Nieuwe RME kaart!

endonyx

Noize is the message?
Is dit dan de kaart die ik zocht ?

Een nieuwe geluidskaart van RME met meerdere in en uitgangen van zijn eigen en uitbreidingsmogelijkheden.
De interne mixer nog steeds en de goede asio drivers! en nog veel meer

THE HAMMERFALL HDSP 9632

Bij navraag bij de leverancier in de Benelux bleek dat die word verwacht eind 2e kwartaal 2003.
En verkocht zal worden voor 495€ , alleen ben ik vergeten te vragen of dat adviesprijs is of
winkelprijs. Dus dat kan zelfs nog dalen :P

Check hier maar voor de mogelijkheden!

http://www.rme-audio.de/english/hdsp/hdsp9632.htm

Volgens mij is dat de adviesprijs hoor.

Maar het verschil tussen de 'oude' Hammerfall en deze nieuwe HDSP is het feit dat de kaart onboard kan mixen. En ook dingen als patchen kan. En naar schijnt dat de latency nog lager te krijgen is.

En als extra is die midi ook wel handig. Vooral voor MTC doeleinden enzo.

daarom 9is het een wel heel interresante geluidskaart :okdan:
mijn keuze was zo ongeveer gevallen op de delta 66 , maar denk
dat het dus waarschijnlijk deze word als deze ook goed werkt bij de eerste kopers 8o)

Importeurs geven bijna altijd een adviesprijs maar dan wel zonder BTW.....

Ziet er prima uit die kaart, hang een Alesis AI3 (rond de 350,- en verwacht im juni) aan de ADAT poorten en je hebt 8 gebalanceerde in en uitgangen.

Origineel geplaatst door metatron
Je kan misschien oo voor de multiface kijken, heb je ff wat meer uitgangen.

die heb ik juist niet nodig ;)

Ehmmm adat kaarten zijn allemaal leuk en aardig enzo, maar losse AD converters erbij zijn stervensduur.

Pak dan een firewirekaart of zo. Die kun je daarnaast ook nog als losse AD converter gebruiken. Die Motu en Presonus dingen kunnen dat nl ook. :)

jah maar nogmaals ... ik heb geen 8 in 8 uiot en 4 adat verbindingen nodig ;)

alleen een kaart met goede geluidskwaliteit 1 analoge uit en 1 analoge in (liefst stereo en dat is ook bei deze)
en vooral hele goede asio drivers 8o)

Origineel geplaatst door IJsman
Wat is er mis met adat?

Je kunt het niet zo los aan een analoge mixer knopen. Dat gaat niet werken.

Origineel geplaatst door IJsman
Een Korg soundlink lost veel op:)

Die kun je ook niet aan je analoge mixer knopen via Adat hoor.

uuuhm omdat ik geen adat nodig heb, zou niet weten waar ik het nodig voor heb eerlijk gezegd !:confused:

Origineel geplaatst door endonyx
uuuhm omdat ik geen adat nodig heb, zou niet weten waar ik het nodig voor heb eerlijk gezegd !:confused:

uhhhhhhhhmmm omdat de Hammerfall DSP kaarten allemaal met ADAT aansluitingen werken? je wilt toch ergens het geluid om laten zetten naar analoog zodat je het kan beluisteren? of was je alleen maar van plan om de stereo in/out te gebruiken? dat lijkt me dan beetje jammer van de investering in deze kaart..

Adat is di-gi-taal.

Dus is het alleen maar zinnig om daar aan te beginnen als die 'andere' kant ook Adat aan kan. Dus een andere computer of een digitale mixer of AD/DA converters.

En AD/DA converters zijn nogal duur. Die Alesis AI3 valt dan nog wel mee en Behringer komt ook met zo'n ding na de zomervekantie. Maar welke kwaliteit je daar van mag verwachten weet ik niet.

Trouwens die Korg soundlink is van een dermate prijsklasse dat je beter een digitale mixer of goede DA converters kunt gebruiken IMHO.

Valt me wel op dat Adat apparatuur gewoon duur blijft en dat RME wel mag oppassen om niet de firewire boot te missen. Lijkt me dat ze daar ook maar eens mee moeten gaan uitkomen om hun DSP technieken in een firewire doos aan te bieden. En dan het liefst niet hun eigen standaard zoals MotU te bedenken maar gewoon de mLan standaard gaan aanhouden.

zitten hier dan geen ad-da converters in ?!?!?!

en waarom ik zou willen investeren in zo'n kaart is omdat ik een goede geluidskwaliteit wil en lage latency en dan vind ik 500€ nog net te betalen voor mij

Origineel geplaatst door endonyx
zitten hier dan geen ad-da converters in ?!?!?!

en waarom ik zou willen investeren in zo'n kaart is omdat ik een goede geluidskwaliteit wil en lage latency en dan vind ik 500€ nog net te betalen voor mij

zoals je ongetwijveld in de specs hebt gelezen zit er 1 stereo in en 1 stereo out op... voor de rest heb je ADAT connects...digitaal dus... dit soort kaarten zijn gemaakt voor gebruik van de ADAT aansluitingen..multi I/O dus.... als je genoeg hebt aan 1 stereo in en 1 out dan zou ik denk ik eerder kijken naar een m-audio audophile 2496, da's ook lowlatency en goede geluidskwaliteit, en dat scheelt je aanzienlijk in de kosten

en ik zou alleen maar de digitale spdif in- en uitgang nodig hebben voor bijvoorbeeld het digitaal opnemen naar md of dat of het omgekjeerde het opnemen van die 2 van bv. een liveset die ik heb opgenomen ofzo, meer niet eerlijk gezegd

Dus jij wilt een kaart kopen en hem gebruiken voor zaken waarvoor je voor de helft (of nog minder) van het geld iets anders van kan kopen?:confused:

Back