Multi fx unit voor fx-send/receive mixer

je zou naar de polyend mess kunnen kijken, veel effecten met ook wat meer unique dingen voor een multi fx zoals granular/microlooper en een sequencer en een makkelijke work flow+presets

ik moet daarbij wel zeggen dat ik de mijne gereturned heb want hij heeft ook zeker wat nadelen, zo hebben effecten geen uniforme layout de ene delay kan in seconde zijn de volgende in maten om even een voorbeeld te noemen en modulaties in reverbs/delays zijn vaak niet aan te passen alhoewel er verder genoeg algoritmes zijn om uit te kiezen dus dit hoeft geen grote min te zijn

hier mijn review mocht je er meer van willen zien/sound demo

Als je 1 fx unit zoekt zou ik in dit geval deze polyend wel aanraden. Ook omdat het makkelijk handson te edditen is.

Een stuk of 24 stereo effecten zitten er in de Roland 404 dan heb je verder er een gratis sampler bij waar ik tevreden over ben.
Ik heb de 404 ook overwogen. Die heb ik gewoon thuis liggen. Of effecten via de mpc live of pc laten lopen. Ik kan dit weekend nog proberen hoe dit bevalt. Vaak sleep ik de 404 overal naartoe. Of ben ik een probleem aan het creeeren die er niet is :D

Zoek 's op 'rackstand', dan vind je heel compacte oplossingen voor 19-inch spullen.
1775117969324.png

Ik heb ook zo een rack.
Hier met 2 yamaha SPX90II's, een Ensoniq DP/4 en een Dynacord VRS23, bbd delay/reverb.
Als je maar 1 send heb maar wel inserts kun je je be 1 rack fx als send gebruiken en een tweede op 2 inserts.

Je kan gewoon hele leuk racks vinden met toffe fx voor niet te veel. Zoals de eerder genoemde Eventide MXP1, TC Electronics G major. Die kun je samen voor 300e of zo krijgen.

Mijn DP/4 is iig veel te diep dus zou wel racks kiezen die niet te diep zijn ivm met ruimt.

1775120517521.png

Bedankt allen, ik ben al online aan het rondstruinen. Een rack van 4 tot 6 u moet wel te doen zijn.
Gisteren de handleidng van mijn mixer erbij gepakt en zie dat ik 2 send en 2 return kanalen heb, dus dat geeft wat flexibiliteit.
Goede tip om ook te kijken naar niet al te diepe rack units :W

Met twee sends/returns is het misschien een idee, in het geval van meerder modules, om er onderaan een patchbay bij te hebben zodat je makkelijk kunt schakelen en ook leuke diverse modules in een bepaalde volgorde te zetten zonder al te veel moeite.

Met twee sends/returns is het misschien een idee, in het geval van meerder modules, om er onderaan een patchbay bij te hebben zodat je makkelijk kunt schakelen en ook leuke diverse modules in een bepaalde volgorde te zetten zonder al te veel moeite.
Ik zie patchbays vaker voorkomen, maar hier moet ik nog in verdiepen. Tot nu toe sluit ik alles recht toe, recht aan op mijn mixer met eventueel een submixer er tussen. Qua kosten lijkt een patchbay niet de wereld te kosten, maar moet dan niet starten met een te klein rack zie ik al :D

Ik heb de 404 ook overwogen. Die heb ik gewoon thuis liggen. Of effecten via de mpc live of pc laten lopen. Ik kan dit weekend nog proberen hoe dit bevalt. Vaak sleep ik de 404 overal naartoe. Of ben ik een probleem aan het creeeren die er niet is :D
Van de 24 zijn er die ik niet veel vind. Bitcrusjer bijvoorbeeld. Wat moet ik daar mee. Maar er blijven er nog genoeg over en je kan er toch maar één ter gelijketijd gebruiken. Dan maakt het niet veel uit. Er zitten hele goeie tussen.

Platte bakken. Omdat is steeds verander gebruik ik het liefste platte bakken die stapelbaar zijn.
Deze had ik van een boer gekregen waar ik mijn aardappels koop. Er hadden kleine potertjes in gezeten.
Even met een hogedrukspuit en alles is als nieuw. Voor een overzicht is dit voor mij het handigste.
Het kan ook van hout - triplex gemaakt worden. Dit is het uitproberen van analoge `kettingen`.
Digital delay is van negentien tachtig.

eff2.jpg

Ik ziepatchbaysvaker voorkomen, maar hier moet ik nog in verdiepen.
Op bovenstaande plaatje links boven (zilverkleurig alluminium) maak ik zelf de patchbays die ik nodig heb. Of verloopjes met afstanden kabels enz. Soms ook dingen om wat kabels op te rollen inclusief eleastieken die ik dan daarvoor gebruik. Eveneens als jack-in-output passiever potentiometer regelaars. Meer bedoeld voor steeds ander samenstellingen voor gebruik.

Back