Even zelf wat maken...

AD-omzetter

Prophet_5.wav
Hallo, ik ben een tijd niet zo actief geweest zowel als op het forum als met sounds produceren in het algemeen. Nou doe ik een opleiding elektrotechniek, een vriend van mij doet dat ook en hij heeft voorgesteld samen met mij iets te gaan bouwen. Ik kwam zelf met iets in de richting van muziek. Het probleem is ik heb veel minder ervaring dan hij heeft, dus als ik nou een goed plan heb zou ik hem daar vast mee kunnen verrassen. Ik ben zelf vrijwel ideeloos dus ik dacht van hea misschien hebben jullie nog een leuk idee.

Ik zit te denken aan een synthmodule zeg maar analoog waarbij de frequentie bepaalt wordt door een potmeter en niet door een klavier. Als iemand bouwplannen heeft deel ze aub! Bijvoorbaat dank.

je eigen idee is dus eigenlijk een functiegenerator bouwen.
sorry dat ik het zeg maar ik vind het een beetje matige inzet van iemand die, en muziek maakt en ook nog eens elektrotechniek studeerd. je kunt wel zien dat je al lang niet op het forum bent geweest want er zijn in deze rubriek tal van leuke en kleine projectjes en daarnaast staat internet er ook vol van...dus bouwideeen genoeg, het plan moet echt van jezelf afkomen

je eigen idee is dus eigenlijk een functiegenerator bouwen.
sorry dat ik het zeg maar ik vind het een beetje matige inzet van iemand die, en muziek maakt en ook nog eens elektrotechniek studeerd. je kunt wel zien dat je al lang niet op het forum bent geweest want er zijn in deze rubriek tal van leuke en kleine projectjes en daarnaast staat internet er ook vol van...dus bouwideeen genoeg, het plan moet echt van jezelf afkomen

Ja iets van een functiegenerator met een paar filters, je hebt gelijk over inzet betreft ik ga er werk van maken (ff rondkijken hier). Ik ben zelf eerlijk gezegd nooit op deze rubriek actief geweest. :engel: Maar daar gaat dus verandering inkomen. Wat het project betreft heb geen idee, het is hobby maar ben blij dat ik er hulp bij krijg. Anders zou het misschien een broodrooster worden :o: nou ja bedankt weer.

Een Weird Sound Generator misschien? Goed geluid voor minimum moeite. Kan zelfs op een stuk stripboard.

Amen to that! de WSG is super lache, en een goede start voor meer!

Sowiese is Music From Outer Space een goede bron van DIY synth spul.

Je kan ook nog naar IC-tjes kijken als de XR2206 functiegenerator als je meer wilt dan alleen de blokvorm. Er is ook nog de 8083 maar die word volgens mij niet meer gemaakt :/

Qua filters zou je eens moeten kijken naar de topics van Hilltree, hij heeft een paar hele vette ontwerpen.

Super bedankt voor de reacties! Ik wist dat dit apparaat bestond maar ik heb er nooit aan gedacht om het zelf te maken, de schema's zien er erg goed uit. Ik heb zelf alle weerstanden al geregeld, behalve de 750k (alternatieven gevonden) en de potmeters heb ik ze allemaal! :okdan: Die vriend waar ik het over had heeft ook bijna alle overige componenten dus echt helemaal super! *D

Back