Monitoren voor produceren: enkele vragen

Ben op zoek naar sub 7 of sub 8 maar 2ehands scoren is blijkbaar moeilijk... Dit RCA splitter truc lukt met de focal sub, maar ik had graag afstandsbediening om het volume te regelen zonder onder mijn buro te moeten kruipen...

alles zit tussen de oren. als je je setup kent kan je altijd een acceptabele mix afleveren, ook op mindere speakers. duurdere monitors laten zich wel beter kennen, dat dan weer wel.

Heb de Adam a5 ondertussen. Laag komt er zoals gevreesd niet uit. Klinkt ook alsof je naar een schoendoos luistert. Ik had gehoopt dat de RCA output naar mijn focal sub kon, maar als ik die aansluit krijg ik een reuze brom door de sub die zo angstaanjagend is dat mijn vrouw en hond dachten dat 'den duits' terugwas :)

Heb nog wit subje Adam sub7 gezien in 'solden'. Wie weet, ik heb een setje RCA kabel splitters besteld op ebay, hoop de focal sub aan te sluiten en op zijn aansluiting te splitten naar de adam a5's.

Dat komt waarschijnlijk omdat je je adams GEBALANCEERD aansluit, en de SUB ongebalanceerd.

Dat komt waarschijnlijk omdat je je adams GEBALANCEERD aansluit, en de SUB ongebalanceerd.

Of omdat hij de RCA OUTPUT van de A5 naar de Focal sub doet
(als hij het ook echt aansluit zoals hij daar schrijft 8o) )

Signaal uit je audio interface moet eerst naar de sub, en dan de outputs van de sub naar de Adam A5. Scheidingsfilter zit in de Sub, daar bepaal je de kantelfrquentie.

is ondertussen in orde, thx

Back