Maschine op Mac 8core, cpu-load (cracks & pops)

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik run nu maschine op mijn 8-core maar ik moet zeggen dat ik echt CPU-problemen heb.
Stand alone op 96khz krijg ik al flinke cracks en pops.
In logic 9 kom ik met hele simpele projecten niet ver met maschine. Met alleen maar maschine en wat eq-comp plugs krijg ik al totale cpu-overload berichten.

Weet iemand of dit normaal is? En wat zou ik hier aan moeten doen? Zijn er misschien wat settings in logic/maschine die ik moet aanpassen?

Setup
Apogee Ensemble
Logic 9.1
8core
Leopard (geen snow)
8 gyg ram

groetjes

Draai je al de beta? Wellicht even support aanvragen bij NI of daar op het forum kijken...

geen idee wat er aan de hand is (behalve de usual, laatste drivers verhaal), maar indien ik zo'n krachtpatser had zou ik er Snow Leopard op draaien.

Maschine is niet de meest CPU vriendelijke maar ik draai hier zonder problemen twee instances in Mainstage/Logic/Live en dan nog wat erbij. Dus daar moet iets anders ad hand zijn, zou ik zeggen. 8 core 2.8 macpro, maar t werkt eigenlijk net zo goed op m'n 2.33 MacBook Pro.

Maschine is niet de meest CPU vriendelijke maar ik draai hier zonder problemen twee instances in Mainstage/Logic/Live en dan nog wat erbij. Dus daar moet iets anders ad hand zijn, zou ik zeggen. 8 core 2.8 macpro, maar t werkt eigenlijk net zo goed op m'n 2.33 MacBook Pro.

Even voor mijn beeldvorming: Waarom zou je twee instances van Maschine draaien?

Mijn eerste vraag zou inderdaad ook zijn: "Wat zei NI tech support?"

Sorry voor de extreem late reactie, maar hier dan de reden om 2 instances van machine te draaien:

is leuk icm crossfader :)

Groetjes,
Allert

draai maschine probleemloos op 2,4 Ghz ouwe macbook dus aan jouw computer kan het écht niet liggen denk ik dan

Back