granulizer granular plugin OSX

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb echt hard een goeie granular plugin nodig, ik heb KTgranulater en heeft zo'n zijn leuke
dingen alleen is het niet genoeg. Ik mis bijvoorbeeld heel erg dat je die paramters niet automaten.

Heeft iemand een goede tip voor een granulizer plugin?

In mijn ogen komt er weinig in de buurt van Reaktor en z'n vele granular ensembles.

Laat je niet afschrikken door de modulairbaarheid van Reaktor op zich, je kan net zo goed een ENORME hoeveelheid aan verschillende creaties downloaden op de website van NI.

iZotope's Buffer Stutter kan ook leuke granulaire effecten uithalen, maar als je iets meer uitgeeft heb je een van de meest versatiele plug-ins ooit. Er zijn ook betalende ensembles voor Reator zoals deze
http://twistedtools.com/shop/reaktor/buffeater/
Maar in de 'user lib' staat er al genoeg om je leven lang te glitchen. Succes met je keuze!

Hi Bodo,

Ik ben al behoorlijk bekend met Reaktor, en vind dit ook een geweldig platform. Alleen vind ik hem als plugin in een daw niet stabiel genoeg. Teveel problemen met preset-management en corrupte ensembles.

Zal effe die Buffer Stutter checken.

thx!

Wel, heb qua stabiliteit nooit problemen ondervonden met Reaktor, gebruik het erg vaak en doet prima z'n werk. Tussen de ensembles zitten er een aantal CPU hogs in, maar het wordt er nooit onstabiel door.
Qua preset-management is 5.5 een goeie vooruitgang, nog niet helemaal perfect, maar toch al veel beter.

Als je een granulaire synth mocht zoeken, is Alchemy echt wel een aanrader, die is ook erg veelzijdig en ook erg fijn om samples mee te bewerken.

Back