Hardware voor performance

Sjonnie Jordaan

Stamgast
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar hardware, voorzien van een zooi pads om songs te triggeren en vervolgens wat effecten knoppen om die tracks aan elkaar te "mixen". Het gaat erom dat dit apparaat mij in staat stelt om een volledige live show te doen zonder gebruik te hoeven maken van laptop's en dergelijke. Wat tevens belangrijk is dat het apparaat beschikt over genoeg pads of anders databanks die makkelijk toegankelijk zijn tijdens een live show. Nu zag ik iemand bezig met een Roland sp-404, zou dat wat zijn? Andere suggesties?

Bij voorbaat dank,

Sjonnie

MPC

MPC

MPC is wat dat betreft ook een goed idee, alleen verhoudingsgewijs redelijk omslachtig aangezien je alles extern moet gaan inladen. Wordt meer moeite om een showtje in elkaar te zetten, niet? Ik zat meer te denken aan een DS kaartje waar ik de files op kon dumpen.

Het sd kaartje voor een sp404 kan max 1GB zijn.
Weet niet precies wat de max. size is voor de mpc. maar ik las dat er al mensen zijn met een 500GB hdd.

MPC

MPC

True that en kan op zich geen kwaad om af en toe een beat op te tikken waar de MPC sowieso de 404 outshined. Alsnog zou ik graag nog meer suggesties horen, dit is ook een beetje waar ik me mee bezig hield namelijk en er moeten nog betere opties zijn.

NekoXXL-Front2.jpg

Hoe gek wil je het hebben?

Hoe gek ik het wil hebben

Hoe gek ik het wil hebben

Het liefst zo gek mogelijk, maar zeker een stuk goedkoper aan alle lichtshows te zien. Eutje of 1000 lijkt me een mooie prijs, voor een nieuwe dan. Wat is dit voor meesterwerk dan?

hoe bedoel je externe inladen?

500, 1000, 2500 allemaal usb aan je computer hangen. 120GB interne disk erin en rossen met jjosxl.

nou ik je originele post lees, klinkt het meer alsof je geoon wilt dj'en met foefjes? waarom niet gewoon cd's mixen dan? meeste mixers hebben fx toch?

Ik zou de MPC's niet aanraden voor wat jij wilt. De MPC's bieden namelijk met een werkgeheugen van max. 128 MB en qua sampling zijn ze voornamelijk bedoeld als drumsampler (verwacht dus geen uitgebreide samplebewerkingsmogelijkheden).
Ik heb zelf in verscheidene settings ermee opgetreden maar ben blij dat ik nu uiteindelijk toch een laptop met controllers en Ableton (brrr, vind het nog steeds moeilijk om het hardop te zeggen, haha) ben gaan gebruiken. :o:

Mij hoor je niet

Mij hoor je niet

Ik heb wel regelmatig wat dingen gedaan met ableton en moet zeggen dat ik daar verder niks op aan te merken heb. Het enige probleem wat ik heb met software is dat het minder betrouwbaar is dan hardware. Heb laatst bijvoorbeeld een show gedaan op ableton met daaraan een MPD, maar had toch kuren. Vandaar dat ik vraag om betrouwbare hardware en het liefst in de vorm van 1 apparaat. Nu is het niet zo dat ik verwacht dat ik er veel mee zal kunnen doen, gaat om simpele dingen zoals het regelen van toonhoogtes, het wegdraaien van bepaalde frequenties en dergelijke. Dit is tevens de reden dat ik op de 404 kwam, die wat dat betreft wel dergelijk opties biedt. En op de vraag waarom geen cd's, tjah.. Dat zou betekenen dat ik daadwerkelijk zou gaan moeten dj'en. Maar wat ik werkelijk zou willen is mijn eigen tracks in opgeknipte versie een beetje loopen en zodoende een beetje aan elkaar plakken.

Korg nano kontrol series misschien? is gewoon een midi controller met pads, kost ook geen drol. Ga er zelf waarschijnlijk ook een halen, je hebt ze met sliders, of pads, of keys. Kan je eentje met sliders en een met pads gebruiken.

gewoon iemand moppen laten vertellen terwijl je de beat inlaad ..
of misschien gewoon 2 mpc's ?

laptops falen vroeger of later toch wel een keer.

Back