Gaat een mengtafel mij verder brengen?

Jengelsm

Nieuwkomer
Momenteel is de kern van mijn setup een DAW bestaande uit Sonar Producer met een groot aantal softsynths en Native producten, een gedateerde 8 kanaals EMU 1820 geluidsding en Tascam US2400 controller (24 kanaals). Voor mijn h/w synths komen via een Roland 24 ch analoge mixer in mijn DAW. Veel producties mix ik ook naar surround.
Omdat ik de laatste tijd ook veel meer "traditionele" live producties doe (niet altijd meer met h/w synths) krijg ik het gevoel dat ik én met onnodige spullen loop te slepen en soms i/o's en functionaliteit te kort kom.

Gaat een goede mengtafel mij helpen?

Ik zit nu te kijken naar Allen & Heath ZED 16R, Presonus 16 & 24 en de Tascam 3200 / 4800. Of moet ik wil ik er substantieel op vooruitgaan nog meer budget vrijmaken (en doorsparen) Zit ik op het goede spoor, of zou ik mijn energie en centjes beter kunn stoppen en betere / en met meer I/O AD spullen.

Wat is wijsheid in deze?

, of zou ik mijn energie en centjes beter kunn stoppen en betere / en met meer I/O AD spullen.

Naar mijn mening kun je beter investeren in een (betere) geluidskaart met meer I/O etc.
Een mengtafel geeft je: ruis, crosstalk en vervorming. Dit kan muziekaal klinken (denk aan neve etc.) maar bij budget tafels is dit meestal niet het geval.

Enige goede reden voor een mengtafel is gebruiksgemak, maar ik zie dat je al een grote controller hebt....

Dank voor de reactie.
Het punt met die grote controller is dat ie inmiddels gedateerd is en formeel niet met Windows7 werkt. Dat gaat me een keer opbreken. Toen ik de specs van de Tascams, de Presonus en Â&H tafels zag meende ik extra mogelijkheden te zien omdat je de "knopjes en schuiven" op de mengtafel ook zou kunnen gebruiken om de Software mee te besturen......
(zie ik hier wat over het hoofd?)

Je bedoelt SSL Nucleus :P

Back