Rare Offset

@RSB: Ik zou er toch even een 20Hz (of hoger) highpass filter overheen gooien.
Als het goed is komt het dan wel mooi in het midden te staan, wat wel zo goed is voor de dynamiek van de mix.

heb garantie......hij word teruggestuurd :D ....als ik dezelfde waveform opneem met een DAT recorder of een ander opneem apparaat...dan is de wavevorm niet afgekapt op de negatieve kant.......dus het ligt aan de geluidskaart die de negatieve kant afkapt.....

het is geen dc offset, want je nul lig gewoon op 0.0 db.

ik zie dit soort waveforms dagelijks, en vind het eigenlijk nooit een probleem. waveforms hoeven niet symetrisch te zijn. hoe klinkt het?

Lijkt me geen probleem als het prima klinkt, maar toch vraag ik me wat af betreft het eindresultaat.

Stel: de piek naar onder = 0dB (normalized), en boven = -6 dB.
Hoe zorg je ervoor dat het uiteindelijke volume acceptabel is? Als ik zo'n waveform heb, dan is het volume een stuk lager.

Ik heb mijn vorige antwoord even geverifieerd en kom tot de conclusie dat een 20Hz higpass filter de bias wel corrigeert, maar de mate ervan hangt af van de golfvorm (en van de kwaliteit van de filter).

Bijvoorbeeld een halve sinus (alleen onder een blop en boven plat) zet beide pieken niet op precies evenveel dB boven en onder. Zelfs de bias correctie in Adobe Audition doet dat niet (zal wel een goede reden voor zijn). Dus als de higpass niet genoeg werkt zou ik er een bias plug-intje er tussen zetten waar je handmatig de bias kunt veranderen, voor je het volume hard gaat maken.

dussss,
mixen met de oortjes, niet met de oogjes.....................:okdan:

hehe indeed

wel bezig geweest masteren..software ,.....nou al die tellertjes en metertjes waren m niet:okdan:
mooi 5tube opt eind en eq shelfen naar gehoor

maargoed asje motu hebt wilje denkik ook goed ermee werken
:engel:

Back