* EIGEN SYNTHSOUNDS *

@ king of snake: dat klinkt goed. die reverb spreekt me ook wel aan welke is dat?
@ maxdox: super!
@ 6 trak: ik blijf zeggen dat 't 2e deel uitgebouwd kan worden.. of is 't improvisorisch ontstaan..

'k wil 'r nog ff bijzeggen dat ik bij m'n eigen fragment totaal niet nadacht. Wat ik deed.

Laatst gewijzigd:
Attack of the Clown Killer SChn atcherzzz
[luister op eigen risico, uw mentale toestand kan onherstelbaar beschadigd raken]

Origineel geplaatst door Slipperman
nah zal ik ook maar eens wat posten. JX1 geluidjes dus.

Heb 2 sounds gelayerd (uit 2 verschillende banks dus heb ze als user presets opgeslagen en zo gelayerd in bank C) en hierna stukje ingespeelt en ondertussen beetje envelopes gezet en cutoff gedaan op sommige plekken...

Haha een new age gevoel bekruipt mee heel erg ! :D

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
@ king of snake: dat klinkt goed. die reverb spreekt me ook wel aan welke is dat?

Zoals ik al zei, het is een oud geluidje dus ik weet echt niet meer hoe ik het gemaakt heb, maar waarschijnlijk zal de reverb de Creamware masterverb zijn, of een andere reverb op de Pulsar.

Origineel geplaatst door 6 trak
...stickx, ik wacht nog steeds vol spanning (cv) op uwen geluids creatie! :)

Yes will do, weinig tijd laatste tijd, weinig slaap, uitgaan, vriendin, je kent het wel :)

ja., je stelt een vervelende vraag.. dat komt dus door het software probleem dat ik met de muis de schuifjes moet slepen. Dan krijg je dus die 'slechte' verschuiving..

Ter duidelijkheid: dit heb ik snel, als schets, gemaakt, ik heb geen gebruik gemaakt van de Doepfer Pocket Control MIDI controller.

trouwens heel interessant dat je dat zegt.. als ik een ding van soft synths nadelig moet zeggen is het dat: het draaien aan knopjes gaat niet 100 % soepel.
zelfs mijn Doepfer Pocket Control gaat niet geheel traploos. Dat is dus het nadeel van digitaal.

Ik weet niet welke softsynth je hebt gebruikt, maar dit is zeker niet een inherente eigenschap van alle softsynths of zelfs van ''digitaal'' in het algemeen. Geen enkele van mijn synths heeft hier last van en ze zijn toch allen zo digitaal als het maar zijn kan: Nord Rack, Albino, Pro One software, en de rest van de synths voor de Pulsar, allemaal zonder ''stapjes'' :)

[off topic]

Het ligt ook niet direct aan de software, maar aan de controller. Een volledig analoge overgang zou ik graag willen hebben. Dan heb ik dus zeer grote knoppen nodig met veel 'steps', en in Reaktor moet ik alle schuifjes gaan veranderen in nauwkeurigheid zeg maar.
Maar ik moet zeggen dat ik nog niet precies weet hoe de Doepfer Pocket control precies werkt.. is dat geheel traploos? kan ik me niet voorstellen.
Ik heb trouwens een gave midi controller gezien die iemand zelf heeft gemaakt! zal binnenkort een foto posten..

[off topic]

Het ligt ook niet direct aan de software, maar aan de controller. Een volledig analoge overgang zou ik graag willen hebben. Dan heb ik dus zeer grote knoppen nodig met veel 'steps', en in Reaktor moet ik alle schuifjes gaan veranderen in nauwkeurigheid zeg maar.
Maar ik moet zeggen dat ik nog niet precies weet hoe de Doepfer Pocket control precies werkt.. is dat geheel traploos? kan ik me niet voorstellen.
Ik heb trouwens een gave midi controller gezien die iemand zelf heeft gemaakt! zal binnenkort een foto posten..

Je zit bij de doepfers tegen een soort framerate aan te hikken, niet dat dat hoorbaar zou zijn maar toch...

Ik heb zelf de pocket dial en heb er eigenlijk geen last van.

Hibernation

Hibernation

Gemaakt op de Korg Poly 800 vanuit een init patch (alle parameters op 1 of 0 en klooien maar).
Ik moet zeggen dat het niet mee valt op zo'n ding maar ik was zeer blij met het resultaat.
Alles wat je hoort is rechtstreeks uit de Korg opgenomen en is niet door andere apparatuur heen gegaan.
Tsja wie zei dat het geen goeie ouwe analoge bak is?

Attachments

• hibernation.mp3
    598,1 KB · Bekeken: 64
Ha, de leuste thread sinds de experimentele wedsrtijd! Ook al weer gave dingetjes hiero, vooral die van Natan!

Ok hier een postje van mij, mijn allereerste eigen patch. Op mijn dx21. Eigenlijk volstrekts willekeurig met de parameters gaan kloten 'trail and error' met dit als resultaat (wat losse nootjes gespeeld en wat aan mod-wheel zitten draaien).

Attachments

• dx21-space.mp3
    344,9 KB · Bekeken: 63
En nog eentje, een veel recentere, op mijn Nord Modular. Weer veel FM. Wat ik wilde was een electronische variant van het stemmen van een orkest (al die net niet goed gestemde vioolnoten..)

2 FM oscilatoren in sync waarvan de ene de ander FM'et via een AD envelope. 2e osc gaat nog door een vocal-filter. Verder wordt er veel gestuurd door envelopes en nog een LFO.

Attachments

• tuning.mp3
    304,9 KB · Bekeken: 79
en de patch:

Attachments

• tuning.jpg
    tuning.jpg
    95,3 KB · Bekeken: 60
Re: Hibernation

Re: Hibernation

Origineel geplaatst door Neon Vomit
mp3.gif
Bijlage: hybernation.mp3
De bijlage is al 62 keer/keren gedownload
Zoveel luisteraars en helemaal geen commentaar?

Re: Re: Hibernation

Re: Re: Hibernation

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Zoveel luisteraars en helemaal geen commentaar?

gedownload, maar spelen doet ie niet... corrupt?

MAC?

MAC?

Het is een Windows media file... Maar ik moest renamen naar mp3.
Als je de windows media player hebt dan pakt ie m wel.
Jullie zitten cker op n mac?

Back