Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zoek een Electro Harmonix 2880 met bijhorend pedaal.
Interessant, bedankt voor de tip.
Echter, de spullen moeten dan uit de UK komen en dan wil het rijk graag een niet-zo-vrijwillige bijdrage.
Grofweg ga ik dan uit van 25% erboven op en dan is het verschil met bijv Thomann niet meer zo gek groot en wordt 2e hands toch weer aantrekkelijk.
Weet je dat zeker? Want als dat zo is, dan is dit inderdaad een gouden tip. (btw DV247.com is niet altijd goedkoper, sommige dingen zijn zelfs in NL al goedkoper).
Ik dacht dat dat alleen het geval was als men ook de BTW inde voor het doel land (dus de NL-BTW en niet de UK-BTW).

Ja, 100% zeker.
Waarom zou anders Thomann in Duitsland wel zo aan je kunnen leveren? Het is niet die plas water tussen Uk en vasteland die het verschil maakt, het is die goeie ouwe EU!![]()
Ja, 100% zeker.
Waarom zou anders Thomann in Duitsland wel zo aan je kunnen leveren? Het is niet die plas water tussen Uk en vasteland die het verschil maakt, het is die goeie ouwe EU!![]()
Maar dat is nu juist het punt waar ik mee zit. Thomann heeft ingangen per land; voor NL neem je de NL versie en voor X neem je de X versie. Want via die land ingang wordt het btw tarief gezet. Nu heeft NL dezelfde btw als DE. Als je via de GB ingang binnenkomt dan krijg je het GB btw tarief. Op die manier betaal je dus bij Thomann de BTW uit het land waar je vandaan komt en volgens mij is dat wettelijk ook de bedoeling. Bij DV24 heb je niet de mogelijkheid om je btw te kiezen via een land. Dus in theorie zou je het verschil tussen NL-BTW en GB-VAT nog moeten afdragen. Maar aangezien dat maar 4% is kan ik er misschien op gokken dat dit gewoon goed zal gaan...
Wanneer zij de B.T.W. verkeerd in rekening zouden brengen hebben zij het probleem met belastingdiensten. Gaan er maar vanuit dat ze echt wel iets wijzer zijn daar. 
Dus ik krijg nog geld toe ook? : )
Ik had inderdaad het verkeerde btw percentage voor GB in gedachten. Wist trouwens niet dat het per januari omhoog was gegaan.
Hele interessante optie dit, bedankt voor de tip en uitleg!