aanschaf mc-303 (paar vraagjes)

LoFiye

Let there be rock!
Hallo!

Ik zit een beetje een twijfelen :) Ik kan van iemand voor een aardig prijsje een mc-303 overnemen, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of dit wel is wat ik zoek. Ik heb op internet gezocht naar mp3's van deze doos, maar ik ben er nog steeds niet helemaal over uit of ik (redelijk) ruige acid-achtige basslines uit dit apparaat kan krijgen. Heeft iemand misschien wat korte mp3 samples met daarin wat tweakwerk op een basslijn, of tips van nummers waarin dit apparaat (en niet de TB of course :) ) prominent aanwezig is?

Ik wil het apparaat vanuit Sonar aan gaan sturen. Ik hoor wisselende dingen over de MIDI implementatie maar ik gok er maar op dat dat wel gaat werken :)

Ik weet dat dit niet de eerste thread is over deze bak maar graag zou ik nog wat meningen horen!

Bedankt!

Dennis

De Midi implimentatie van de MC303 is echt niet om naar huis te schrijven hoor. Ik heb mijn mc303 nooit deftig kunnen syncroniseren aan de pc maar dit kwam waarschijnlijk ook door mijn geluidskaart (SB-Live!).
Ik gebruik mijn mc303 sinds kort met cubase en dit werkt lekker maar van Sonar weet ik nix af!
Over de geluiden kan ik kort zijn: vrij gedateerd maar best nog wel bruikbaar.

Als je nog meer concrete vragen hebt wil ik er graag als antwoorden als mc303 gebruiker,

greetz

Re: aanschaf mc-303 (paar vraagjes)

De MC303 is niet echt een bak waar je rouwe acid basslines uit kan krijgen. Er zitten wel tb303 samples in maar deze klinken niet overtuigend. De midi implementatie zoals hiervor beschreven is echt 3 keer niets.

Nee voor een rauwe acid bak voor weinig raad ik je de EA-1 electribe van Korg aan. Nog steeds geen tb303 maar hier kan je wel leuke dingen mee doen.

Ik heb de MC-303 ook gehad. En over de midi kan ik wel het een en ander zeggen. Je kan hem op 2 manieren gebruiken. De eerste manier is gewoon zoals die altijd staat, je kan dan echter maar 1 midikanaal gebruiken. Voordeel is dat je wel live kan tweaken. En de andere manier is (ik weet niet meer precies hoe die heet) dat je alle 16 midi kanalen kan gebruiken. Alleen het nadeel is dan dat alle knoppen niet meer actief zijn. Je moet je geluiden dan dmv program changes aansturen. En over de geluiden, tsja het is een soundfont bak dus alle geluiden staan er in opgeslagen en de bewerk mogelijkheden zijn minimaal.

MC-303 is inderdaad niet echt geschikt als 303 clone. Als je andere apparaten of een PC erbij hebt, dan zou ik eerder voor een tweedehands syntecno TeeBee of zo gaan.

Re: aanschaf mc-303 (paar vraagjes)

Origineel geplaatst door LoFiye
Ik zit een beetje een twijfelen :) Ik kan van iemand voor een aardig prijsje een mc-303 overnemen,

Wat noem je een 'aardig prijsje'? Ze vliegen voor 200 eypo meestal wel weg op marktplaats. Als je nu schrikt is er iets niet goed ;).

Re: Re: aanschaf mc-303 (paar vraagjes)

Re: Re: aanschaf mc-303 (paar vraagjes)

Hey, Yoozer!!!:D

Bedankt allemaal voor de info tot dusver!
Ik kan hem kopen voor 175 euro...dat valt op zich wel mee want ik zie ze ook vaak voor rond de 200 euro staan.
Ik hoop dat er voor dat geld nog wel wat nuttigs in zit :P

Bedankt voor de link naar de demo bazziman. Zodra ik thuis ben ga ik em ff luisteren!

Kerel, mijn advies, koop geen MC303. 8> Je kan beter een paar goede DXi-tjes voor Sonar kopen of sommige zelfs gratis downloaden.:okdan: En dan kun je met een midikeyboard, wat je meer van dienst zal zijn dan wat je van een MC303 ooit zou kunnen dromen(het is een leuk wel schetsboekje), de knoppen tweaken.

Orienteer jezelf eerst door eens voor je tot aankoop overgaat, door idd op fora als dit te kijken of lees bijv. een blad als interface.

:okdan:

Ik ken ook iemand die er een heeft en die gebruikt hem niet vind het een sh*t ding.Hij had 150 Euro betaald nieuw staat 7 maanden terug.

volgens mij kan je de arpeggio settings ook niet opslaan in een geluidje of wel?

Het begint er al maar meer naar uit te zien dat ik die mc-303 maar beter niet aan kan schaffen ;)
DXI'tjes zijn een optie...maar ik heb iets met hardware en knoppies...maargoed dat neemt niet weg dat die DXI's (tua pro misschien?) misschien beter voldoen aan datgene wat ik er mee wil... Misschien dat een paar softsynths ook geen kwaad kunnen :P

Jij moet zelf beslissen of je echt veel geld wil uitgeven aan software :(!. Dan zou ik toch liever voor hardware gaan; maar dan wel bruikbare hardware!

Nu is het nog juist aan jouw om uit te maken of die MC303 voor jouw bruikbaar blijkt. Maar wat ga je voor deze prijs (+/- 200 €) anders vinden aan iets of wat degelijke hardware. Anders misschien ff een midi keyboard aanschaffen, die zal je nadien toch snel nodig hebben als je je groovebox wilt gaan gebruiken met pc (als je makelijk wil werken).

Ik vind de mc303 trouwens een prima beginnersdoos!

nou het blijft natuurlijk een leuk bakkie als je naar de prijs kijkt !
plaats neemt ie ook niet echt in, makkelijk om mee op vakantie te nemen.

Idd voor het plaatsgebrek moet je het niet laten en de prijs is eigenlijk ook goed te doen als ik zelf kijk wat ik allemaal van een groovebox heb geleerd + hoeveel plezier ik er aan heb gehad. Enkel de f*cked up midi implimentatie is spijtig...

100 euro zou ik er maar aan uitgeven , Ik heb er ook een gehad 3 jaar geleden, gekocht voor 400 gulden en verkocht voor 550, maar het is wel een leuk ding voor als je setup al stabiel is, heb je nog weinig rotzooi dan zou gewoon voor een gerenomeerd synth gaan, Of een leuke groove, bv. Rm1x van Yamaha, seguence op diskette wegschrijven, midi is oke!
16 kanaals, 64 drumkits, is al meer als wat ik mee al mijn shit bijmekaar heb, en dat ding kun je kopen, tweedehands tussen de 300/400 euro, zeg maar 350 dat moet lukken. verschil is 175 euro,

Grappig ding, maar ZEKER 'doorsparen' voor iets anders! Ik was 'm te gauw beu, en ik gebruikte 'm maar soms bij iemand anders!! Er zijn ZAT andere (betere) keuzes!!

€ 100,- vindt ik ook een goeie prijs voor zo'n ding. maarja in de praktijk ligt 'ie vreemd genoeg gemiddeld nog steeds hoger..toen 'ie net uit was wassie zeker vet, maar tegenwoordig he je als je idd ff doorspaart iets veelzijdigers.

Back