[lekkere techno] sweets

wow bro,

je hebt talent hoor, vooral hoe je de bass er zo goed in krijgt, lukt me niet hoor..:-( jaloers jaloers

verder is het echt een plaatje die misjah zou draaien.. ik stel voor dat je hem eens een Emailtje stuurt:
info@djmisjah.com met wat tracks van je.. trust me, als hij er wat in ziet kan hij je ook verder helpen (zync, mankind, etc)

leg eens uit hoe je je compressors op deze track hebt gezet.. en je instellingen ook!!

Hej jamez,

Bedankt voor je tip over Djmisjah! een mailtje is onderweg.

ps. Ik zal je ff een bericht sturen over die compressie!

Origineel geplaatst door forcesupreme
Ik denk dat hij meer de stijl techno bedoelt en niet techno op zich. Tegenwoordig is de zogenaamde "trommeltjes" techno heel populair (denk aan marco bailey, filterheadz, adam beyer etc). Een goed voorbeeld is schranz, dat was een tijd heeel erg populair, en nu wat minder.

Maar ik geef jou ook wel een beetje gelijk, techno is gelukkig niet een tijdelijke bevlieging zoals hardstyle of zo. Techno was er als eerste en zal ook als laatste gaan :D!

't Is jouw thread, dus als we zo verder mogen gaan: ;)

...maar ook die trommeltjestechno bedoel ik! Die kon je tien jaar geleden (hetzij heel wat minder) óók horen. Wie er echt een hele nieuwe 'standaard' voor techno hebben neergezet zijn toch echt de mensen van het Drumcode en Code Red label een paar jaar geleden (Beyer, Lekebush, Mull en kornuiten). Daar is de techno van vandaag de dag zich helemaal naar gaan vormen, dat ben ik met iedereen eens.

Wat ik eigenlijk toch meer bedoel is dat veel technoplaten die begin jaren '90 zijn geproduceerd ook vandaag de dag nog kunnen worden uitgebracht zonder dat ze 'verjaard' zijn en iemand het verschil zou horen. Iets wat je met heeeeel veel andere muziek niet voor elkaar krijgt. En dat is een van de redenen dat ik techno zo puur vind en daarom zo'n harde pik ervan krijg!

ps: techno verdwijnt niet meer hoor, dat zit net als bv jazz inmiddels flink ingebakken... ondergewaardeerd, maar o zo levendig...*D

Oh, ok dan ben ik blij dat ik met die soort techno vergeleken word, en niet met de techno die nu "tijdelijk"hot is!
Maar ik ben het zeker met je eens dat techno tijdloos is, je kunt t draaien wanneer je maar wilt, en t maakt niet uit hoe oud t is!

Dit is echt goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een impact heeft die track zeg, ongelooflijk.
Compressen doe je met T-racks? mmmm zal ook maar aanschaffen.

Keep pushin it!:okdan: :okdan: :okdan:

sjeeeez....ik zit nu een minuut of 2 na het aflopen van de track nog steeds beduust naar mijn scherm te staren...:erm:

het is niet mijn stijl, maar hiermee krijg je wel zelfs mn ouders nog mee aan het springen. Dat is overigens wel een rode draad in jouw producties geloof ik en daar heb ik echt veel respect voor. hij doet wel iets ouderwets aan '97/'98 chemistry maar dan iets monotoner (net zoals een al wat oudere track van je die zo in een kevin saunderson set had gekund). Maar dat doet niet af aan de vetheid want echt goede techno (van welk technogenre dan ook) is wat mij betreft inderdaad tijdloos en verliest nooit zn kracht. Mijn zelfvertrouwen krimpt hiervan maar tegelijkertijd raak ik geinspireerd omdat dat productieniveau van jouw mij wel aanstaat. Geef er ons nog een paar ter inspiratie zou ik zeggen.

ja is lekker hoor ... vindt het btw erg leuk dat er toch veel harmonische akkoorden inzitten ... dat mis ik vaak bij looptechno ... voor de rest ook netjes na 8 maten een variatie al begint ie soms wel een beetje te vervelen maar komt dan toch heerlijk terug

:W

volgens mij heb je de funk wel aan je kont hangen...dat hebben niet veel mensen.
die beats zijn dope man!

meer meer! :)

Toetoe, best lekker dit. Lekker rampestampen 8o)

Beetje een analoog funky geluid heb je, een beetje organisch ofzo, echt vet. Leuke breakjes, goed, maar wel een beetje disco met zo'n filtersweepje. Het stemmetje is wel erg irri, als die even oprot, klinkt het gelijk nog beter!

Als ik 'm voor m'n gevoel moet plaatsen is dit een zomerse, een erg warme zomer, openluchttrack. Vet!

Origineel geplaatst door RezonatoR
Dit is echt goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een impact heeft die track zeg, ongelooflijk.
Compressen doe je met T-racks? mmmm zal ook maar aanschaffen.

Keep pushin it!:okdan: :okdan: :okdan:

thanks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

maar dat doe ik niet met T-racks hoor, ik gebruik daar een compressor plugin voor, van Sonitus R3 ofzoiets... een hele goeie compressor zoals je hoort :P

Origineel geplaatst door forcesupreme
thanks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

maar dat doe ik niet met T-racks hoor, ik gebruik daar een compressor plugin voor, van Sonitus R3 ofzoiets... een hele goeie compressor zoals je hoort :P

Ik gebruik uit diezelfde serie de Sonitus Multiband compressor. Die is inderdaad erg goed. Toch denk ik niet dat deze module verantwoordleijk is voor het dynamisch bereik en de geweldige sound. Ik denk dat het de samples zijn die je gebruikt.

Trouwens, hoe vind je de reverb van Sonitus. Ik vind hem waardeloos. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen VSTi reverb ken die maar kan tippen aan hardware reverbs. De VSTi varianten blijven korrelig en kil.

JJ

Ha forcesupreme,

Offtopic

Hoe was je gesprek bij het recordlabel?
En ben je er al achter welke geluidskaart je gebruikt??

JJ

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
Ha forcesupreme,

Offtopic

Hoe was je gesprek bij het recordlabel?
En ben je er al achter welke geluidskaart je gebruikt??

JJ

Ow, dat ging zeer goed, we hebben leuke plannetjes gesmeed daar, maar dat vertel ik je zo wel ff via een PB.
Mijn geluidskaart is een Creative audio PCI??? ik weet verder ook niet hoe en wat... die zat er in toen ik m kocht...

Back