[Tech house] Ibrahim Reevy - Blunt

Ibrahim Reevy

Grootmeester Piel
Hallo allemaal,

Aangezien ik al een tijdje geen inspiratie had, talloze snippets heb weggegooid en het gevoel had van de buitenwereld afgesloten te zijn leek het me leuk om eens weer wat te posten. Dit nummer is in eerste instantie gemaakt als een intro van een site. Maar later heb ik een tweede versie gemaakt en de andere korte versie voor de site intact gelaten.

Info

134 bpm
Gemaakt in Reason 2.0
Gebruikte apparaten: Redrum, NN19, Subtractor
Fx: Digital delay line + Digital reverb
Tijd aan gewerkt: Ongeveer 4 uur

Vanaf nu kun je mijn tracks rechstreeks downloaden. Klik op de link om de track te streamen of op opslaan als om de track te downloaden.

http://artists.iuma.com/site-bin/mp...Ibrahim_Reevy/audio/Ibrahim_Reevy_-_Blunt.mp3

Laatst gewijzigd:
Welkom op het forum

Ik vind het een beetje eentonig nummer. Ik denk dat het komt door dat ene (niet erg originele) geluidje wat telkens hetzelfde blijft. Pas na 4,5 min. gaat ie weg. Misschien nog wat meer geluiden erbij? Maar voor Reason vind ik het knap aangezien ik er nooit geluid uit krijg :stupid Oja de effecten uit Reason vind ik ook nooit zo mooi. Misschien iets nog aan doen.

Oja stel je eens voor op het forum bij de nieuwe leden:)

Ja yeah

Ja yeah

Origineel geplaatst door J-Run
Welkom op het forum

Ik vind het een beetje eentonig nummer. Ik denk dat het komt door dat ene (niet erg originele) geluidje wat telkens hetzelfde blijft. Pas na 4,5 min. gaat ie weg. Misschien nog wat meer geluiden erbij? Maar voor Reason vind ik het knap aangezien ik er nooit geluid uit krijg :stupid Oja de effecten uit Reason vind ik ook nooit zo mooi. Misschien iets nog aan doen.

Oja stel je eens voor op het forum bij de nieuwe leden:)

Hallo en dank je wel J-Run,

Wat een warm onthaal zeg. Ik voel me hier helemaal thuis en om dat te vieren heb ik een
uitgebreid topic geschreven om mezelf voor te stellen. Ik hoop, dat je het leuk vindt :D
Verder ben ik het met je eens, dat het nummer eentonig is, maar dat was ook mijn bedoeling.
Ik heb geprobeerd om een niet al te cliche iets neer te zetten. Verder kun je volgens mij best leuke
dingen doet met Reason alleen moet je dezelfde effecten met elkaar combineren en creatief zijn wil je vette dingen maken. Ik hoor hele vette dingen die gemaakt worden met Reason. Welk programma/hardware gebruik jij dan?

voornamelijk Cubase + softsynths. Misschien ben ik niet creatief genoeg idd

Je hebt op zich heel lekker sounds gebruikt alleen valt het geheel niet zo lekker samen. Het klinkt allemaal wat droog. Mischien zou je wat moeten klooien met wat compressie. Het geheel een beetje mee laten zuigen op de kick. Dan krijgt hij ook wat meer power.

succes!

Hallo

Hallo

Origineel geplaatst door forcesupreme
Je hebt op zich heel lekker sounds gebruikt alleen valt het geheel niet zo lekker samen. Het klinkt allemaal wat droog. Mischien zou je wat moeten klooien met wat compressie. Het geheel een beetje mee laten zuigen op de kick. Dan krijgt hij ook wat meer power.

succes!

Hee forecesupreme man,

Ik wil ook proberen om mijn tracks wat dynamischer te maken, meer bijgeluiden, variaties en dergelijke. Alleen heb ik het op dit moment heel erg druk, waardoor ik blij ben, als ik eindelijk even de tijd heb om een track te produceren. Ik heb een stuk of 17 snippets weggeooid, omdat ik ze niks aan vond. Ik ben dus heel kritisch enzo, maar helaas schort er wat mij betreft ook nog vanalles aan mijn arrangementen enzo. Over geluid/geluidskwaliteit maak ik me niet echt superdruk, aangezien, ik dat niet het allerbelangrijkst vind en achteraf alsnog opgepoetst kan worden. Verder vind ik de track best wel goed, maar het kan beter. Hopelijk heb ik binnenkort meer tijd en inspiratie om, zodat mijn volgende tracks interessanter zullen worden. Het is op dit moment nog een beetje zoeken en experimenteren ook, omdat ik pas met Reason werk enzo. Verder is alle kritiek enzo welkom, zolang ik maar niet afgekraakt word. Indien er wizards zijn die de track onder handen willen nemen - Graag.

Tot laters en produceer ze.

Re: Hallo

Re: Hallo

Origineel geplaatst door Ibrahim Reevy
Hee forecesupreme man,

Ik wil ook proberen om mijn tracks wat dynamischer te maken, meer bijgeluiden, variaties en dergelijke. Alleen heb ik het op dit moment heel erg druk, waardoor ik blij ben, als ik eindelijk even de tijd heb om een track te produceren. Ik heb een stuk of 17 snippets weggeooid, omdat ik ze niks aan vond. Ik ben dus heel kritisch enzo, maar helaas schort er wat mij betreft ook nog vanalles aan mijn arrangementen enzo. Over geluid/geluidskwaliteit maak ik me niet echt superdruk, aangezien, ik dat niet het allerbelangrijkst vind en achteraf alsnog opgepoetst kan worden. Verder vind ik de track best wel goed, maar het kan beter. Hopelijk heb ik binnenkort meer tijd en inspiratie om, zodat mijn volgende tracks interessanter zullen worden. Het is op dit moment nog een beetje zoeken en experimenteren ook, omdat ik pas met Reason werk enzo. Verder is alle kritiek enzo welkom, zolang ik maar niet afgekraakt word. Indien er wizards zijn die de track onder handen willen nemen - Graag.

Tot laters en produceer ze.

Jammer dat ik niet met Reason werk, anders had hem graag wat knallender willen maken :D

Re: Re: Hallo

Re: Re: Hallo

Origineel geplaatst door forcesupreme
Jammer dat ik niet met Reason werk, anders had hem graag wat knallender willen maken :D

Hallo forcesupreme,

Waarom zou je hem niet na kunnen maken met Renoise dan? :D

hehe, ik zou t opzich wel willen maar ik heb t op t moment al zo druk met remixen maken...

Back