welke kaart te kopen

shapey

Ingeburgerd
Hallo Allemaal,

Helaas is vandaag voor de derde keer mijn m-audio firewire 410 kaart overleden.
De firewirechip is zeer gevoelig, en is nu voor de derde keer doorgebrand.
Ik heb nu echter geen garantie meer, en ben het een beetje zat met dit ding.

ik wil daarom een nieuwe kaart kopen, maar wil eigenlijk iets simpelers dan die 410.
ik merk dat ik al die fancy features helemaal niet gebruik, en ik wil overstappen naar usb, vanwege de gevoeligheid van die firewire chipset.

Ik heb zitten kijken naar de ESI U64XL, en naar de m-audio mobile pre 2e generatie.

Iemand advies over welke keuze te maken?
evt. andere aanraders in die prijsklasse (tot 160 eurie) zijn uiteraard ook welkom

Belangrijkste is voor mij een goede weergave van producties, en stabiele drivers onder windows 7 32bit

Ik hoop dat jullie mij van wat advies kunnen voorzien.

Ik zou OF een belkin firewire PCI(e) kaart kopen, of als je een laptop hebt een belkin firewire expresscard, je firewire moet een Texas Instruments chipset nodig hebben om fatsoenlijk te werken, en dat hebben die onboard firewire aansluitingen meestal niet (meestal via/jmicron).

Of als je toch naar usb overstapt inderdaad een usb audio interface, als je een simpele met goede kwaliteit geluid wil kan je voor een apogee one gaan, is wel €222 nieuw bij thomann en kan maar 1 ding tegelijk opnemen, dus ik weet niet hoeveel dingen jij tegelijk op wil nemen. Of de Focusrite Saffire 6 USB, €165 met 2 in en 4 uit.

Back