Midi thru box

Status
Please reply by conversation.

Isegrimm

Nieuwkomer
Hoi, ik ben op zoek naar een midi thru box.
1x midi in en 1x midi out is in principe al voldoende, ik wil 'm gebruiken om ruis uit midi-signalen te filteren.

erm pardon?
Wat is er?
en een tru box heeft meestal meer dan 1 out, anders heeft het weinig zin om het een tru box te noemen ;)
uiteraard gaat er bij 1 out ook iets doorheen maar zo letterlijk moet het niet genomen worden nutuulk :D

Daarom heb ik ook gezegd dat 1x midi out in principe al voldoende is. Dat is dus geen keiharde eis voor het apparaat wat mij betreft. Als ie bijvoorbeeld 10x midi out heeft kan ik er ook mee leven.

Maar om een toelichting te geven, ik zoek zoiets als wat hier stond aangeboden:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=135777

Ja, dat zei ik in de eerste post ook geloof ik :P
Maar ik weet niet waarom er ruis in zit. Vandaar dat ik een midi thru box wil hebben om te kijken dat het probleem oplost voordat ik meer geld ga uitgeven voor andere oplossingen.

Het gaat om een M-Audio Keystation aangesloten op een Korg X5DR via een midi-kabel. Als ik op het keyboard speel gebeurt het regelmatig (om de paar seconden) en volledig willekeurig dat de Korg stopt met het gespeelde geluid weergeven.
De ene keer sla ik een toets aan, en dan blijft het geluid (bijv een piano) gewoon uitlopen.
De andere keer sla ik een toets aan, waarna het geluid na een willekeurige tijd stopt. Dit kan varieren van bijna direct of na een paar seconden.

Als ik aan het spelen ben, meerdere toetsen tegelijk aansla en het probleem treedt op, dan stoppen alle aangeslagen toetsen met spelen. Nadat het geluid gestopt is kan ik gewoon doorspelen totdat het een paar seconden weer gebeurt.
Als ik het keyboard via USB aansluit op een pc dan speelt ie goed.

Ik kan niet uitsluiten dat het aan de Korg ligt, ik heb geen ander keyboard momenteel, maar een midi-thru is goedkoper dan een nieuwe synth-module.

En waarom zou dan ruis de oorzaak vormen ???
Ik zeg niet dat ruis de oorzaak is. Ik wil de oorzaak vinden en dat doe ik meestal door dingen uit te sluten.
miDi die D staat voor digitaal als dat al iets meer betekend voor je.
De vriendelijkheid straalt ervan af...
Ik zou zeggen probeer eens met een software tool zoals Midi-Ox iets meer te onderzoeken.
(Hoewel je kennis laat vermoeden dat dit niet veel beterschap zal opleveren.)
Fijn dat je zo'n vertrouwen hebt in mijn beperkte kennis. Het siert je dat je je dan toch tot mijn niveau wil verlagen door op mijn post te reageren.
Maar zoals ik al zei gaat spelen via USB foutloos en daarnaast heb ik op mijn pc geen midi-in. Graag wil ik van je weten in welk opzicht Midiox aan die feiten iets kan toevoegen.
Hopelijk kan ik dat begrijpen met mijn kennisniveau.
Anders, blijf gewoon die USB gebruiken.
Dat zou ik ook graag doen, ware het niet dat de Korg X5DR geen usb-aansluiting heeft. En zoals ik zei wil ik het eerst proberen op te lossen door een midi-thru box te proberen (is namelijk goedkoper) voordat ik een andere synthmodule ga kopen (duurder) die ik met USB kan aansluiten. Maar dat zul je je met al je kennis ongetwijfeld al bedacht hebben.

Sorry dat ik het allemaal blijkbaar niet zo goed weet als jij. Ik ga wel ergens rondkijken waar ik wel een advertentie mag plaatsen zonder aan alle kanten gebashed te worden.
Ik dacht toch echt dat ik een advertentie had gezet dat ik op zoek was naar iets om te kopen, niet een topic waar ik om support vroeg.

Is iedereen zo vriendelijk hier?

(Edit werkt niet...)

Kijk in Midi_ox of er zowel note on als note-off door die M-Audio Keystation verzonden wordt.

De enige manier voor mij om dat te bekijken is via USB. En juist via USB gaat het spelen foutloos.
Dan denk ik dat Midiox tot dezelfde conclusie komt.

ik heb wel eens gehoord dat MIDI bij een te lange bakel een steeds zwakker signaal krijgt doordat de pulsen steeds minder scherp worden/afvlakken... maar ruis in het signaal? neuh...

Daar dacht ik ook aan. Ik heb verschillende (ook nieuwe) kabels gebruikt, inclusief eentje van een meter, maar dat maakte geen verschil.

Oops, ik zie nu pas dat dit bij 'Te koop/ruil gevraagd' staat (zoals je zo vriendelijk duid).
Ik dacht zelfs dat daar niet door anderen dan TS kon in geschreven worden.
Uit de vraagstelling maak je ook niet op dat het om een advertentie gaat? Daarnaast staat het boven elke pagina.
Ik mag toch wel aannemen dat je weet hoe het forum in elkaar zit. Niet dat ik hier nou zo vaak post, maar jij komt hier volgens mij vaker dan ik.
En wat voor reactie verwacht je dan, als je iemand zo gaat zitten afzeiken?
Maar toch is je openingszin wel veel betekenend
"ik wil 'm gebruiken om ruis uit midi-signalen te filteren."
Succes.
Ik heb geprobeerd om de vraagstelling zo bondig mogelijk te verwoorden zonder het hele verhaal te moeten vertellen. Het is immers maar een 'ik zoek'-advertentie.

Dat had ik blijkbaar niet moeten doen en de volgende keer zal ik bij een advertentie gelijk mijn hele levensverhaal erbij zetten.
Op die manier kan iedereen voor mij bepalen of ik het product waar ik om vraag mag hebben. Goed idee?

waar haal je je voedings spanning voor je master keyboard vandaan?? heb je de usb kabel 0 ook aangeloten??

zoja. sluit hem dan eens met een apparte voeding en alleen een midi kabel aan. zonder pc dus.. als dit goed werk zit het probleem waarschijnlijk in de voeding van je computer. op de 5v lijn.. (dis natuurlijk speculatie)

Als je kabel langer dan 15 meter is heb een (midi) repeater nodig. zo niet probeer eens een normale midi kabel ipv een din kabel:D

ik denk dat er iets mis is met de midi interface.
als zelfs de note on en off informatie niet goed doorkomt.
in ieder geval zal een extrqa apparaat ertussen zetten niet helpen.
je kan het beste eerst van de Maudio eventesten met een andere module of die wel goed werkt/
en daarna, als de Maudio het wel goed doet, de korg testen met een ander ding wat midi out stuurt of de korg wel goed ontvangt.
en wat ik in het grijze verleden nog wel meemaakte, dat sommige dingen niet helemaal voldoen aan de midi implementatie.
die luisteren niet naar note off, maar alleen naar velocity =0
maar zoiets lijkt mij hier sterk.

:okdan:

Midi Thru Box

Midi Thru Box

Hai,

Als je nog op zoek bent, ik heb een Phil Rees Midi Thru Box liggen die ik wel weg wil doen.

Groeten,

Bart

Status
Please reply by conversation.
Back