Noise cancelling koptelefoon

dextah

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een knappe betaalbare noise cancelling koptelefoon.
Gaat erom dat ik in het vliegtuig en trein een beetje muziek op mijn ipad en macbook kan maken..en een filmpje kijken.

Als ik google kom ik vaak in recenties tegen dat alleen de megadure mee tellen.
Nu heb ik zelf een redelijk betaalbare, maar dat zijn van die dopjes.. En die zitten niet lekker. Doet zijn werk redelijk. Ff snel op schiphol gekocht om te testen.

Nu is mijn vraag:Heeft iemand hier ervaring met een noise cancelling KT uit het 'betaalbare segment' die het waard is om aan te schaffen?
Of zijn het echt alleen maar de duurdere modellen die de moeite waard zijn?

Ben een jaar geleden op zoek gegaan, heb verschillende koptelefoons uitgeprobeerd, en ik kwam toch op een dure sony uit. Ik wilde er graag een met 'schelpen' die over de oren gaat, ipv er op.
Zit op lange trajecten prettiger en als je ligt te slapen in het vliegtuig en beweegt iets dat hij van je oren dondert.
Wilde er ook 1 met een accu.... ipv van zo een buisje met batterijen hangend aan een draadje.

ik kort, bedoel ik gekopere NC KT vind ik zelf niks....

Gewoon van die in-ear dingen: kosten geen drol, klinken goed zat voor wat jij wil doen en geen last van de buitenwereld! :)

O ja, en makkelijk mee te nemen.

NIET zulke dus:

iPod%20Ear%20Phone%201.jpg

Maar zulk soort:

sennheiser%20gold.JPG

Een gehoorbeschermer of hoe heet zo'n ding met gewone oortjes onder... Werkt ook goed en diegene die ik heb zit ook nog zeer comfortabel. Of direct zo'n gehoorbeschermer slash hoofdtelefoon. De Extreme Isolation EX-29 schijnt wel ok te zijn. Die staat in ieder geval ergens op mijn verlanglijstje (na tonnen andere gear).

In verband met die noise cancelling headphones: werken die echt goed? Kan je ze opzetten (zonder muziek) om een gehoordbeschermer na te bootsen met gelijkaardig resultaat?

Daar zie ik mezelf niet mee zitten in het vliegtuig ed :)

Een gehoorbeschermer of hoe heet zo'n ding met gewone oortjes onder... Werkt ook goed en diegene die ik heb zit ook nog zeer comfortabel. Of direct zo'n gehoorbeschermer slash hoofdtelefoon. De Extreme Isolation EX-29 schijnt wel ok te zijn. Die staat in ieder geval ergens op mijn verlanglijstje (na tonnen andere gear).

In verband met die noise cancelling headphones: werken die echt goed? Kan je ze opzetten (zonder muziek) om een gehoordbeschermer na te bootsen met gelijkaardig resultaat?

Gaat mij er ook vooral om dat dat ding dan niet zo hard moet.

Heb een goedkopere van Philips en dat werkt al.
Wil een iets betere maar wil niet mega veel geld er aan uitgeven.

zit met grote regelmaat in het vliegtuig voor mijn werk tussen de 12 en 14 uur, en ik heb hem altijd op en aan, met of zonder muziek. Heerlijk rustig en het maakt zo een lange vlucht een stuk aangenamer.
Mijn vriendin vond het onzin, totdat zij hem uitprobeerde.... ze is meteen overstag gegaan toen zij elke maand in het vliegtuig naar de states zat, wij hebben er dus nu zelfs twee.

Het scheelt echt een hoop herrie ook als je hem alleen aanzet zonder muziek...
Veel geld, maar de moeite waard als je vaak vliegt. Het grootste deel van mijn collega's die letterlijk en figuurlijk in het zelfde schuitje zitten hebben er ook 1.... voor die reden....

Geluid is prima, en het was een openbaring om nu het inflight entertainment system te gebruiken, wat ik niet meer deed omdat je anders niks hoord tenzij op standje 10 ....

Sony MDR-NC500D soms op schiphol te koop voor 299,-

Back