Electrix units

Kneelz

Reuzebonk
Ik heb zelf al een hele tijd de Electrix MOFX en ik moet zeggen dat ik hem nog steeds erg cool vindt.
Misschien dat ik er nog wat van deze firma bij wil kopen dus ik was een beetje aan het rondkijken geweest wat ze allemaal nog meer op de markt hebben gebracht maar ik kan niet eens hun eigen site vinden. In ieder geval hebben ze de:

Mofx (distortion, flanger, tremolo, delay)
Repeater (sample looper)
Filter Factory (filterbank)
Warp Factory (vocoder)
EQ Killer (eq)
Filter Queen (filter)

Nog meer van deze gein? En als iemand er wat van heeft...is het wat?

Attachments

• 417.resized.jpg
    417.resized.jpg
    97,5 KB · Bekeken: 141
  • electrix_filterqueen_001.jpg
    electrix_filterqueen_001.jpg
    40 KB · Bekeken: 104
  • Electrix_MOFXmk2.gif
    Electrix_MOFXmk2.gif
    47,4 KB · Bekeken: 121
  • electrix-filter-factory.jpg
    electrix-filter-factory.jpg
    37,2 KB · Bekeken: 103
  • electrixwarpfactory.jpg
    electrixwarpfactory.jpg
    56,2 KB · Bekeken: 101
Leuk spul hoor, van Electrix! Aparte en robuuste (alu) behuizingen, leuke features, de prijs is meestal niet te gek.
Ze zijn toen ter tijd failliet gegaan, daarna opnieuw opgestart, geruchten gingen dat er een reissue van apparaten zou volgen maar dat is er nooit van gekomen.

Heb zelf 'n Filter Factory en vind 'm wel cool (in z'n prijsklasse).
Die Filter Queen is toch de helft van een Filter Factory in een kleiner doosje, geloof ik?

De Repeater heeft in bepaalde (looper) kringen een zeer goede reputatie.

electrix is al een tijdje overleden, ze hadden een jaar terug al hun ip+assets te koop staan. de mofx is echt een geweldige doos!

Dat dacht ik al zoiets, een faillissement. Jammer want je ziet ze ook niet zo vaak voorbij komen. De Mofx is inderdaad gaaf, vooral met die midisync en momentary knoppies kun je gekke dingen doen. Ik zal me eens gaan verdiepen in de andere 5 bakkies, als ze net zo leuk zijn dan zal ik eens wat plaats maken hierzo.

heb zelf de warpfactory, filterfactor, filterqueen, eq-killer en de mofx...
warpfactory: =leuk maar een one-trick-pony vooral leuk voor "pratende" beats
filterfactory: =geniaal maar juist door die midi-syncfunctie ben je snel geneigd om lekker vrij te zijn.
filterqueen: =net wat leuker dan leuk iets minder dan de filterfactory maar juist omdat ie geen midi heeft kwam ik erachter dat dat misschien nog leuker is dan wel met sync.
eq-killer: =??? eerlijk gezegd heb ik hem nog nooit aan gehad! heb m al een paar jaar maar geen idee hoe die klinkt.
mo-fx: =grappig, vooral leuk voor gesyncte delays, wel een ruis bak. de ander functies dan de delay gebruik ik eigenlijk nooit en moet echt aan een fx-loop hangen om niet storend te zijn.

die looper... tja om mn rijtje compleet te maken mag die natuurlijk niet ontbreken maar of ik die echt nodig heb???

ik schaam me wel een beetje dat ik die eq-killer nog niet eens heb uitgeprobeerd na een paar jaar :( ga ik vanavond maar eens doen.

welke zou ik uit dit rijtje echt niet meer weg doen?
hhhm eigenlijk geen van allen, zijn allemaal de moeite waard om in het rack te hebben hangen (hoe kan ik dit nou typen als ik niet eens weet hoe ze klinken :P)

welke zou ik niet weer kopen?
afhankelijk van het bedrag de warpfactory, niet omdat ie slecht klinkt maar omdat het een beetje een one-trick-pony is en de mofx omdat ie vooral inzetbaar is voor delays, maar is toch een beetje een vervanger is voor een analoge delay... maar sync functie

een reële prijs:
warpfactory 150 - 220
filterfactory 150 - 200
filterqueen 100 - 150
eq-killer 60 - 100
MO-FX 100 - 150
repeater 250 - 350

(dit is wat IK reëel vind)

hahaha mooi verhaal... Ik vindt die sync functie op het delay van de mofx ook wel fijn, vooral ook als je de 'regen' flink of helemaal opengooit en dan bijv. een ferme wijziging aan de syncverhouding geeft... gaat ie lekker op de beat mee fjoeijfojlejj...lache

Ruizen doet ie wel inderdaad, vooral die distortion maar die vond ik toch al niet zo spraakmakend. De flanger vindt ik wel wat hebben en de tremelo gebruik ik toch ook nog weleens om het een en ander (bijv hihats) op een bepaalde sync naar voren en achter te laten komen in de mix (en dan de keuze hebbende uit een stuk of 15 golfvormen daarvoor is natuurlijk ook mooi).

Die filters lijken me wel wat, ik weet niet precies wat je met de EQ killer moet maar daar zal ik eens even op gaan tuben.

Heb je die EQ killer nog uitgeprobeerd? Ziet er toch wel leuk uit voor flinke sweeps...zal ook wel lekker ruizen

ja ik heb de eq-killer nu zelfs standaard in mn livesetup! schaam dat ik dat niet eerder heb gedaan. is vooral voor killen interessant, maar ja dat zegt de naam al natuurlijk. is wel een beetje een house-dj gevoel en dat is nou niet wat we live willen overbrengen dus daar gebruiken we hem dan ook bijna niet voor. maar wel leuk om erbij te hebben

oh en ruist totaal niet!

cool, die ga ik ook nog eens proberen, youtube filmpje ziet er wel bruikbaar uit.
En geen ruis ook nog...een echte killer dus.

Mocht er interesse zijn, ik heb een warp en filterfactory waar ik niet veel meer mee doe. (originele verpakking en handleiding aanwezig)

ze hebben zeker gave spullen gemaakt. maar vraag me wel af of zo'n looper nog een gat in de markt opvult aangezien een laptop/pc een vrijwel onbeperkte looper is natuurlijk. maar ja daar kun je weer met het hardware software verhaal aan gaan komen... (nee, niet weer doen!).

de looper staat nog wel op mn wensen lijstje, puur om de hele serie compleet te maken.

oh en over dat ruisen van de electrix units. dat doen alleen de mo-fx en de repeater. Er schijnt een oplossing voor te zijn maar is voor durfhals want je moet de groundpootjes van een paar chips los maken... ik durf t niet aan iig.

wel een mooie beschrijving, maar ik ga er ook niet aan beginnen (mofx dan).
vooral de distortion ruist als een gek, vooral als je hem ook nog door de andere fx leidt.
zo super vond ik die distortion toch niet en voor de andere fx valt het nog wel mee qua ruis.

Back