apparatuur verzekeren..hoe gaat dat?

15% atrek

15% atrek

Je krijgt nooit terug wat je ervoor betaald hebt. Een verzekeringsmaatschappij zit er niet om jou er beter op te maken je hebt altijd verlies.

Ik ben namelijk zelf nu het slachtoffer geworden van inbraak.....al mijn "shit" weg. Die kl*#@$!ken.

Je verzekerd je spullen voor een x bedrag....geeft netjes aan vanaf het begin van de aanschaf wat je gekocht hebt met serienummer... je betaald je premies...tot dat je de lul bent en kapen ze je hele zooi mee....je geeft je schade lijst door met nota's,politierapport.. enz..enz.....een expert komt langs en haalt zo 15% van je totale schade plaatje af...of nog erger ze betalen 30% van de dagwaarde, hangt af van wat de expert doet.

Dit komt omdat een bijv. een Roland JV 1080 toen f2995,- kost en nu f1995,- (i.v.m. betere opvolgers). Dat is de achterliggende gadachte.

Ben verzekerd bij CNA (Centraal Nederlands Adviesburo)

precies...

en dat is ook de reden dat ik het tegen "vervangingswaarde heb verzekerd". Mijn JV880 is dus voor de huidige aankoop waarde verzekerd (niet de nieuwwaarde).

Volgens mijn adviseur zou het geen probleem zijn om bijvoorbeeld een TB-303 te verzekeren tegen de waarde waarvoor je nu een 2de hands versie zou kunnen kopen. Je kunt onder een instrumentenverzekering namelijk ook een vintage stratocaster gitaar verzekeren, dus waarom een synth niet?

equate

Re: 15% atrek

Re: 15% atrek

Origineel geplaatst door Ryan
Je krijgt nooit terug wat je ervoor betaald hebt. Een verzekeringsmaatschappij zit er niet om jou er beter op te maken je hebt altijd verlies.

Ik ben namelijk zelf nu het slachtoffer geworden van inbraak.....al mijn "shit" weg. Die kl*#@$!ken.

Je verzekerd je spullen voor een x bedrag....geeft netjes aan vanaf het begin van de aanschaf wat je gekocht hebt met serienummer... je betaald je premies...tot dat je de lul bent en kapen ze je hele zooi mee....je geeft je schade lijst door met nota's,politierapport.. enz..enz.....een expert komt langs en haalt zo 15% van je totale schade plaatje af...of nog erger ze betalen 30% van de dagwaarde, hangt af van wat de expert doet.

Dit komt omdat een bijv. een Roland JV 1080 toen f2995,- kost en nu f1995,- (i.v.m. betere opvolgers). Dat is de achterliggende gadachte.

Ben verzekerd bij CNA (Centraal Nederlands Adviesburo)

Dan ga je toch op zoek naar een tweedehandsje ??

Bij het lezen van deze thread dacht ik dus hetzelfde als ´Bamse´. Oude auto´s (dus echte Old Timers en niet je ouwe kadett) worden toch ook verzekerd? Dus wat je ook doet? Volgens mij vooraf duidelijk iets zwart op wit laten zetten door je verzekering.

Echter ik ben blij dat iemand met dit onderwerp is gekomen want vaak denk je er niet zo bij na. Ik heb toch een inboedelverzekering?

Eric

Hee pzz , ik heb eindelijk weer eens gekeken hoe het nu verzekerd is maar dat is niet helemaal waterdicht omdat me Kostbaarheidverzekering geen (semi) beroeps matig gebruik ondersteund. (ivm met bijv optreden)

Ik ben ook op zoek naar goedkopere
(of dat lukt weet ik niet, maar deze verzekering dekt het alleen als het de studio niet verlaat)

ik betaal nu 15 euro per jaar per 1000 euro verzekerd bedrag.

weet iemand wat die popbonden rekenen ?
(ik ga wel effe op hun site kijken)

txs alvast

Origineel geplaatst door MadR
Hee pzz , ik heb eindelijk weer eens gekeken hoe het nu verzekerd is maar dat is niet helemaal waterdicht omdat me Kostbaarheidverzekering geen (semi) beroeps matig gebruik ondersteund. (ivm met bijv optreden)

Ik ben ook op zoek naar goedkopere
(of dat lukt weet ik niet, maar deze verzekering dekt het alleen als het de studio niet verlaat)

ik betaal nu 15 euro per jaar per 1000 euro verzekerd bedrag.

weet iemand wat die popbonden rekenen ?
(ik ga wel effe op hun site kijken)

txs alvast

Da's echt geen geld. Iemand goeie ervaring met BV Pop?

ja ben ik ook benieuwd naar !

had net iemand aan de telefoon van BV pop die me niet verder kon helpen , en hij kon me ook niet vertellen of ik ook me amps en dergelijke kon meeverzekeren (niet echt relaxt gast of zo)

zit er iemand bij FNV / BV pop ?
die dus andere appraten dan zijn instrumenten daar heeft verzekerd ?

In hun pdf folder staat dat het wel kan !

Origineel geplaatst door MadR
ja ben ik ook benieuwd naar !

had net iemand aan de telefoon van BV pop die me niet verder kon helpen , en hij kon me ook niet vertellen of ik ook me amps en dergelijke kon meeverzekeren (niet echt relaxt gast of zo)

zit er iemand bij FNV / BV pop ?
die dus andere appraten dan zijn instrumenten daar heeft verzekerd ?

In hun pdf folder staat dat het wel kan !

Ik heb m'n spullen daar ook verzekerd .... en werd prima geholpen .... vaag dus. Maarru met amps bedoel je gitaarversterkers of ?? Als je dat bedoeld dan moet dat geen probleem zijn !!

Gr Gp

dus wat is nou de beste optie om je studio te verzekeren, tegen vervangingswaarde, met overwaarde op het totaal, inclusief dingen als live optredens en eventuele ongelukken (bier over je 909 :( ) daarbij?

want ik heb op 't moment ook alleen inboedel...

Ik heb dus nu inmiddels mijn studio verzekerd m.b.v. "aanvullende instrumenten verzekering".
Alles is tegen vervangingswaarde verzekerd.
Dit grapje kost me wel € 35,- per maand

equate

voorkeursmaatschappijen?

voorkeursmaatschappijen?

IS er niet even een lijste te creeren van welke verzekeringsmaatschappijen/insanties de voorkeur genieten?
Ik moet namelijk ook al mijn pc&synthgear nog verzekeren.
Aegon en BV Pop genieten de voorkeur zoals ik het begrijp?

Origineel geplaatst door glennplumber

Ik heb m'n spullen daar ook verzekerd .... en werd prima geholpen .... vaag dus. Maarru met amps bedoel je gitaarversterkers of ?? Als je dat bedoeld dan moet dat geen probleem zijn !!

Gr Gp

ik bedoel gewoon me hele studio dus ook computers audio kaarten speakers enzo.
maar die gozer die ik aan de telefoon had was niet relaxt !!

ik heb destijds een assurantiekantoor op deze materie gezet. dat je bij pop bv kan verzekeren wist ik niet, dat zal geen slechte optie zijn. Die vent van dat kantoor kwam op een inboedelverzekering van nationale nederlanden en dat kostte me 180 piek per jaar...

mmmm das wel relax bedragje
maar dat is tegen vervangingswaarde ?

en wat was de complete vervanbgings waarde dan als ik vragen mag

:P

Zoals beloofd:

Ik heb zo juist mijn verzekering gebeld (interpolis, omdat ik daar de rest heb lopen en dan korting krijg) en die konden het volgende vertellen. Instrumenten (die je mee naar buiten neemt) vallen onder de zogenaamde "Kostbaarheden-verzekering". Oude, door economen gezien als waardeloze, apparaten zoals een 303 kunnen tegen vervangingswaarden verzekerd worden, mits ik een taxatie heb van een erkende muziekzaak.

Nu is mijn vraag aan jullie of jullie dat ook allemaal hebben gedaan en zo ja, waar vind ik een taxateur die bij mij langs kan komen (of telefonisch, maar dat zal wel niet kunnen) die niet fucking duur is?

Kunnen jullie anders een alternatieve verzekeringsmaatschappij aangeven, met dezelfde verzekering (vervangswaarden en instrumenten on the road) met daarbij een geschatte permie per 1000 euro?

Ik zou jullie erg dankbaar zijn..

Back