Nieuw Album

payt

Enorm Lid
In de koude dagen van de winter ben ik bezig geweest met het maken van deze collectie muziekjes. Het album begint met een sfeertje neer te zetten, en vervolgens volgen er 6 nummers die gemaakt zijn als 'on the road' muziek... muziek die lekker werkt met bijvoorbeeld een goeie trip-clip (zelfs de animaties van de mediaplayer werken aardig, maar ook in de auto als je aan het cruisen bent op de snelweg. Of simpelweg om op te dansen, of gewoon luisteren kan ook, en dat is dan misschien ook maar het beste om te bepalen wat jij de beste manier vind om hier naar te luisteren :)

Veel plezier ermee iig, en laat ff weten hoe je de 'reis' hebt ervaren :)

de namen van de nummers zijn:

- Night Siege
- Holy Roller
- Mega Watts
- Prickly Goo
- Astral Shower
- Orgonite Shift
- ExtraStellar
- Transcendence

http://moonbase69.nl/mp3/Album1.mp3

Voor de techheads: de meest gebruikte apparatuur op dit album is de Prophet 08, Alesis Andromeda, MFB synth 2 en hier en daar wat JP 8000 en wat plugins.

Okay, een soort van tape, LP opname of mix: één track met meerdere nummers. Zo te horen prima product; lekkere klanken, veel afwisseling. Ergens best retro en toch ook weer niet. Paar goeie stampers en wat acid ideetjes.

Eentje om te luisteren in de kar of bij het fotosoepen!.

Ik vermaak me er alweer bijna een uur mee als achtergrond op mn werk. Veel afwisseling, leuke sfeertjes. Zo te horen zijn er veel uurtjes in gegaan. Respect, in kom meestal niet zover.

@Bergen: De JD zit er wel in hier en daar, maar niet erg veel eigenlijk. Hij doet wat geluidjes in het openingsnummer :) De synths die ik het meest gebruikt heb zijn de Andromeda, Prophet 08 en de MFB synth 2, en ook de JP 8000 komt hier en daar voorbij (vooral in Megawatts, waar hij een paar arpjes speelt (onder andere in het synth-intermezzo).

De strings card is op zich een leuk ding. De samples op zich zijn volgens mij vrijwel dezelfde als de strings die je in de JV serie aantreft (maar dan wel in 44.1 khz kwaliteit ipv de lagere bitrate van de JV), . Voor mij de de grootste toevoeging de presets die je er ook bij krijgt.. er zitten een aantal erg goede bij (hoewel ik doorgaans toch mijn eigen sounds programmeer).

@studioduif: Er zijn idd aardig wat uurtjes in gegaan. Alle nummers zijn sinds November 2010 ontstaan.

Etaoin: Ik heb nog geen echte naam voor het album eigenlijk. Ik denk dat Nightsiege wel een goede naam is, maar van mij mag je het noemen wat je wilt ;). Artist is idd Payt.

Overigens kan je de MP3s ook los op moonbase69.nl vinden :)..

Ha! Da's mooi. Dan wordt het iets gemakkelijker om er iets van te vinden.

jeetje wat een mooi album, lekker veel retro en veel acid.

En heel veel afwisseling.

Mooi gedaan:okdan::okdan::okdan:

Bedankt

Back