Volle distortion

ano040425

Gedeactiveerd account
Hey,

Ik ben op zoek naar een volle distortion, bij voorkeur in pedaalvorm. Budget €150, tenzij er een heel vette suggestie komt waardoor ik maar een beetje moet rekken..
In principe wil een beetje een flexibele bak, maar de sound waar ik hem in eerste instantie voor wil zijn van die diepe, grommende, lage pads.

Meteen aan het begin van dit nummer kun je ongeveer horen wat ik ongeveer zoek, maar eigenlijk wil ik het nog lager en dieper :)

In ieder geval dus een pedaaltje wat lage frequenties aankan, baspedaal wellicht. En voor die warmte die ik zoek, misschien buizen? Een fuzz lijkt me weer te veel van het goede, lijkt me niet wat ik zoek.
Het probleem is dat ik bij veel pedalen niet in kan schatten hoe ze klinken over pads e.d., daarom is het wat lastig iets te vinden. Veel exclusievere pedaaltjes of oudere tweedehands pedaaltjes zijn natuurlijk ook nergens te testen/vergelijken.

Iemand dus suggesties?

Ik ben erg gecharmeerd van de MXR M151 :luv:
Zowel nieuw als 2e hands binnen je budget....
Helaas kan ik geen geluidsfragment voor je opnemen...
Waarschijnlijk kan je bij een muziekwinkel in de buurt het pedaal uitgebreid testen :)

14584-1-big.jpg

Edit: online geluidsfragmenten.....

Laatst gewijzigd:
Ah, flexibel issie in ieder geval. Heb er eerder wel eens mee gespeeld, maar wist niet dat je een synth zachter moet zetten omdat de input 't anders niet leuk vindt. Logisch dus dat ie kut klonk toen.

Klinkt ie een beetje warm? Wat ik mij meen te herinneren is dat het bovenste kanaal behoorlijk warm was, de onderste minder... toch?

een distortion met sustain kopen
ik heb een rocktron rampage ...met sustain en level ..voorlange accorden..

of koop een buis in een rackie ...lkkr scheuren

Die EBS ziet er in ieder geval interessant uit, echter, gewoon te duur voor mij. Zelfs tweedehands als ik Ebay mag geloven, en verder zie ik hem nergens zo staan.
Die Rocktron zal ik zeker in overweging nemen, want die is dan weer lekker goedkoop :okdan:

Een bevriende gitarist heeft mij de volgende pedalen aangeraden:
de EHX Big Muff
de Fulltone OCD (die wel weer prijzig is)
Ibanez TS9
Cool Cat Fuzz v2 (Danelectro)

Hoewel hij verstand heeft van distortionpedalen e.d. en hij dus waarschijnlijk gelijk heeft wat betreft warmte en hoe ze met lage frequenties omgaan, weet ik niet hoeveel hij weet van distortion over synths. Wat second opions over deze pedalen zouden dus welkom zijn.

Oh, en wat ik zelf had gevonden: diverse Blackstar distortionpedalen. Nog mensen die daar iets over te zeggen hebben? :engel:

Klinkt ie een beetje warm? Wat ik mij meen te herinneren is dat het bovenste kanaal behoorlijk warm was, de onderste minder... toch?
yeps, ik vind van wel... tis een switchable 2 kanaal distortion.... er is verder geen verschil tussen de kanalen.

Uit het rijtje ken ik alleen de Big Muff... alles wordt erdoor gesloopt, alleen vind ik dat veel van het laag wegvalt plus schellig was en erg ruiste (khad een goedkope adapter erop). Dat was de reden dat ik m onlangs heb verkocht.

Je kan één van de pedalen altijd 2e hands kopen en als ie niet bevalt altijd weer voor ongeveer hetzelfde doorverkopen :)

Die EBS ziet er in ieder geval interessant uit, echter, gewoon te duur voor mij. Zelfs tweedehands als ik Ebay mag geloven, en verder zie ik hem nergens zo staan.
Die Rocktron zal ik zeker in overweging nemen, want die is dan weer lekker goedkoop :okdan:

Een bevriende gitarist heeft mij de volgende pedalen aangeraden:
de EHX Big Muff
de Fulltone OCD (die wel weer prijzig is)
Ibanez TS9
Cool Cat Fuzz v2 (Danelectro)

Hoewel hij verstand heeft van distortionpedalen e.d. en hij dus waarschijnlijk gelijk heeft wat betreft warmte en hoe ze met lage frequenties omgaan, weet ik niet hoeveel hij weet van distortion over synths. Wat second opions over deze pedalen zouden dus welkom zijn.

Oh, en wat ik zelf had gevonden: diverse Blackstar distortionpedalen. Nog mensen die daar iets over te zeggen hebben? :engel:

Hee EHX Big Muff zal ik zeker ook is checken, ruis idd maar is ook wel heel vettig. En voor de prijs hoef je het niet te laten, Fulltone en cool cat geen ervaring mee. Een Ibanez TS9 is een echt gitaar pedaal. Ik heb hier een remake van dat pedaal, vet voor gitaar, matig voor synths

Ibanez TS9

Ik heb persoonlijk de TS9DX. Dat is de TS9 met 3 extra standen (standaard TS9, +, hot, turbo). De originele is wat aan de stille kant en dat is dan ook de reden dat die vaak gemodificeerd werd. Het is misschien vloeken in de kerk voor sommige puristen, maar het lijkt mij dom om nog een TS9 te kopen als je voor een beetje meer geld zoveel meer klankmogelijkheden hebt. Zeker voor synths is de gewone stand vaak veel te braaf. De turbo is echt véél harder qua volume en distortion.

Over de klankdan: Voor gitaar (Gibson Les Paul Studio & goedkope strat kopie) is de TS9DX uiteraard perfect. Soms jaag ik er ook wel eens mijn x0xb0x voor een lichtere rauwe distortion en dat klinkt wel ok. Mijn Elka knoppenorgel klinkt er ook zeer goed door. Heel anders en "vriendelijker" dan mijn Exar Kamikaze bv. (pedaal voor heavy metal?).

Ik kan er misschien eens wat demo's van maken als mijn pc mee wil. Ik heb mijn defecte grafische kaart vervangen door één van een jaar of tien oud en nu kraakt en hapert er vanalles als ik mijn audio-interface zelfs nog maar aansluit (letterlijk).

Verder kan ik een Sherman Filterbank van harte aanraden. Daarmee kan je ongeveer alles goed laten klinken en/of volledig vervormen tot in het extreme. Maar dat valt waarschijnlijk buiten je budget.

Ik speel zelf basgitaar en heb hiervoor de Boss GT-6B processor. Daar zit denk ik alles in wat je zoekt. Overdrive, distortion, octaver etc. Is al een ouder model, dus moet je voor jou budget ongeveer wel kunnen krijgen. Ik betaalde voor mijn 2e hands exemplaar ca. 3 jaar geleden iets van € 190.
http://www.rolandce.com/nl/nl/producten/guitar/multi-effects/gt-6b/

EHX Hot tubes is zeker aan te raden erg flexibel
Zvex mastotron is super voor drum geluiden, maar minder voor synth(laat het laag intact of boost hem ook een beetje)
Way huge swollen pickle (big muff achtig, maar dan krachtiger) die heeft ook een bandpass filter

EHX Hot tubes is zeker aan te raden erg flexibel
Zvex mastotron is super voor drum geluiden, maar minder voor synth(laat het laag intact of boost hem ook een beetje)
Way huge swollen pickle (big muff achtig, maar dan krachtiger) die heeft ook een bandpass filter

Ja die Zvex bedanlen zijn super, enkel een beetje prijzig!

Die Hat tubes is ook lekker, zoiezo ben ik wel EHX fan:luv:

Way huge ken ik niet maar klinkt wel goed soort van big muff op sternoid?

ff offtopic maar de fuzzfactory van Zvex is ook ERRUG dik voor nie veel

Ben vandaag bij Feedback geweest, onder andere diverse Muffs/overdrives van EHX, eentje van Blackstar, Zvex mastrotron en distortron, Way Huge geprobeerd, en de Proco Rat II, welke me ook interessant leek. Die laatste is 'm geworden, wat een sound! Heerlijk, echt waar, direct meegenomen.

En pluspunten voor Feedback Utrecht's service, welke mij na alle negatieve verhalen heel erg meeviel, sterker nog, gewoon goed was.

Back