Volle distortion

wat is dat dan pcies? ...een distortion die breed qua stereo is, een distortion die hoog of laag is, een distortion die veel van het basis geluid nog heel laat omdat ie slechts in een bepaald gebied werkt?

Tja.. hoe beschrijf je vol.. of warm.. In ieder geval veel laag. In ieder geval heb ik m gevonden.

Hum idd, misschien maar is zo'n mastotron scoren ergens, dacht altijd dat zvex rond de 300 zat. Maja nog zoveel dingen te kopen moet de uitgaven en inkomste in balans houden he :D

voor synthese vind ik de mastotron niet zo geschikt, dat moest ik er wel nog FF bijvertellen
Maar op je drumcomputer ofzoiets klinkt hij echt super
de swollen pickle zal beter op synth klinken ook vanwege het BP filter dat erin zit

mocht je een oude yamaha CS-1 hebben neem die mee om te testen

Ik heb persoonlijk de TS9DX. Dat is de TS9 met 3 extra standen (standaard TS9, +, hot, turbo). De originele is wat aan de stille kant en dat is dan ook de reden dat die vaak gemodificeerd werd. Het is misschien vloeken in de kerk voor sommige puristen, maar het lijkt mij dom om nog een TS9 te kopen als je voor een beetje meer geld zoveel meer klankmogelijkheden hebt. Zeker voor synths is de gewone stand vaak veel te braaf. De turbo is echt véél harder qua volume en distortion.

Over de klankdan: Voor gitaar (Gibson Les Paul Studio & goedkope strat kopie) is de TS9DX uiteraard perfect. Soms jaag ik er ook wel eens mijn x0xb0x voor een lichtere rauwe distortion en dat klinkt wel ok. Mijn Elka knoppenorgel klinkt er ook zeer goed door.

ik heb de Tokai TMD-1 die wordt door veel gitaristen als de beste TS-808 gezien
hij wordt en zelfs voor geruild omda je veel meer controle over het geluid hebt en de beroemde chip wwar de TS zijn roem aan te danken heeft zit erin

er zitten de knoppen bright, frequentie, drive en level op dus je kan hem naar je eige smaak inrichten

voor synthese vind ik de mastotron niet zo geschikt, dat moest ik er wel nog FF bijvertellen
de swollen pickle zal beter op synth klinken ook vanwege het BP filter dat erin zit

De Distortron van Zvex, die ik ook heb getest, vond ik wel weer lekker klinken.
Way Huge Fat Sandwich was ook vet over synths.

Had ik al begrepen, maar zoek nog een goede overdrive voor mn vermona :okdan:

OK, op drumgeluiden klinkt de Zvex mastotron echt super
er zit ook pw op dus je kan de breette van de fuzz blokgof aanpassen
en wanneer je die opendraait gaat het geluid clippen klinkt heel kapot
op synth vind ik 'm net niet zo mooi als bv een russiese big muff

Ik vindt big muff wel echt goed voor synths. Zit er nou nog veel verschil tussen een russische en degene die je nu in de winkel koopt? Voor bass lijntjes vindt ik de EDS valve(nogwat, vanavond effe checken) echt onovertroffe. Heb ook nog een ibanez ts, maar die is het niet voor synths, wel lekker op gitaar!

Zowel de big muff als de eds vindt ik het net niet op de Vermona. Vandaar de intresse in de zvex. Die staat intussen op mn lijstje. Zal nog wel effe duren, waarschijnlijk ergens in april ofzo aanschaffen als ik mn nieuwe album daat opnemen / mixen.

bigmuff is idd niet mooi op drumsounds(doet bijna nix) op een bassynth klinkt hij veel mooier
als je bigmuff op drums gebruik moet jer er minimaal 2 maar liever 3 gebruiken(eigen ervaring)
de russiese bigmuff klinkt rauwer en minder gepolijst dan de amerikkkaanse
als je zo n groene sovtek hebt issie nog mooier(rauwer)

ik heb de Zvex op mijn boss dr-220e gehangen en dat was de eerste keer dat ik zo'n heftig geluid kreeg met maar 1 distortion op de drumcomputer

Gooi jij gewoon je hele drums door de overdrive heen? ik was dat eigenlijk alleen van plan voor de kick en snare. Lijkt me toch niet optimaal hihats met overdrive? of wel lekker? ach meer overdrive is altijd beter :D

bigmuff is idd niet mooi op drumsounds(doet bijna nix) op een bassynth klinkt hij veel mooier
als je bigmuff op drums gebruik moet jer er minimaal 2 maar liever 3 gebruiken(eigen ervaring)
de russiese bigmuff klinkt rauwer en minder gepolijst dan de amerikkkaanse
als je zo n groene sovtek hebt issie nog mooier(rauwer)

Ik heb toevallig die russische big muf... das echt een killer distortion. als je de distortion helemaal dicht draait voegt die al veel distortion toe...

Zo een distortion klinkt het beste met een crossover ertussen zodat alles onder de 80-100hz niet door de distortion gaat en de sub bas goed blijft.

wat voor een crossover?

wat voor een crossover?

ik ben voor dergelijke zaken ook op zoek naar een crossover.
Nu is het een beetje het punt...hoe weet ik dat ik de goede crossover te pakken heb? Ik neem aan dat er verschil is tussen crossovers voor tussen synthesizers en mixers en crossovers voor tussen mixers en speakers..

klopt, het is inderdaad geen distortion...:?
maar wat je er wel mee kunt doen is je laag en hoog uit je kick en bass splitten voordat de distortion over de hoge band gaat en zo je bas overeind blijft staan... in die zin heeft het dus wel zeker met deze topic te maken aangezien telkens naar voren komt dat distortionpedaaltjes te veel je bas weg nemen. Dat kun je dus omzeilen met een crossover..:mega:

ok, verwarring is voornamelijk van mijn kant, excuses...ik volgde nog meer distortion-threads en eentje ging er dus over dat de bass niet overeind bleef staan daar. Op zich kun je dit ook toepassen bij dit onderwerp voor de 'volheid' van een distortion:
neem een crossover en 3 a 4 distortion pedalen en geef elke band zijn eigen toegewijde en toepasselijke distortion.

een crossovert is geen distortion(topic), dus ik snap'm nietzo

De argumenten tegen het gebruik van pedalen kan worden omheen gewerkt door gebruik te maken van een crossover zodat je sublaag blijft staan. Het gebruik van een specifiek pedaal in combinatie met een specifieke crossover zorgt juist voor die volle distortion :eureka:

In die zin dus zeer ontopic en is de excuses van sirsick niet echt nodig denk.

Ben vandaag bij Feedback geweest, onder andere diverse Muffs/overdrives van EHX, eentje van Blackstar, Zvex mastrotron en distortron, Way Huge geprobeerd, en de Proco Rat II, welke me ook interessant leek. Die laatste is 'm geworden, wat een sound! Heerlijk, echt waar, direct meegenomen.

En pluspunten voor Feedback Utrecht's service, welke mij na alle negatieve verhalen heel erg meeviel, sterker nog, gewoon goed was.

Wil je eens een 909 drum doorheen gooien 8)?

Back