID m.b.v. www.ucapps.de. Er zit zelfs een wavetable functie in tegenwoordig...

http://www.ucapps.de/midibox_sid.html

mbsid_cs1.jpg

mbsid_cs2.jpg

hey das kick :) op zich ben ik daar wel in geinterreseerd, maar tis toch allemaal zelfbouw? aangezien ik echt voor geen meter kan solderen, (het wordt altijd een enorme troep en ik vebrand op een of andere duistere reden alle componenten)

in hoeverre is dit zelfbouw?

De wavetable zit overigens in de SID hardware (voor mensen die 't niet wisten). Die kon je al op de C64 gebruiken en is uiteraard ook met de hardsid/sidstation te gebruiken.
Of hebben ze er zelf ook nog 1tje bijgeknutsels misschien?

Hij ziet er in ieder geval onwijs _vet_ uit :)

Groetjes,

Dennis

Origineel geplaatst door LoFiye

De wavetable zit overigens in de SID hardware (voor mensen die 't niet wisten). Die kon je al op de C64 gebruiken en is uiteraard ook met de hardsid/sidstation te gebruiken.
Of hebben ze er zelf ook nog 1tje bijgeknutsels misschien?

Hij ziet er in ieder geval onwijs _vet_ uit :)

Groetjes,

Dennis

Thanks. Ik bedoelde zelf ook de functionaliteit die beschikbaar is in de software implementatie van TK.

Ik vind het modulatiematrix met die ledjes en drukknoppen zelf het vetst...

Helemaal mee eens. Dat ding schreeuwt 'r om om betast te worden. Ik hoop dat ze ze nog eens kant-en-klaar gaan verkopen. Als ik zoiets in elkaar moet solderen dan eindigt het waarschijnlijk in een kamer vol rook :) Ik heb in ieder geval genoeg SIDjes gespaart onderhand dus ach, mischien waag ik nog wel eens een poging ook. Of misschien dat ik nog iemand kan vinden die gek genoeg is om zo'n bak voor me in elkaar te knutselen.

De samples op de site klinken echt lekker. Een SID door wat effectjes heen klinkt echt moddervet-cool.

Die DROID-3 klinkt in ieder geval ook erg aangenaam. Mocht er nog iemand naar denemarken reizen dan ben ik zeker geinterreseert in zo'n doosje. Volgens mij zou dit bakkie het ook gewoon uitstekend doen in de winkels..... Jammer dat ze geen poging wagen om dit doosje in redelijke hoeveelheden te laten produceren :( Zoals al gezegt is word ie dan ook nog eens stukken goedkoper = interresant :)

Ik wacht het wel af.

Is het moeilijk om zo'n ding te bouwen?of krijg je er een gebruiks aanwijzing bij??:confused:

Je moet een stel onderdelen zelf bestellen en niet bang zijn om te solderen - enige kennis van elektrotechniek is gewenst. Verder helpt het wel als je een buts oude C64's hebt om te plunderen. Ook dat spul van die frontplaat moet je door iemand laten doen, maa da's nog het minste, zogezegd.

Indrukwekkend. Zeker omdat Elektron er een beetje mee is opgehouden...

Nog effe over de prijs van die Droid-3, ook als je een Deen was (en wie zou dat nou neit willen wezen?) betaal je nog 2950,- deense Kronen = "Resultaat na berekening : € 404,01" (bron GWK koersconvertor).
Ik denk dat in een jaar tijd de kosten ietwat gestegen zijn.

klinkt wel leuk, echter nog niet zo punchy als een c64 imho. waar de c64 ook wel erg goed in is en wat ik nog uit geen enkele andere bak heb gehoord zijn de drum / beatbox geluidjes. ik heb 1x een demo van een sidstation bijgewoont maar daar zaten die geluiden ook neit in. volgens mij zijn veel van de c64 drums ook uit meerdere lagen en met allerlei modulaties geprogrammeerd.

bijv. die bastian drums, komen die uit een sidstation of uit een c64??

als ik nou een c64 koop, kan ik dan ook gewoon de SID gebruiken?

vraag is alleen hoe je een c64 aan je sequencer wilt koppelen!

Back