Orla

gemmetje

de ideale schoonzoon
Hoi

Ik heb een oude orla module in m'n rek zitten waar op zich geen onaardige (orgel-)sounds inzitten, maar ik weet geen drol van dat ding, nog niet eens het type...... Weet iemand toevallig een site waar ik info kan vinden over oude orla spullen ?? Ik heb zelf al ge-altavistaat, maar zonder sukses helaas......

Ik mag voor jou hopen dat het de deze is...

zorlaxm800.jpeg

Ziet er indrukwekkend uit, maar waarschijnlijk had je dan het type nummer wel geweten.

Misschien staat er wat meer info op die site: http://www.castiglioneaccordions.com/orlamidi.html

Helaas, die is het niet....
De mijne is een 1HE geval met 8 grijze knoppen en 1 rode en een volume-pot, en draait nog op diesel........
Ik zal es kijken of ik ergens een digi-camera kan regelen, zal ik er es een footootje van posten.

hmmm. Een DSE-12? Ik kan ff geen plaatje vinden. Ook uitgebracht door Elka?

Een FM bak.

HEEEEEEELLUP !!!!!!!!

Ik heb me helemaal suf gegoogeld en gealtavistaat, maar kan echt niks vinden. Op de hierboven vermelde site staat helaas nix over mijn moduultje en ik kan geen elka-site vinden..............
Genoeg elka-bedrijfjes, maar geen die kastjes maken waar geluidjes uitkomen........
Ik weet trouwens ook niet of het zo'n DSE-12 is, de lak van de lettertjes is 'n beetje weg....
Hij is oud, maar best lekker !!

bvd

Ja, en Ja.......
thnx voor de tip, maar kan nog steeds nix vinden.
IK WORD GEK !!!!!!!!!!!!

De presets zijn best aardig van dat ding, maar zou zo graag es wat meer uit dat bakje willen peuteren.
Ik weet alleen niet hoe.............

rustig rustig, eerst maar eens ff een fotootje en dan kunnen we je verder helpen:)

Je kunt hem even open schroeven meschien staat er iets op de print.8~

wat jij beschrijft is een orla dse-12 of dse-24....( de dse-24 heeft meer sounds erin zitten..)
dse staat voor : dynamic sound expander ( als ik me niet vergis )

heb zelf ooit de orla dse-24 gehad,komt een aardig geluidje uit,maar is helaas errug ingewikkeld te programmeren...

het komt er op neer dat elke functie een nummer heeft,dus als je hem wilt programmeren,moet je eerst het functie nummer intoetsen,en dan de waarde veranderen...is alleen te doen met de handleiding....( die heb ik helaas niet meer in m'n bezit,net als de dse-24 )..
het was me zelfs gelukt om filters op geluiden te gebruiken en die via midi velocity te veranderen,dus zo ouderwets istie ook weer niet....

ik heb 'm destijds bij verschillende muziekwinkels zien staan,later waren ze allemaal verkocht,dus het lijkt me dat er nog steeds trotse bezitters zijn.....ook schijnt er ergens een editor voor de Atari ST te zijn...

je kunt met dat ding ook nog geluiden wegschrijven op een tape-recorder.....

d'r staat geloof ik op de bovenkant een matrix die je gebruikt bij het programmeren,of istie ook al versleten bij jou ?

hij is trouwens ook nog polyfoon ( weet niet hoeveel stemmen...)

Dione : Je bent m'n held !!!!!
Dat is m'n bak !!! Die matrix zit er idd op, is wel 'n beetje afgesleten, maar nog wel leesbaar. Begrijp er alleen
niet veel van. Er zit idd ook een of andere tape (din) aansluiting op.
Ik doe best veel met reggae, en dus orgel-soundjes, dus die bak is best okee voor mij.
Hij is minimaal 10-stemmig polyfoon, ben ik achter gekomen. (heb nl. 10 vingers)
Ik heb ook al flink gezocht op het www naar info over een dse-12 (nav johnnybusca post) maar helaas nog nix kunnen
vinden.
Ik heb m'n linker-testikel over voor de handleiding.............

Attachments

• orla.jpg
    orla.jpg
    11,5 KB · Bekeken: 75
Ik heb ook ooit een DSE24 gehad.

De DSE12 is 12 stemmig polyfoon en de DSE24 .. ja je raadt het al ... 24 stemmig.
Het ding is toruwens ook 16 part multitimbraal.
Ik weet niet meer precies het het werkte met he aansturen op meerdere midikanalen. Ik heb altijd een volledige midi bus opgeofferd aan de DSE24. Maar ik weet van een vriend die er ook 1 had, dat er problemen kunnen zijn als je op de midi thru nog iets aansluit.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik kwam hem nu toevallig op ebay tegen.. Dit is ie dus of niet?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=7797&item=7323110102&rd=1

Dat is ie dus helemaal !
Dat ie polyfoon en multitimbraal was, was me al duidelijk, alhoewel het me (tot matthijs' post) niet duidelijk was hoeveel stemmen en parts het precies waren.
Met behulp van de handleiding van een DSE-9 (dankzij een forumlid) en de matrix bovenop de bak is de bediening aardig te volgen, hoewel ik nog steeds als n00b qua FM-synthese beschouwd mag worden.

In den beginne heb ik dat bakje idd eens via de thru van een ander synthje aangestuurd, en dat
werkte bij mij ook niet fijn, noten die gemist werden e.d. Gelukkig heb ik een tijdje geleden het hele thru-gebeuren maar gelaten voor wat het is en werkt deze bak ook probleemloos.

Back