nieuwe studiodesk: suggesties

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik wil graag een nieuwe studio desk, ik heb nu de MusicStore rip off van de Quicklok, maar wil nu iets van MDF of Multiplex
desk zo rond de 2 bij 1 m met links en rechts opbouw voor 19" spul, in het midden een verhoging voor de LCD en ruimte voor monitoring op oorhoogte

Ik heb de diverse Max stations al gezien bij de musicstore, maar niet zijn het nog niet helemaal, budget is 1.000 tot 1.500 euro, suggesties?

Inderdaad, zelfbouw.. Of laten maken. Ik ken een meubelmaker in Utrecht die voor mij nog custom een meubel maakt ala Argosy met plaats voor een Ghost en 19 inch rack ernaast. Dit compleet van MDF, zwart gelakt en mooie houten details erop. Als je de helft van je budget neemt ben je een heel eind en heb je m compleet naar je wens en van goede kwaliteit...

i vind de Argosy meubels qua robuustheid i.d.d. al veel meer in de buurt komen
als je me zijn gegevens zou willen PM'en? die mini "leenbakker" stations van Thoman van 299 doen het voor mij ook niet echt, het is niet voor een daw hoekje voor in de huiskamer of slaapkamer maar voor een volwassen studio

ik ben ook in de markt voor nieuw studiomeubel

ik veronderstel dat je met leenbakker die tafels van fame (oa de 201) bedoelt? wat is daar niet goed aan? dat die niet stevig zijn? of dat je ze optisch niet mooi vind? of niet uitgebreid genoeg?

beiden, blijft natuurlijk persoonlijk ik heb nu zo'n fame tafel maar wil iets veel robuusters

Dat 'Leenbakker' spul van bij Thomann voldoet nochtans aan je vooropgestelde eisen. Als je dat niet wil moet je duidelijker specifiëren. Fame verkopen ze daar trouwens niet, da's een musicstore merk, het gaat om deze:

http://www.thomann.de/be/studiorta_producer_station.htm

Heb er gisteren zelf een mijn trap opgesleurd (plank per plank wel te verstaan), geloof mij, dit voelt redelijk robuust aan... Argosy is natuurlijk weer een andere klasse.

ik zit meer in deze richting te denken vooral het gedeelte op het blad spreek me aan,

153498.jpg

ik zit meer in deze richting te denken vooral het gedeelte op het blad spreek me aan,

153498.jpg

Oei, dit is volwassen zeg. Dit past nooit in een slaapkamer.
Slaapkamers zijn voor kinderen namelijk 8o) 8~

maar ff serieus. als je het een beetje pro-spul wilt (of volwassen zoals je het zelf noemt), dan zou ik ook maar eens een timmerman gaan aanschrijven, het is niet voor niks een vakman. Volgens mij word Argosy nog in China voorbereid.

Ik zou persoonlijk voor een optie gaan waarbij de speakers niet op de tafel staan maar er net achter, op goede statieven met bijv. primacoustic stabilizers. Resoneert je tafel een stuk minder en zit je net iets verder van je speakers af. (Heb zelf een argossy desk en sinds m'n speakers er achter staan vind ik het een stuk prettiger werken)

zelf bouwen is makkelijk hoor...19" inbouwmateriaal verkopen ze o.a. bij Music Store en Thomannn...ze verkopen bij de Praxis mooie meubelplaten in allerlei kleuren en die zagen ze zo op maat voor je...paar schroeven dr in rammen en klaar..;)

voor 200 a 300 euro totaal heb je dan een desk die helemaal voldoet aan je eisen en er ook nog eens goed uitziet...mdf is nog goedkoper maar dat moet je ook nog schilderen en lakken,gaat veel tijd in zitten...meubelplaat is al afgewerkt...

die kant en klare desks zijn het allemaal net niet en zijn echt bizar duur voor wat je krijgt...en bovendien moet je die ook nog zelf in elkaar zetten ;)

dr staan op sf veel draadjes over zelf bouwen,zitten veel bruikbare tips bij...mijn tip : hou ruimte over aan de achterkant zodat je makkelijk bij je spullen kan...

paar schroeven dr in rammen en klaar..;)
...

Dat zou ik niet doen, gaten netjes voorboren met een boor die gelijk is aan de kleinste diameter van de spiraal op de schroef (in de praktijk ca. 3mm als je 5 a 6mm schroeven gebruikt)

Als je zelf aan de gang gaat is het belangrijk om over basis kennis te beschikken m.b.t materialen, gereedschappen en werkwijze.
Daar komt ook nog eens bij dat je toegang moet hebben tot gereedschappen en in het bezit zijn van technisch inzicht.

Mocht je dus een ICTer zijn met 2 linkerhanden dan raad ik je aan dit zeker uit te besteden.

in mijn geval dus uitbesteden, al was het maar omdat ik echt cnc frees kwaliteit zoek en niet ff snel door een gamma medewerker door de afkortzaag gehaald...

Je hebt anders ook kleine zelfstandigen die perfect werk kunnen leveren..

't zal je verbazen wat er met het handje allemaal mogelijk is.

Back