apparatuur verzekeren..hoe gaat dat?

equate

Ouwe rot
Dag mede forumers !

Aangezien ik binnenkort het ouderlijke nest ga verlaten
en mijn eigen appartement ga betrekken heb ik eindelijk
de plaats om een flinke ruime studio ruimte in te richten.

Uiteraard wil ik de hele toestand goed verzekeren tegen
diefstal en brand.
Ik vraag mij echter af hoe ik hier mee te werk moet gaan.
Hoe kan ik een verzekeringsmaatschappij duidelijk maken dat
zo'n afstandse boterhammentrommel met knopjes (TB-303)
echt zo'n € 900,- waard is (de "vervangingswaarde")

Heeft iemand hier ervaring meen en/of tips?

ik hoor het graag !

greetz,

Equate

€900,- voor je tb terug krijgen, daar kan je wel naar fluiten. Je krijgt er ongeveer voor terug wat een gemiddelde muziekzaak je er voor betaald. Weinig dus!!!

Ik ben heel lang met een verzekering bezig geweest en het is lastig om een maatschappij te vinden die je wil verzekeren. Helemaal als je uilegt dat je ook optredens doet dus vervoerd enz,.

Wat beter is om te doen is lid worden van bvpop het is de vakbond voor muzikanten zoals wij. Als je lid bent van deze vakbond (heeft nog meer voordelen) kan je via hun een verzekering afsluiten voor een redelijke prijs. Ze hebben verschillende pakketten met en zonder vervoer enz.

Voordeel van bvpop is dat ze veeeeeel voor je kunnen regelen.
Van het beoordelen van je net binnen gesleepte platen contract en advies over alles wat er mee te maken heeft.
Ze hebben zelfs een aantal advocaten die speciaal voor de problemen zijn die muzikanten overkomen tot jou beschikking.

En nog veel meer en dat voor €12.00,- per maand (lidmaatschap bvpop)

De kosten van de verzekering zijn natuurlijk afhankelijk van de apparatuur die je hebt.

Succes.

Je snapt um verkeerd denk ik.

Ze willen je oude synth allemaal verzekeren alleen krijg je de 'hype' waarde er niet voor terug !! Ook via bvpop niet !

(PS Bikkel heb jij je laaste pb gelezen ??)

Orgineel geplaatst door glennplumber
Je snapt um verkeerd denk ik.

Ze willen je oude synth allemaal verzekeren alleen krijg je de 'hype' waarde er niet voor terug !! Ook via bvpop niet !

(PS Bikkel heb jij je laaste pb gelezen ??)
wat een bullshit zeg !!!

daar is onze hele kapitalistische helemaatschappij opgebouwd.
vraag en aanbod ?

Een schilderij kan je ook voor bepaald bedrag verzekeren !!

Ik zit bij OHRA en van te voren heb ik alle serienummers op geschreven plus de prijzen die ze nu waard zijn
Daar heeft een instrumenten toko hun handteking + stempel onder gzet voor F75 et voila !

Precies.. een kwestie van goed regelen

Precies.. een kwestie van goed regelen

Zelf zit ik bij Stad Rotterdam.. en ook daar heb ik al onze spullen verzekerd tegen vervangingswaarde. Inmiddels is er wel het een en ander bijgekomen.. dus moet ik de lijst snel maar weer eens updaten.

MadR: Wat betaal je bij de OHRA ?

Re: Precies.. een kwestie van goed regelen

Re: Precies.. een kwestie van goed regelen

Orgineel geplaatst door CraZ
Zelf zit ik bij Stad Rotterdam.. en ook daar heb ik al onze spullen verzekerd tegen vervangingswaarde. Inmiddels is er wel het een en ander bijgekomen.. dus moet ik de lijst snel maar weer eens updaten.

MadR: Wat betaal je bij de OHRA ?
kweet ut niet direct maar meer dan die 12 euro per maand zal het niet wezen

Moet ook mijn nieuwe snit maar eens bijvoegen

[B.

Wat beter is om te doen is lid worden van bvpop het is de vakbond voor muzikanten zoals wij. Als je lid bent van deze vakbond (heeft nog meer voordelen) kan je via hun een verzekering afsluiten voor een redelijke prijs. Ze hebben verschillende pakketten met en zonder vervoer enz.

Voordeel van bvpop is dat ze veeeeeel voor je kunnen regelen.
Van het beoordelen van je net binnen gesleepte platen contract en advies over alles wat er mee te maken heeft.
Ze hebben zelfs een aantal advocaten die speciaal voor de problemen zijn die muzikanten overkomen tot jou beschikking.

[/B]

Bij de NTB (nederlandse toonkunstenaarsbond) kan je hetzelfde verwachten

www.ntb.net

Orgineel geplaatst door MadR

wat een bullshit zeg !!!

daar is onze hele kapitalistische helemaatschappij opgebouwd.
vraag en aanbod ?

Een schilderij kan je ook voor bepaald bedrag verzekeren !!

Ik zit bij OHRA en van te voren heb ik alle serienummers op geschreven plus de prijzen die ze nu waard zijn
Daar heeft een instrumenten toko hun handteking + stempel onder gzet voor F75 et voila !

Wat nou bullschit ???

Dus jij krijgt (wat heb je voor je bijv 303 betaald) 1800 piek terug.
Of ben jij gewoon naar een maaschappij gestapt en heb je gezegt: ik heb dit te verzerkeren AUB (lijstje) ....oke meneer tuurlijk meneer.

Vezekerings maatschappijen zijn dom tot dat ze moeten uitbetalen.........dan worden ze slim en gaan ze de zaak bekijken. 9 van de 10 agenten verzerkeren alles. Alleen moet jij de kleine lettertjes lezen.

In welke catalogus staat dat een 303 €900 waard is !!!!????
Een schilderij is getaxeerd voor honderden zoniet duizenden guldens en word dan verzekerd voor duizenden guldens per jaar/maand (???)

Wat is de catalogus voor de verzekeraar .....juist ja de 'prof' de... muziekzaak en wat geeft een muziekzaak jou voor je 303 een paarhonderd euro. Of dacht je dat de verzekeraar op marktplaats gaat kijken ?

Jij kan best wel €900 voor je 303 terug krijgen maar niet voor €12 per maand!!!!!!!!!!! en waarschijnlijk is de rest van je shit hier ook voor verzekerd??

PS ik heb het over oude 'antieke' bakken. zoals ms-10/20 909 303 pro-one enz,

Laatst gewijzigd:
Je kunt je oude synths goed verzekeren.

Dat kunnen mensen die oude auto verzamelen toch ook?

mijn tr909 is voor € 1590 verzekerd.

Mijn hele studio is zo ie zo oververzekerd, want denk niet alleen aan diefstal, maar ook brand ed.

Oververzekeren doe je voor je kabels, statiefen ed.

Het kan gewoon bij de inboedelverzekering.

alleen staat daar dan vermeld dat er meer apparatuur staat dan normaal.

Een lijst met wat je hebt staan, MET serienummers en evt foto is al genoeg.

En een alarm systeem (zoals in mijn studio) geeft nog eens extra korting.

Dan heb ik mij zeer slecht laten informeren door verschillende grote maatschappijen zoals Aegon enz, En berust het op een misvertand. :( Ik ga hier zeker achteraan en zal de uitkomst hier posten. ;)

Dan heb ik mij zeer slecht laten informeren door verschillende grote maatschappijen zoals Aegon enz, En berust het op een misvertand. :( Ik ga hier zeker achteraan en zal de uitkomst hier posten. ;)

ach beter safe then sorry
en ik ben ook niet zo happig op verzekerings maatschappijen
(vermeid alles van de postbank zeker wat apparatuur betreft)

Ik ben ook verzekerd bij de Aegon.

dus wat ik gepost heb, klopt volgens mijn polis....

t'Vaage is dat ik voor een dochterbedrijf van de Aegon heb gewerkt en toen die info heb gekregen.

Maar kan jij zien wat je bijv, voor je 909 betaald aan verzekering?

Ik was dus echt helemaal verkeerd ingelicht.....jullie hadden gelijk.
Ik heb nu ook alles verzekerd tegen vervangings waarde :)

Thanks !!

Inderdaad,

mij is het ook gewoon gelukt om alles tegen vervangingswaarde te verzekeren. Een tabelletje met merk,type,bouwjaar,sernr. en vv-waarde was meer dan genoeg !

p.s. wel duur zo'n aanvullende verzekering. Die van mij valt onder een "instrumenten verzekering"

greetz,

equate

Back