Atari 1040 ST Monitor

Status
Please reply by conversation.
je kan dus ook gewoon een VGA switch box aanschaffen, kan de Atari ook op je bestaande PC monitor...

zoiets dus:
VGASW1-2P.gif

AlƩ, 'k Heb eindelk kleur uit m'n atari Ste gekregen;..

K' heb de RF modulator aansluiting verbonden met de flatscreen !!
hehe, dat was de enigste aansluitng die nog niet in gebruik was, v/d LCD !

't is wel zo dat m'n atari reset als ik de VGA adapter inplug,
en alleen zonder VGA adapter boot de atari op in kleur/LO res..

Vandaar dat ik er niet aan uit kon, want op amiga is dat allemaal niet het geval off course !!

AlƩ, weer iets bijgeleerd, en met dank aan 6 Trak !! :o))

hehe, dat was de enigste aansluitng die nog niet in gebruik was, v/d LCD !

't is wel zo dat m'n atari reset als ik de VGA adapter inplug,
en alleen zonder VGA adapter boot de atari op in kleur/LO res..
maar da's ook logisch vanwege pin 4 aan de massa (ik neem aan dat het zo gesitueerd ook is)...
Vandaar dat ik er niet aan uit kon, want op amiga is dat allemaal niet het geval off course !!
nee idd, de amiga kan alle reso's door elkaar zonder te switchen maar alleen heeft die dan weer (standaard) die flikker...
(waar dan uiteraard wel weer anti gay fixers voor te krijgen zijn nutuulk)
AlƩ, weer iets bijgeleerd, en met dank aan 6 Trak !! :o))
geen dank ende graag gedaan :koffie:

eyeuh, dan kan ik dus ook mijn gewone pc er op zetten , als ik atari wil Knop a , PC dan knop B, Amiga , Knop C

Idd,switch tussen Amiga A4000 met PicassoIV / Atari STe met VGA adapter...

De macbook mini dvi to VGA adapter werkt er ook mee,
maar m'n Asus L3 PIV werkt dan weer niet via de VGA uitgang....

j.baars;1347610op pin 11 van de atari connector staat het hi res monochrme video signaal. dat gaat naar zowel R schreef:
dus als je nu ook nog controle zou hebben over pin-4 dan zou zowel de Low- en Med-res EN de Hi-res kunnen switchen op 1 monitor.

dus eigenlijk zou je dan nog een switch boxje nodig moeten hebben waar de Atari R,G,B pinnen naar de resp. VGA pinnen gaan (voor Low- en Med-res) of vanaf Atari monochrome out worden samengevoegt naar de R,G en B van de VGA pinnen (voor Hi-res)...

als grappige uitbreiding zou het dan zijn als er 3 flipswitches op zouden zitten zodat je 1 van de 7 kleuren kan kiezen; blauw, groen, cyaan, rood, paars, geel of wit kan selecteren... :eureka:

Status
Please reply by conversation.
Back