Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat is er?erm pardon?
en een tru box heeft meestal meer dan 1 out, anders heeft het weinig zin om het een tru box te noemen
uiteraard gaat er bij 1 out ook iets doorheen maar zo letterlijk moet het niet genomen worden nutuulk![]()
ach so, je wil dus ruis uit de midi filteren... waarom zit dat er in 1ste instantie dan al in dan?Wat is er?
De Rees kan je er miscchien wel uit filteren, de ruis daar vrees ik voor.Wat is er?
...ik zoek zoiets als wat hier stond aangeboden:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=135777

kabel...een te lange bakel

Ik zeg niet dat ruis de oorzaak is. Ik wil de oorzaak vinden en dat doe ik meestal door dingen uit te sluten.En waarom zou dan ruis de oorzaak vormen ???
De vriendelijkheid straalt ervan af...miDi die D staat voor digitaal als dat al iets meer betekend voor je.
Fijn dat je zo'n vertrouwen hebt in mijn beperkte kennis. Het siert je dat je je dan toch tot mijn niveau wil verlagen door op mijn post te reageren.Ik zou zeggen probeer eens met een software tool zoals Midi-Ox iets meer te onderzoeken.
(Hoewel je kennis laat vermoeden dat dit niet veel beterschap zal opleveren.)
Dat zou ik ook graag doen, ware het niet dat de Korg X5DR geen usb-aansluiting heeft. En zoals ik zei wil ik het eerst proberen op te lossen door een midi-thru box te proberen (is namelijk goedkoper) voordat ik een andere synthmodule ga kopen (duurder) die ik met USB kan aansluiten. Maar dat zul je je met al je kennis ongetwijfeld al bedacht hebben.Anders, blijf gewoon die USB gebruiken.
(Edit werkt niet...)
Kijk in Midi_ox of er zowel note on als note-off door die M-Audio Keystation verzonden wordt.
ik heb wel eens gehoord dat MIDI bij een te lange bakel een steeds zwakker signaal krijgt doordat de pulsen steeds minder scherp worden/afvlakken... maar ruis in het signaal? neuh...
Uit de vraagstelling maak je ook niet op dat het om een advertentie gaat? Daarnaast staat het boven elke pagina.Oops, ik zie nu pas dat dit bij 'Te koop/ruil gevraagd' staat (zoals je zo vriendelijk duid).
Ik dacht zelfs dat daar niet door anderen dan TS kon in geschreven worden.
Ik heb geprobeerd om de vraagstelling zo bondig mogelijk te verwoorden zonder het hele verhaal te moeten vertellen. Het is immers maar een 'ik zoek'-advertentie.Maar toch is je openingszin wel veel betekenend
"ik wil 'm gebruiken om ruis uit midi-signalen te filteren."
Succes.

oh ja, de zgn. Running Status...en wat ik in het grijze verleden nog wel meemaakte, dat sommige dingen niet helemaal voldoen aan de midi implementatie.
die luisteren niet naar note off, maar alleen naar velocity =0