nieuwe studiodesk: suggesties

klopt lopen best wel vakmannen rond, voldoende tips hierboven, ik ga me eens beraden.

in mijn geval dus uitbesteden, al was het maar omdat ik echt cnc frees kwaliteit zoek en niet ff snel door een gamma medewerker door de afkortzaag gehaald...

CNC frees kwaliteit? Met t handje en het juiste gereedschap zie jij het verschil niet hoor :)

Hoef je echt je plaatje hout niet te laten bewerken door een CNC freesbank, deze methode wordt overigens 9/10 keer toegepast bij massaproductie.

Overigens niets mis met de Gamma (je zal toch moeten nabewerken), beetje duur dat wel, mja.., wel handig als je op zaterdag ff snel iets nodig hebt :D

:) oke oke punt begrepen :)
maar ik bedoelde niet gewoon een buro of zo he, bedoelde een studioworkstation, en sommige daarvan kan je dan nog verder uitbreiden met rackjes enzo..

maar point taken, we zoeken iets anders :)

Dat zou ik niet doen, gaten netjes voorboren met een boor die gelijk is aan de kleinste diameter van de spiraal op de schroef (in de praktijk ca. 3mm als je 5 a 6mm schroeven gebruikt)

Dat is logisch natuurlijk...maar had geen zin om dat hele verhaal te typen...

Ik moet zeggen dat ik aardg geinspireerd door je raak Raphie, ik wil ook wel zo iets. :)

ps, zie je ik kan ook aardig doen. ;)

in mijn geval dus uitbesteden, al was het maar omdat ik echt cnc frees kwaliteit zoek en niet ff snel door een gamma medewerker door de afkortzaag gehaald...

Bij de Gamma en Praxis hebben ze industriële zagen...geeft beter resultaat dan je zelf kunt doen...

Maar goed...

Degene die mijn desk gaat maken schijnt erg goed werk te leveren. Ik heb nog niet gezien hoe mijn desk wordt, maar wel andere projecten (gewone meubels) die hij heeft gemaakt. Daarnaast maakt hij ook Longboards, waarvoor erg secuur gewerkt moet worden...

Hij zit nu in Utrecht, als je wilt pm ik je zijn gegevens...

Ik raak ook geinspireerd, ik ga hier heel de handel opdoeken en stop met muziek maken. Zolang ik in alleen een veredelde slaapkamer ik in een huurhuis heb, kan dit geen 'volwassen studio' noemen zonder mezelf de ogen uit de kop te schamen... Vind de Kamer van Koophandel het eigenlijk wel snor dat ik hier een beetje die gribus zooi heb ingeschreven als studio? Weet iemand dat?

Nouja... Eerst maar 'ns een ruimte zoeken en een echt studiomeubel aanschaffen, dan zien we wel weer verder. Dat geamateur, dat doen anderen maar. Wie zich niets verbeeld, is niks

Ik raak ook geinspireerd, ik ga hier heel de handel opdoeken en stop met muziek maken. Zolang ik in alleen een veredelde slaapkamer ik in een huurhuis heb, kan dit geen 'volwassen studio' noemen zonder mezelf de ogen uit de kop te schamen... Vind de Kamer van Koophandel het eigenlijk wel snor dat ik hier een beetje die gribus zooi heb ingeschreven als studio? Weet iemand dat?

Nouja... Eerst maar 'ns een ruimte zoeken en een echt studiomeubel aanschaffen, dan zien we wel weer verder. Dat geamateur, dat doen anderen maar. Wie zich niets verbeeld, is niks

Ach ja lees er in wat je wil, ik vind het een mooie oplossing voor mijn mpc en rackmeuk. 8o

Kijk daar ga je al verkeerd, bij mij staat het in de woonkamer. :P

Chinetti, studio's bouwen is geen verpiswedstrijd toch? omdat iemand mooie spulletjes heeft en informeert over wat duurdere oplossingen, dat maakt toch niet dat die persoon afdingt op hetgeen waar jij gelukkig van wordt? niet zo rancunues hoor. Als mensen zich bezwaard moeten gaan voelen om wat vragen over high end te stellen.....

maar je kan toch ook gewoon zeer groot buro nemen en er een aantal mooie rackjes opzetten?

Het mooie van een op maat gemaakte oplossing:

- je kunt je kabels kwijt omdat daar gaten voor zijn gemaakt die er niet foeilelijk uitzien
- door een andere constructie (en een stalen frame) zweeft er meer van het bureau boven de grond; je zit dus niet met een stuk plank tussen je benen omdat zonder die plank de zwik in elkaar stort
- racks kunnen verzonken worden in het meubilair, wat erg veel plaats bespaart, zeker als je een hoop diepe 19" zwik hebt
- meer plaats waar je het wel nodig hebt, dus efficienter

Kijk hier eens:

http://www.robertbabicz.de/studio360/high.swf

Ook het feit dat je bij zo'n meubel de controller onder de tafel kunt schuiven, da's enorm praktisch. Op het bureau zelf staat 't vaak al weer net wat te hoog.

Ik denk dat ik zelf voor de mixer, wat rack spul en de monitor brug een frame laat bouwen door een (bevriende) metaalbewerker en er dan een meubelmaker op af stuur om de boel netjes aan te kleden. 'Custom' op maat maken heeft sowieso de meeste zin, dan heb je echt alles in de hand en 't is een stuk goedkoper (althans, je kunt het zo gek maken als je wil).

Back